Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTI vs GTD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@Liquid: de GTE zou ook interessant kunnen zijn en lijkt me een knap stukje techniek, maar ik woon in de stad en heb geen stopcontact voorhanden.

@Utah: de GTI is merkbaar vinniger/nerveuzer. Ik heb niet te veel zitten spelen met de instellingen, maar ik veronderstel dat als je zin hebt in rustig cruisen, je hem op Eco zet, en hij minder nerveus aanvoelt. De GTD reageert wat trager, maar eens hij herneemt op snelheid, voelt het indrukwekkend snel aan. Waarschijnlijk zelfs sneller dan de GTI, gezien het beetje surplus in koppel, maar bij een relatief normaal gedrag in het verkeer zal het niet veel uitmaken. Sowieso zal de DSG terugschakelen als je hem vloert (behalve in manuele modus natuurlijk, maar die heb je niet altijd opstaan), dus ik zou durven zeggen dat de GTD in manuele versie misschien wel meer nut heeft aan zijn koppel.

@Gunter: Dus uw GTD heeft geen Sport&Sound maar wel het DCC (Dynamic Chassis Control)?. Merk je het comfortverschil tussen Comfort en Normal sterk met je 17 inch velgen? En de sportieve sound komt dan toch niet uit die sound actuator, maar is gewoon omdat de motor sportiever wordt aangestuurd?

Comment

De gtd voelt mss sneller maar zal heel zeker niet sneller hernemen, op voorwaarde dat de gti dan in de juiste versnelling zat. Ik heb een vriend met een gtd en die dacht ook dat ie sneller hernam dan mijn Clio rs vorig jaar, hij was mis en had nochtans het dubbel aan koppel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
        De gtd voelt mss sneller maar zal heel zeker niet sneller hernemen, op voorwaarde dat de gti dan in de juiste versnelling zat. Ik heb een vriend met een gtd en die dacht ook dat ie sneller hernam dan mijn Clio rs vorig jaar, hij was mis en had nochtans het dubbel aan koppel.
        Bij welke snelheden ? Van 40 tot 100 of van 100 tot 200... Een groot verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
          En de sportieve sound komt dan toch niet uit die sound actuator, maar is gewoon omdat de motor sportiever wordt aangestuurd?
          Als je dat pakket neemt komt het sportievere buitengeluid door een andere uitlaatconfiguratie.
          Motor blijft hetzelfde.
          2012 Volkswagen Golf R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Bij welke snelheden ? Van 40 tot 100 of van 100 tot 200... Een groot verschil.
            Maakt niet uit, sneller gewoon,

En de gti is nog stukken sneller!

Comment

Maakt niet uit, sneller gewoon,

En de gti is nog stukken sneller!
              80-120. 0,8 sec verschil en meer dan 100 kg zwaarder... Zet 2 man in de renault... Of een dsg automaat. En bij gewoon gebruik zijn ze even snel. Circuit is iets anders.
              Last edited by ; 24/12/2014, 22:26.

Comment

Maakt niet uit hij is sneller en het ging over de gti infeite die nog heel stuk sneller is.

Comment

Comment

Ingo, heb id DCC, verschil ts comfort en normaal is er maar minimaal. Het verschil ts comfort en sport is groot, verschil is merkbaar ad veerweg. Had hiervoor een BMW E91 met Msport ophanging, comfort was nul komma nul in vgl met deze. Ik geloof dat je DPS ook apart kan bestellen (€ 125) het geluid in sportstand wordt dmv een speaker kunstmatig versterkt, buiten niet hoorbaar. Als je DCC bestelt dan zit Driver Profile Selection er automatisch bij. Vriend van mij heeft een golf 7 met std ophanging en 18 inch wielen, ben verschoten van het weinige comfort, zegt veel over de combinatie van DCC en 17 inch wielen...

Comment

Ik heb ook dcc zit idd veel verschil in de standen op comfort is hij zachter dan mijn c klasse in de hardste stand een stuiterkar

Comment

Wanneer komt de CRTDI 2.0l 176kW 240pk BMT SCR DSG-7 in de golf ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Wanneer komt de CRTDI 2.0l 176kW 240pk BMT SCR DSG-7 in de golf ?
                          Op 23 April zal die in de boekskes staan.

Comment

ik had ergens gelezen dat die bi-turbo niet in de golf zou komen wegens te zwaar.

Comment

Dat plus de gti is dan plots waardeloos.

Comment

Dat plus de gti is dan plots waardeloos.
                                Dat is de GTI nu ook al langs de GTD.

Comment

niet iedereen wil in een mazoutstoof rijden, de gti rijdt wel degelijk beter dan de gtd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

ik had ergens gelezen dat die bi-turbo niet in de golf zou komen wegens te zwaar.
                                    Wel lachen, hij zou te zwaar zijn voor in de golf, maar met de presentatie van het blok vertelde men wel dat het blok quasi hetzelfde weegt. Ruikt mij ook naar het in ere houden van de hiërarchie. Misschien iets voor de Golf R TDi ?
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Dat is de GTI nu ook al langs de GTD.
                                      Op welke manier dan? Performance gti beter sound gti beter verbruik gtd beter. Kom niet af met chippen enz want de gti kan je naar ca 300pk brengen met simpele Remap.

Comment

Op welke manier dan? Performance gti beter sound gti beter verbruik gtd beter. Kom niet af met chippen enz want de gti kan je naar ca 300pk brengen met simpele Remap.
                                        De tdi 240 pk ook... Maar het koppel... Gigantisch

Comment

Het ging niet over een wagen waar je nog niet zeker van bent of hij uitkomt maar over golf 7 gtd vs gti stock

Comment

Working...
                                          X