@Liquid: de GTE zou ook interessant kunnen zijn en lijkt me een knap stukje techniek, maar ik woon in de stad en heb geen stopcontact voorhanden.
@Utah: de GTI is merkbaar vinniger/nerveuzer. Ik heb niet te veel zitten spelen met de instellingen, maar ik veronderstel dat als je zin hebt in rustig cruisen, je hem op Eco zet, en hij minder nerveus aanvoelt. De GTD reageert wat trager, maar eens hij herneemt op snelheid, voelt het indrukwekkend snel aan. Waarschijnlijk zelfs sneller dan de GTI, gezien het beetje surplus in koppel, maar bij een relatief normaal gedrag in het verkeer zal het niet veel uitmaken. Sowieso zal de DSG terugschakelen als je hem vloert (behalve in manuele modus natuurlijk, maar die heb je niet altijd opstaan), dus ik zou durven zeggen dat de GTD in manuele versie misschien wel meer nut heeft aan zijn koppel.
@Gunter: Dus uw GTD heeft geen Sport&Sound maar wel het DCC (Dynamic Chassis Control)?. Merk je het comfortverschil tussen Comfort en Normal sterk met je 17 inch velgen? En de sportieve sound komt dan toch niet uit die sound actuator, maar is gewoon omdat de motor sportiever wordt aangestuurd?
@Utah: de GTI is merkbaar vinniger/nerveuzer. Ik heb niet te veel zitten spelen met de instellingen, maar ik veronderstel dat als je zin hebt in rustig cruisen, je hem op Eco zet, en hij minder nerveus aanvoelt. De GTD reageert wat trager, maar eens hij herneemt op snelheid, voelt het indrukwekkend snel aan. Waarschijnlijk zelfs sneller dan de GTI, gezien het beetje surplus in koppel, maar bij een relatief normaal gedrag in het verkeer zal het niet veel uitmaken. Sowieso zal de DSG terugschakelen als je hem vloert (behalve in manuele modus natuurlijk, maar die heb je niet altijd opstaan), dus ik zou durven zeggen dat de GTD in manuele versie misschien wel meer nut heeft aan zijn koppel.
@Gunter: Dus uw GTD heeft geen Sport&Sound maar wel het DCC (Dynamic Chassis Control)?. Merk je het comfortverschil tussen Comfort en Normal sterk met je 17 inch velgen? En de sportieve sound komt dan toch niet uit die sound actuator, maar is gewoon omdat de motor sportiever wordt aangestuurd?
Comment