Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E87 120d/E90 320d vs. Mercedes W204 C220 CDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E87 120d/E90 320d vs. Mercedes W204 C220 CDI

Even situatie schetsen: ik rijd nu een 1992 Mercedes 190D, enorm tevreden van die auto. Leuk model, leuk rijden, erg betrouwbaar en heel comfortabel. Ik kocht deze in m'n studententijd en nu werk ik bijna een jaar, waarvoor ik de auto heel veel gebruik (zo'n 30 a 40.000 km per jaar). Ik zou mij stilaan iets recenter willen aanschaffen, vooral voor de veiligheid (geen airbags, esp of echte kreukelzones nu), het verbruik (zit nu op een 8 liter denk ik, op de autostrade draait hij altijd minstens 3500 rpm), vermogen (nu 94 platte diesel pk's, vlot genoeg maar echt comfortabel is het niet op grote afstanden) en het presenteert niet zo goed bij de mensen waar ik beroepsmatig moet zijn merk ik. Daarom kijk ik wat rond voor een budget van een 15k. Omdat ik zo graag met m'n 190 rij wil ik iets dat ook de eigenschappen heeft van de 190:
    - dieselmotor met souplesse, beetje gasrespons en nog leuk in hogere toeren (mag niet doodvallen), manuele bak en liefst nog wat zuinig ook.
    - schuifdak (must)
    - RWD (moeilijk van terug te komen eens je het gewoon bent)
    - Leuke wegligging (neem graag eens een sportiever bochtje en heb een hekel aan onderstuur), maar toch smooth en comfy genoeg.
    - degelijk, stevig, betrouwbaar
    - 4 of 5 deuren (ik vind een sedan wel leuk en heb nog geen klein mannen, ook niet de eerste jaren)

Zo kwam ik uit bij 3 modellen die ik wel zie zitten:
    - BMW 120d 163/177pk (2007-2010)
    + lijkt me erg leuk om mee rond te rijden, klein, RWD, leuke wegligging, pittig en zuinig blok, hatchback is wel handig
    - niet echt smooth/comfy, betrouwbaarheid(?), als ik het goed voorheb is de turbo redelijk gevoelig en zijn de kettingen vrij fragiel

- BMW E90 320d (2005-2009)
    + leuke wegligging, comfortabeler als de 1, pittige motor
    - betrouwbaarheid motor (zie hierboven)?, imago?

- Mercedes W204 C220 CDI (2007-2009)
    + kleinzoon van de 190, smooth, comfy en toch nog deftige wegligging, betrouwbaar normaal gezien (zou nog de "oude" 220 zijn), minder agressief imago, deftig blok
    - misschien minder speels dan de BMW's, iets duurder

Ik neig momenteel naar de C, vooral uit schrik van de BMW dieselblokken. Wat denken jullie?
    23
    BMW E87 120d
    13,04%
    3
    BMW E90 320d
    26,09%
    6
    Mercedes W204 C220 CDI
    60,87%
    14

Persoonlijk valt de C af, toch als je pre-facelift kijkt, dat interieur vind ik echt lelijk en ziet er maar goedkoop uit. Op dat vlak heeft BMW het wel beter gedaan toen. Geef mij uit dit lijstje dus maar de E90.
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

je hoeft hier niet met positieve of negatieve eigenschappen te palaveren
      das gewoon de keuze bmw-mercedes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Persoonlijk valt de C af, toch als je pre-facelift kijkt, dat interieur vind ik echt lelijk en ziet er maar goedkoop uit. Op dat vlak heeft BMW het wel beter gedaan toen. Geef mij uit dit lijstje dus maar de E90.
        Ik vind het interieur van de C net wat gezelliger en de préfacelift net wat meer karakter hebben dan de FL.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        je hoeft hier niet met positieve of negatieve eigenschappen te palaveren
        das gewoon de keuze bmw-mercedes
        Tja, ik ben door de 190 wel wat Benzmens geworden (ervoor was ik meer BMW). Ik heb het wel enorm voor het Benzgevoel, maar misschien past m'n rijstijl beter bij een BMW en rationeel gezien is de BMW beter in dit geval (nieuwer, krachtiger, zuiniger, navi, goedkoper). Moeilijk!

Comment

de W204! is op alle vlakken beter dan die E90. wij hadden beiden dus ik heb genoeg kunnen vergelijken
          lets have some more member berries

Comment

Die ketting-issue bij BMW is volgens mij ook wat overdreven. Hoeveel van de 18-20-23d rijden er niet probleemloos rond? Volgens mij de overgrote meerderheid.

Los daarvan, ik zou persoonlijk voor de C gaan, zelfs een FL is mogelijk
            Deze bvb.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              de W204! is op alle vlakken beter dan die E90. wij hadden beiden dus ik heb genoeg kunnen vergelijken
              Op welke vlakken dan? Betrouwbaarheid en comfort waarschijnlijk?

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Die ketting-issue bij BMW is volgens mij ook wat overdreven. Hoeveel van de 18-20-23d rijden er niet probleemloos rond? Volgens mij de overgrote meerderheid.

Los daarvan, ik zou persoonlijk voor de C gaan, zelfs een FL is mogelijk
              Deze bvb.
              Ik ken ook wel wat mensen met die motor maar heb er geen enkele weten stukgaan, maar heb het maar eens voor hé (+3000 EUR). Heb wel een 184 pk op het oog, die zouden het minder hebben.
              Jouw voorbeeld is geen FL en heeft wat veel kilometers en weinig opties (open dak is een must bvb) een C is helaas een duurder dan een vergelijkbare 3 over het algemeen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Op welke vlakken dan? Betrouwbaarheid en comfort waarschijnlijk?
                mijn vorige W204, 380 000km en geen enkel mankement gehad, onze E92 +-100 000km en ik heb waarschijnlijk 10 paar handen nodig om het aantal mankement op te gaan tellen. intercooler, water en dieselpomp, turbo, ketting, i-drive, ESP, ... volgens mij is alles wel minstens 1 keer kapot gegaan in dat wrak. echt schandalig en dat voor een auto die we nieuw gekocht hebben dus geen 2de hands miskoop. bucht met wielen letterlijk
                comfort zijn ze van hetzelfde niveau net als rijgedrag, wegligging en "speelsheid"'

Comment

sorry, dacht dat 2011 al een face-lift was
                  je hebt wel gelijk dat een 3 goedkoper is
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

In jouw geval zou ik voor een W204 gaan.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Mét AMG-pakket dan

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Ik zou zou in jouw geval ook voor de C gaan, maar mss toch net ietsje meer budget vrijmaken voor een facelift... Ga je nog vele jaren plezier aan hebben, en moesten er dan toch kids komen
                        Als je al jaren met een benz rijdt dan denk ik dat een bmw mss kan tegenvallen, ook al is het een oud model die benz, een bmw rijdt toch niet altijd even smooth denk ik. Kwa comfort bedoel ik dan...
                        BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

De énige reden waarom ik met een w204 rij is omdat die van mij een facelift met amg pack is . Verwacht wel geen tank zoals een 190d want nu en dan gaat er wel iets aan kapot. Ik zou voor de c250cdi gaan. Met powerbox sleurt dat hok goed voor een 4pitter.

Comment

Als je 30.000 per jaar rijdt, laat die BMW 1 dan maar staan. Die mist wat comfort.

En verder: ga er eens een paar testrijden hé.
                            Voor 15k zou ik wel proberen om een 2dehands te kopen met 2 jaar garantie. Dan zit je safe als er eens iets gebeurt.

Comment

Pff ik geraak er echt niet uit. Ik heb een 320d gevonden die helemaal aan m'n eisen voldoet (2010, 184 pk, schuifdak, zilver, navi, xenon, 80k km) voor de juiste prijs. Maar particulier dus geen garantie en blijkbaar kunnen die ook nog kettingproblemen hebben. Ook blijft een C door m'n hoofd spoken, maar ze zijn te duur naar m'n zin

Comment

Of koop een premium selection dan ben je 2 jaar op je gemak, of wachten tot ze weer eens zo'n 4j. garantie actie op de PS doen (meestal 1 of 2 keer per jaar).
                                Duitsland is voor BMW en Mercedes wel een pak goedkoper (bij de dealerwagens toch)
                                Anders een 3 liter FL (325d of 330d), die hebben nul probs en zo zot veel meer kosten die nu ook niet. Ja een beetje meer taks en biv maar meerverbruik zal bijna niets zijn.
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Tja dat zou ideaal zijn, maar daar vind ik m'n goesting niet. Vooral schuifdak blijkt een erg lastige eis te zijn. Een 6 cilinder is erg appetijtelijk, qua taks ben ik al wel wat gewoon (bijna 600 voor 94 pk ) maar het kan zijn dat hij binnenkort op bvba moet en dan is dat al minder.

Comment

C te duur? voor 20k heb je al een facelift model bij NNC

Comment

Budget was 15k...

Comment

Ik zou het inderdaad rond de 15k willen houden momenteel.

Ik vind deze erg leuk (lekker klassiek Benz, maar met xenons en panodak), heeft een jaar garantie en heeft nog de erg betrouwbare oude CDI, maar het is veel geld voor een 2007 zonder Tempomat en navi.
                                        Dan is rationeel gezien deze E90 een veel betere deal:
                                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=Limousine cc en navi, meer pk's, minder CO2 en 3 jaar jonger. Wel zonder garantie en particulier is moeilijk te regelen in het buitenland, maar op een of andere manier heb ik bang dat ik het Benzgevoel ga missen...

Comment

Working...
                                        X