Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beste auto om te leren rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Ahja, uiteindelijk was dit oorspronkelijk een Daf maar toen nam Volvo de zaak over. Het heeft trouwens enkele jaren geduurd eer de 343 (was het toen nog) handgeschakeld leverbaar werd.

Wat betreft bovenstaande advertentie: auto staat al meer dan drie jaar te koop, heb er indertijd nog mee gemaild, toen vroeg hij 2500 euro of zoiets

Comment

vp 1550 euro nu
      RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
        in de nederlandse versie scheurt dit oudje zelfs en honda civic of crx dat kan ik niet goed zien
        CRX idd (ook vette bakskes trouwens)

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Ahja, uiteindelijk was dit oorspronkelijk een Daf maar toen nam Volvo de zaak over. Het heeft trouwens enkele jaren geduurd eer de 343 (was het toen nog) handgeschakeld leverbaar werd.

Wat betreft bovenstaande advertentie: auto staat al meer dan drie jaar te koop, heb er indertijd nog mee gemaild, toen vroeg hij 2500 euro of zoiets
        Juist ja, Volvo-Daf

Deze vraagt zelfs 2800 eur.

Hier een leuke 343 voor weinig. Maar helaas automaat.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          CRX idd (ook vette bakskes trouwens)

Juist ja, Volvo-Daf

Deze vraagt zelfs 2800 eur.

Hier een leuke 343 voor weinig. Maar helaas automaat.

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/...c-73760057.htm
          eerste is ook automaat
          RIP Den borre!

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

deze is wat goedkoper en handgeschakeld
            RIP Den borre!

Comment

Doet mij denken aan mezelf toen ik 18j was
              Super lang gezaagd aan mijn ouders hun oren om een autoke te mogen kopen genre: golf III , clio, honda crx,... maar het mocht niet baten. Mijn pa besliste dat ik beter af was met een grote wagen met stevige carrosserie, zware motor maar uiteraard zonder turbo
              Kreeg ik een 2dehands W124 model T

wel een 6-tal fantastische jaren mee gehad

on topic: ik zou voor de Volvo gaan!
              Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
              Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
              Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
              Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                Doet mij denken aan mezelf toen ik 18j was
                Super lang gezaagd aan mijn ouders hun oren om een autoke te mogen kopen genre: golf III , clio, honda crx,... maar het mocht niet baten. Mijn pa besliste dat ik beter af was met een grote wagen met stevige carrosserie, zware motor maar uiteraard zonder turbo
                Kreeg ik een 2dehands W124 model T

wel een 6-tal fantastische jaren mee gehad

on topic: ik zou voor de Volvo gaan!
                de 850 of 340
                RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Ja, nu moeten we stoppen omdat JIJ dat zegt. Maar diegene wat begint mag het wel? Trouwens, Ford-rs team heeft die ''Volvo'' blok totaal onder handen genomen. Dus het is een Ford-blok want standaard heeft em 350pk en de volvo 200pk. Dus dan moet ge niet denken dat alles hetzelfde is want bijna alles is vervangen behalve de gietijzeren blok blijft over....
                  Waar haal jij deze dwaze info,ge ziet duidelijk dat je er geen bal van kent. Voor te beginnen is dit wel degelijk een volvoblok. Volvo had er 300pk mee, ford 305pk.

on topic; begin met een kleine cc inhoud voor te leren rijden,zijn genoeg autokes van rond de 1500 euro

Comment

Ik heb leren rijden én mijn examen afgelegd in een 740 break. Parkeren en dergelijke verloopt tot de dag van vandaag redelijk vlotjes

Comment

Mijn eerste jaar leren rijden was in een Lada, inderdaad, die vierkante... En een bruine dan nog!
                      Maar:
                      - geen stuurbekrachtiging, dus je leert wel manoevreren
                      - had tubeless buitenbanden, maar er zaten toch binnenbanden op, die dus door die ruwere binnenkant van de buitenband snel versleten. Rond de 50.000km heb ik enkele maanden gehad dat alle banden wel eens lek gingen. Op het einde was mijn beste tijd om een band te vervangen onder de 5 minuten.
                      - goedkoop, dus schade ook gemakkelijk en snel te repareren.
                      - achterwiel aandrijving: geen vermogen, maar banden hadden ook geen grip, dus je moest toch even goed opletten als bij een achterwielaangedreven wagen met een pak meer pk's. Heb ik toch wel een paar keer 180 graden mee gedraaid.

Zoop wel als de pest...

Koop gewoon een simpel wagentje dat nog in goede staat is. Vermogen, achterwielaandrijving is allemaal niet belangrijk.
                      De eerste jaren dat je met een auto rijdt, kan je eigenlijk voor geen meter rijden, ben je een gevaar op de weg.
                      ik was dat toch, dat moet ik eerlijk toegeven.
                      Die verzekering is niet voor niets zo duur!

Comment

Heb leren rijden in een Twingo'ke. Was wel bangelijk auto'ke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          zeveraar. Die heeft meer koppel dan een 1.6 van andere fabrikanten uit die tijd. en dan zwijgen we nog over het vermogen van 150 pk. Maar goed gij zijt waarschijnlijk zo iemand die niks van techniek kent en gewoon meedoet met de rest van de mongolen die op het internet rondhangen. haha vtec heeft geen koppel blabla, zet u maar is langs zo'n civicske met uw bus, ge zult nie als eerste aan het volgende rode licht staan
                          Hij heeft wel ergens een punt. Max koppel kwam pas vrij bij 7.600 toeren! Bij 'normaal' rijden, onderin de toeren, waren die dingen echt niet zo indrukwekkend snel. De boring was groter dan de slag (overvierkante motor), dan kan je een motor heel hoge toeren laten draaien omdat de zuigersnelheid lager gehouden kan worden. Piekvermogen vaart er wel bij (weliswaar ook hoog in de toeren), maar het koppel vrijwel niet, zeker niet in de normale toeren. Een gewone (onopgefokte) 1.6 benzine uit die tijd had een koppel die een fractie lager lag dan die van de vtec, dat klopt, maar dat max koppel was dan wel beschikbaar bij een 3.000-tal toeren minder dan dat van de vtec. Een crx vtec was een echt monstertje in die tijd (begin jaren '90), en gaf een ongelooflijk hoog sensatiegevoel aan bestuurder en passagier(s). Maar je moest 'm wel boven de 4.500 à 5.000 toeren houden, want daaronder was het niet veel soeps. Conclusie, een vtec was een lammetje.... bij normaal rijden. Maar dat normaal rijden was nu niet meteen z'n roeping.

Comment

The B525 is a 2.5 L (2,521 cc) straight-five. Bore is 83 mm (3.3 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in). It also has an assembled cast aluminium intake manifold.
                            B5254T2[edit]

The B5254T2 has dual VVT and is turbocharged and intercooled. Output is 208 hp (155 kW; 211 PS) at 5000 rpm with 236 lb·ft (320 N·m) of torque at 2400-5200 rpm.
                            Verkeerde type.
                            Zoals reeds door anderen vermeld hier: de motor uit de V70R of S60R is zo goed als identiek als deze in de RS. En de R heeft 300pk. Dat is wat ik bedoelde. Geen 200pk.
                            Dus eigenlijk denk ik dat jouw statement niet juist was.

En voor de rest stoor ik me niet zo aan je, je bent soms wat categoriek, maar ach, er zijn er zo nog. Het blijft altijd wel relatief beleefd, en dat is wat telt voor mij.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Buiten de Volvo zijn het allemaal doodskisten.

Comment

heel mooi, diesel ?

Comment

Waarom nu eigenlijk zo'n auto? een Volvo? Dat zijn toch geen bekende auto's waar je een jongen in ziet van 18 jaar.
                                  Koop u toch een Citroen saxo of een Fiesta 1.6 zetec of 1.3.... Of citroen ax als je de volvo wilt volgen.

Comment

Waarom nu eigenlijk zo'n auto? een Volvo? Dat zijn toch geen bekende auto's waar je een jongen in ziet van 18 jaar.
                                    Koop u toch een Citroen saxo of een Fiesta 1.6 zetec of 1.3.... Of citroen ax als je de volvo wilt volgen.
                                    Je vergeet de reputatie van de grote Volvo Breaks Heel handig voor een jongere toch :p

If you're ambitious enough (or if you've read our handy guide), you can have sex in any car you want. Some rides make things easier than others though.

Veel plezier met je nieuwe wagen jongen
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                      Je vergeet de reputatie van de grote Volvo Breaks Heel handig voor een jongere toch :p
                                      Helemaal akkoord! Ze zijn heel erg betrouwbaar (geen twijfel aan) maar zoekt deze jongen niet iets sportiever dan zo'n stationwagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                        Helemaal akkoord! Ze zijn heel erg betrouwbaar (geen twijfel aan) maar zoekt deze jongen niet iets sportiever dan zo'n stationwagen?
                                        Als hij dat nu wil is dat toch zijn zaak. Who cares..

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                        X