We zoeken dus een tweede wagen voor mijn vrouw, budget ongeveer 7-8000€ max.
Moet dienen om 2 keer per week naar haar ouders te rijden. Is een rit van 70km enkel dus ongeveer 300km op weekbasis en 15000 op jaarbasis want voor de rest zal er niet zoveel mee gereden worden.
Er moeten 4 personen comfortabel in meekunnen, keuze was gevallen op een Saab 9-3 vanaf modeljaar 2007 omdat die al het nieuwere interieur heeft (ik weet dat veel Saab-liefhebbers het oude met 'knopjes' mooier vinden maar dit is hier even niet aan de orde).
Vraag is eigenlijk alleen nog, gaan we voor een 1.9 tid 150 diesel of voor een 1.8t 150 benzine
De benzine zal wellicht minder risico zijn naar betrouwbaarheid toe en bij diegene die binnen budget te koop staan zijn de km standen lager. Een 1.8t is wel moeilijker te vinden (veel minder keuze) en heeft ook maar een 5-bak.
Anderzijds zijn de afstanden telkens lang genoeg om toch een diesel (6-bak) te verantwoorden. Voor ons budget zijn de km standen van de occasies wel hoger dan bij de benzineversies. Risico blijft wel op extra 'dieselgerelateerde kosten' (EGR, roetfilter, wervelkleppen,...)
Moet dienen om 2 keer per week naar haar ouders te rijden. Is een rit van 70km enkel dus ongeveer 300km op weekbasis en 15000 op jaarbasis want voor de rest zal er niet zoveel mee gereden worden.
Er moeten 4 personen comfortabel in meekunnen, keuze was gevallen op een Saab 9-3 vanaf modeljaar 2007 omdat die al het nieuwere interieur heeft (ik weet dat veel Saab-liefhebbers het oude met 'knopjes' mooier vinden maar dit is hier even niet aan de orde).
Vraag is eigenlijk alleen nog, gaan we voor een 1.9 tid 150 diesel of voor een 1.8t 150 benzine
De benzine zal wellicht minder risico zijn naar betrouwbaarheid toe en bij diegene die binnen budget te koop staan zijn de km standen lager. Een 1.8t is wel moeilijker te vinden (veel minder keuze) en heeft ook maar een 5-bak.
Anderzijds zijn de afstanden telkens lang genoeg om toch een diesel (6-bak) te verantwoorden. Voor ons budget zijn de km standen van de occasies wel hoger dan bij de benzineversies. Risico blijft wel op extra 'dieselgerelateerde kosten' (EGR, roetfilter, wervelkleppen,...)
Comment