Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het zal waarschijnlijk wel de caddy gaan worden. Nog een paar dingen waar ik rekening mee moet houden: Vrouwtje wordt ontslagen en Seat lijkt dood te zijn (dus hier krijg ik niet veel meer voor). Vrouwtje wil zsm terug dat we rijden (zij heeft geen rijbewijs en dus ook geen auto) en ziet het niet zo goed zitten om nog dik 2 maanden te wachten op nieuwe wagen, dus ben ik in de buurt op zoek naar een stockwagen. We zijn trouwens onze auto ook al een dikke 2 maanden kwijt!
    Ik was gisteren bij vw en daar kreeg ik;

voor de caddy maxi baseline 1.6tdi dsg met als opties ;
    -7zitpl (standaard bij alle andere maxi versies)
    -simili bekleding
    -2schuifdeuren (standdard bij alle andere maxi versies)
    -19300euro

Voor de caddy maxi dark and cool zelfde motorisatie:
    -centrale middenarmsteun in de hoogte en lengte verstelbaar
    -21200euro

Van beiden kon nog een appel en een ei af zei hij dus ik vermoed dat dit gewoon nog afgerond kan worden naar resp. 19000 en 21000... Indien ik bestel zal het de absolute basis zijn.

Zoektocht voor stockwagen tot hiertoe enkel maxi dark and cool gevonden met meerdere opties voor 1) in de limburg voor 22500 en 2) bij mij id buurt (lint) voor minder dan 22000 (wou de prijs niet aan de telefoon zeggen). Deze laatste is aanvaardbaar, maar heb nog 2 anderen gevraagd een offerte te maken voor een stockwagen.

Comment

hebt ge al eens bij cardoen of aanverwante gaan zien?
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
        Het zal waarschijnlijk wel de caddy gaan worden. Nog een paar dingen waar ik rekening mee moet houden: Vrouwtje wordt ontslagen en Seat lijkt dood te zijn (dus hier krijg ik niet veel meer voor). Vrouwtje wil zsm terug dat we rijden (zij heeft geen rijbewijs en dus ook geen auto) en ziet het niet zo goed zitten om nog dik 2 maanden te wachten op nieuwe wagen, dus ben ik in de buurt op zoek naar een stockwagen. We zijn trouwens onze auto ook al een dikke 2 maanden kwijt!
        Ik was gisteren bij vw en daar kreeg ik;

voor de caddy maxi baseline 1.6tdi dsg met als opties ;
        -7zitpl (standaard bij alle andere maxi versies)
        -simili bekleding
        -2schuifdeuren (standdard bij alle andere maxi versies)
        -19300euro

Voor de caddy maxi dark and cool zelfde motorisatie:
        -centrale middenarmsteun in de hoogte en lengte verstelbaar
        -21200euro

Van beiden kon nog een appel en een ei af zei hij dus ik vermoed dat dit gewoon nog afgerond kan worden naar resp. 19000 en 21000... Indien ik bestel zal het de absolute basis zijn.

Zoektocht voor stockwagen tot hiertoe enkel maxi dark and cool gevonden met meerdere opties voor 1) in de limburg voor 22500 en 2) bij mij id buurt (lint) voor minder dan 22000 (wou de prijs niet aan de telefoon zeggen). Deze laatste is aanvaardbaar, maar heb nog 2 anderen gevraagd een offerte te maken voor een stockwagen.
        Houdt met de volkswagen caddy ook rekening met de BIV. Die wordt nu berekend op de CO2 uitstoot en aangezien de caddy zowiezo een hogere uitstoot heeft kan dat redelijk prijzig zijn:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          hebt ge al eens bij cardoen of aanverwante gaan zien?
          Bij Cardoen vind ik interessant de hyundai i30 automaat (nieuw) voor 15.500euro... Maar vraag me af hoe het zit met hun garantie van 2 jaar. Hyundai geeft standaard 5jaar...
          Er staat ook een zafira 1.4turbo automaat, maar deze komt toch hoog qua budget als 2de handse wagen...
          Welke zijn de aanverwante? Zijn er nog zo een soort zaken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
            Houdt met de volkswagen caddy ook rekening met de BIV. Die wordt nu berekend op de CO2 uitstoot en aangezien de caddy zowiezo een hogere uitstoot heeft kan dat redelijk prijzig zijn:-)
            Ik had me van de week al bezig gehouden met de resp. biv's op te zoeken en deze in mijn openingspost te zetten... Voor de Caddy maxi Dark & Cool is het 612euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              ge moet eens gaan bij belfius.
              ik was er ook eens gaan horen, en ik had een groene wagen volgens hun <140gr Co2.
              En dan kreeg ik een extra korting. Volgens mij kwam ik uit op 2,7% toen ong.
              Nu 1.99% op de Caddy!

Comment

Persoonlijk zou ik als particulier van de wagens de Kangoo met de klassieke 1.6 nemen. Ik denk dat deze het best gaat scoren op gebied van levensduur!
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Persoonlijk zou ik als particulier van de wagens de Kangoo met de klassieke 1.6 nemen. Ik denk dat deze het best gaat scoren op gebied van levensduur!
                  Heb met Renault kontakt gehad en ook bij de nieuwe (facelift) is het niet zeker dat hij met 7 zitplaatsen (in automaat)gaat komen. En zoals bij nog andere merken trekt Renault hun handen terug als je er lpg op legt (terwijl Renault Duitsland deze standaard levert). Levensduur is 1 ding (en ik denk dat je hier gelijk in hebt), maar verbruik is tussen de 9 en 10 liter (ik tank benzine tegen 1.35) tegenover een 7liter diesel (ik tank diesel tegen 1.1euro). Dit geeft op jaarbasis toch wel een 800 euro verschil (benzine 9.5X 1.35x 150= 1923 tov diesel 7x 1.1x150=1155) en een biv van 1015 tov 600. Dit en het feit dat het geen 7-zitter is maakt dat hij nog weinig kans maakt.
                  Grtz
                  Tom

Comment

Ah ja... Indien ik een paar duizend meer zou kunnen spenderen, zou ik een Toyota Verso 1.8 cvt kunnen overwegen. Ook al is dit niet de ruimste... En indien deze nog een stuk zuiniger zou zijn dan de Caddy, zou ik het nu zelfs zonder twijfel doen. Maar EN een pak duurder EN een stuk dorstiger (+wegentaks+verzekering+omnium) gaat echt niet gaan.

Comment

Ah ja... Indien ik een paar duizend meer zou kunnen spenderen, zou ik een Toyota Verso 1.8 cvt kunnen overwegen. Ook al is dit niet de ruimste... En indien deze nog een stuk zuiniger zou zijn dan de Caddy, zou ik het nu zelfs zonder twijfel doen. Maar EN een pak duurder EN een stuk dorstiger (+wegentaks+verzekering+omnium) gaat echt niet gaan.
                      Denk er ook aan dat de caddy geen lichte koets is, en zeker met 7 man erin mag de 1.6tdi serieus werken want ook gevolgen heeft voor het verbruik. Dus kan goed zijn dat het verschil tussen die 1.8 benzine en 1.6tdi niet zo groot is.
                      Ingeval als je naar het verbruik wilt kijken zou ik naar mensen zoeken op fora die zelf de ervaringen hebben van de vermelde wagens

Comment

Denk er ook aan dat de caddy geen lichte koets is, en zeker met 7 man erin mag de 1.6tdi serieus werken want ook gevolgen heeft voor het verbruik. Dus kan goed zijn dat het verschil tussen die 1.8 benzine en 1.6tdi niet zo groot is.
                        Ingeval als je naar het verbruik wilt kijken zou ik naar mensen zoeken op fora die zelf de ervaringen hebben van de vermelde wagens
                        Mijn Touran, die heel veel gemeen heeft met de Caddy, weegt vlot meer dan 1800 kg op de weegbrug. Maar toch haal ik maar een 6,5 gemiddeld, op langere ritten zakt dan onder de 6
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Mijn Touran, die heel veel gemeen heeft met de Caddy, weegt vlot meer dan 1800 kg op de weegbrug. Maar toch haal ik maar een 6,5 gemiddeld, op langere ritten zakt dan onder de 6
                          Dat is leuk en mooi meegenomen, khad echt niet gedacht dat die dan ook zo zuinig zou zijn want voor een 1.6tdi (oke het koppel is voldoende) is dat toch al een ferm gewicht om vooruit te duwen.

Comment

Dat is leuk en mooi meegenomen, khad echt niet gedacht dat die dan ook zo zuinig zou zijn want voor een 1.6tdi (oke het koppel is voldoende) is dat toch al een ferm gewicht om vooruit te duwen.
                            Ik had het ook niet verwacht, maar dat gaat eigenlijk vrij vlot. Als ik er echt op let krijg ik die op 5,5 zelfs. Hij wordt pas dorstig aan hogere snelheden, dus 150 en meer, dan moet dat blokje echt werken. De versnellingsbak helpt daar ook aan natuurlijk, 130 op de teller in 7de geeft iets van een 2300 toeren.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mijn Caddy (7zit/1650kg) 2006 1.9tdi met ocharme 75 pk's (ezels) kwam zelden boven de 7liter... Pas toen ik er een aanhangwagen van 500kg aan koppelde (en 7personen id auto) ging hij naar 7.2/7.3 bij 120/130kmu. Mijn gemiddelde over 77500km met deze wagen was 6.5liter met uitschieters van 5.4 (vakantie noorwegen) en 8.7 (caravan 1100kg). Ik ben er vrij van overtuigd dat de nieuwe het niet slechter gaat doen, ondanks de automaat. Mijn huidige Alhambra automaat heb ik na 14000km (waarvan 4000 vakantie km's) ook op een 7.54 gekregen... Het zal wel aan mij liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Mijn Touran, die heel veel gemeen heeft met de Caddy, weegt vlot meer dan 1800 kg op de weegbrug.
                                Als je er over nadenkt... Deze auto's gaat ge toch niet makkelijk naar de 300dkm krijgen met deze cijfers... Voor mij niet nodig (bij 15dkm/jaar), maar is toch een verschil met de 1.9tdi...

Comment

Als je er over nadenkt... Deze auto's gaat ge toch niet makkelijk naar de 300dkm krijgen met deze cijfers... Voor mij niet nodig (bij 15dkm/jaar), maar is toch een verschil met de 1.9tdi...
                                  Mocht ik met mijn kilometers (+/- 45 000 op een jaar) de keuze moeten maken privé ging ik altijd voor de 2.0, want dat gaat op de lange termijn volgens mij beter zijn, ook met de betere DSG6 dan. Maar met 15000 per jaar is dat toch een ander verhaal, 150 000 op tien jaar mag geen probleem zijn lijkt mij. Kosten zal je wel is hebben, maar daar heb je met elke auto kans op, daarom zou ik ook altijd tweedehands kopen.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ook aan't denken aan een tweedehands 1.9tdi met bjb-motor, 105 pk zonder dpf.

Maar je vindt ze moeilijk in 7-zitter met dsg...

En als je ze al vindt, enorm opletten of de tellerstand wel klopt met de werkelijkheid.

Caddy's met 85000 op de teller terwijl het eigenlijk 220000 km zijn is geen uitzondering!

Comment

Jammer dat deze maar 5 zitplaatsen hebben:
                                      Oeps! De pagina die je zoekt, is onvindbaar. Ga naar My Way om onze tweedehandswagens, diensten en aanbiedingen te ontdekken.

Oeps! De pagina die je zoekt, is onvindbaar. Ga naar My Way om onze tweedehandswagens, diensten en aanbiedingen te ontdekken.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Vrouwtje wordt ontslagen en Seat lijkt dood te zijn (dus hier krijg ik niet veel meer voor).
                                        Ontslag staat nog steeds niet op papier en Seat probleem bleek kabelbreuk te zijn!!
                                        Nu, als gehandicapte, zie ik het niet meer zitten om met de Seat te blijven rijden. Hij heeft mijn vertrouwen geschaad, maar nu zit ik wel met de schrik van wat er nu eigenlijk met m'n vrouwtje gaat gebeuren... Ik wil NU beslissen, maar heb schrik de verkeerde beslissing te nemen.
                                        Het zal nooit niet makkelijk worden!!!

Iemand interesse in de Alhambra? 140dkm... 115pk/2003. Dit jaar nieuwe distributieriem nodig. Vrij goede staat (zeker van buiten). Controlevrij of niet...Prijs te bespreken, maar niks onnozels.
                                        Grtz
                                        Tom
                                        Last edited by ; 15/03/2013, 16:46.

Comment

Iemand interesse in de Alhambra? 140dkm... 115pk/2003. Dit jaar nieuwe distributieriem nodig. Vrij goede staat (zeker van buiten). Controlevrij of niet...Prijs te bespreken, maar niks onnozels.
                                          Grtz
                                          Tom
                                          Eerste bod binnen van de garage die hem gemaakt heeft... 3800 zonder controle. Ben benieuwd of we verder kunnen...

Comment

Working...
                                          X