Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range of Cayenne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Ben benieuwd naar de bron van je info (of eigen ervaring?). Mag je mij altijd PM-en, om het topic hier verder niet te bezoedelen
    Idd de prius(batterijen) zijn befaamd om hun betrouwbaarheid, ik ken toch ook geen enkel geval en hier in de buurt rijden er 10 tallen.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Ben benieuwd naar de bron van je info (of eigen ervaring?). Mag je mij altijd PM-en, om het topic hier verder niet te bezoedelen
      Doe geen moeite of ik moet hier weer Matteus 5:3 gaan citeren.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • Lijkt me toch logisch dat die batterijen op duur verslijten. Ze kunnen niet voor altijd goed blijven.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Doe geen moeite of ik moet hier weer Matteus 5:3 gaan citeren.
          Ik heb ook nooit willen beweren dat Prius slechte batterijen heeft en dat deze wagens met hopen problemen hebben. Maar als je problemen krijgt dan loopt de kostprijs op tot 5000 dollar afhankelijk van het model. Tel hierbij de veel hogere aankoopprijs van een prius tov een diesel + duurdere benzine tov diesel en dan wil ik wel een garantie op de batterij die langer dan 100 000 km is. De problemen met de prius komen ook niet in belgie voor maar zouden vooral in landen voorkomen waar grote hoogte verschillen voorkomen. Het is vooral het langdurig omhoog rijden dat blijkbaar de levensduur van de batterijen verkort. Dat is wat ik er nog van weet van toen ik een jaar geleden voor mijn vrouw een prius heb overwogen. Uiteindelijk gewoon een toyota/ benzine gekocht voor haar. Dus niks slecht over Toyota we zijn daar heel te vreden over hier.

          Toyota hybrid battery replacement costs
          Below is a list of MSRP battery cost details for the three generations of Prius model, as well as those for the Camry Hybrid sedan and Highlander Hybrid SUV.
          • 2001-2003 Toyota Prius (1st generation) - $3,649 minus $1,350 "core credit"
          • 2004-2008 Toyota Prius (2nd generation) - $3,649 minus $1,350 "core credit"
          • 2009-present Toyota Prius (3rd generation) - $3,939 minus $1,350 "core credit"
          • Toyota Camry Hybrid - $3,541, core credit deducted
          • Toyota Highlander Hybrid - $4,848, core credit deducted
          Toyota didn't specify labor rates for the Camry or Highlander, but a pack in the 2nd-generation Prius takes 1.7 hours to replace (given its similarity to the first-generation Prius, we'd assume a similar time for that vehicle too) and a 3rd-generation Prius battery pack has labor of 1.6 hours. Once again, these rates vary depending on your location.
          Any battery that needs replacement within the warranty period will be replaced at no cost.
          It's worth noting that there are a select few third-parties that will replace the batteries, often at a slightly lower cost, but these won't have the fully-warranted backup of work carried out at a Toyota dealer, nor technicians fully trained to handle Toyota hybrid technology.

          Last edited by ; 03/01/2013, 04:49.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Ik heb tweedehands veel meer schrik van een 2 liter dieselmormel, waar steevast plankgas moet mee gegeven worden om ook maar ergens vooruit te komen, dan van een dikke 4.8 V8 die haast nooit moeite moet doen.
            Liever een diesel met veel autostrade kilometers dan een diesel die toerkes deed rond de kerk. Binnen België gaat er (bijna ) niemand zijn die regelmatig het uiterste vraagt van zijn 1.4, 1.6 of 2.0. Alleen het warm rijden kan een probleem zijn, maar dat zie je bij aankoop als je de eigenaar eerst zelf laat rijden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
              Liever een diesel met veel autostrade kilometers dan een diesel die toerkes deed rond de kerk. Binnen België gaat er (bijna ) niemand zijn die regelmatig het uiterste vraagt van zijn 1.4, 1.6 of 2.0.
              Ha nee? Als ge ze met hun leasebakken op de Brusselse Ring allemaal bezig ziet tegenwoordig, dan denkt ge dat ze ineens de Belgian Open Grand Prix aan het organiseren zijn. Te gek gewoon hoeveel je er ziet als gekken optrekken en afremmen (om toch maar geen plaatske te verliezen). Maar eens de weg open is, dan schijten ze allemaal in hun broek en rijden ze aan 120km/u.

              Daarbij, met al die zware gedrochten tegenwoordig met hun 2.0 moet ge zowieso plankgas geven om ergens heen te gaan.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • Als je hebt over de SUV's dan heb je gelijk over planken, maar voor het grootste deel van de leasesletten gaat dat niet op.

                Maar dan nog liever een twee tonner met wat km's dan eentje die door de mama gebruikt is om naar het werk en de winkel te tjoefen en terug, allemaal op minder dan 10 km.
                De commissiejeeps van de huisvrouwen rijden na een jaar op steenkool ipv op diesel. Ik heb geen boodschap aan SUV's met verstopte inlaat door EGR en een kapotte kat aan de andere kant van de motor, maar ik heb eigenlijk geen boodschap aan een SUV tout court.

                Comment


                • So true. Gaat wel op voor driekwart van de diesels tegenwoordig als ik zie hoeveel er ééntje kopen uit "vooroordeel".

                  Je mag echter wel verder gaan dan SUV's. Een 520d, C180cdi of 318d moet je ook aftrappen om ergens te komen. Moderne wagens wegen ongelofelijk veel tegenover auto van begin de jaren 90.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    So true. Gaat wel op voor driekwart van de diesels tegenwoordig als ik zie hoeveel er ééntje kopen uit "vooroordeel".

                    Je mag echter wel verder gaan dan SUV's. Een 520d, C180cdi of 318d moet je ook aftrappen om ergens te komen. Moderne wagens wegen ongelofelijk veel tegenover auto van begin de jaren 90.
                    Nu kan ik in 1 antwoord 3 dingen zeggen om u dag te verpesten: ik kan met een BMW 318d van de pa wel met gemak ergens komen zonder hem af te trappen.








                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                      Nu kan ik in 1 antwoord 3 dingen zeggen om u dag te verpesten: ik kan met een BMW 318d van de pa wel met gemak ergens komen zonder hem af te trappen.
                      Allez, dan heeft uwe pa ook één van die wonder-BMW's die supersnel zijn en 7L verbruiken

                      Ik wil echt ooit eens met zo een ding rijden want ik heb er nu al zoveel horen over melken, maar elke keer als ik er weer één meekreeg, was het ding niet vooruit te branden en zat ik aan een verbruik van minstens 9 à 10 L
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Als je een AMG of EVO gewoon bent, is dan niet alles traag?
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Of in België is diegene voor mij altijd trager weg dan ik zou kunnen?

                          Aan de pomp verbruikt ie trouwens 6l als mijn pa rijdt, 7 als ik rij.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Als je een AMG of EVO gewoon bent, is dan niet alles traag?
                            Wel, ik rij dan ook wekelijks met de snelste wagens ter wereld: huurautos
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Als je een AMG of EVO gewoon bent, is dan niet alles traag?
                              +1
                              1994 Ford Escort CLX Clipper 1.8 Diesel Fonzie 29/06/2011 - 09/04/2013

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
                                Ik heb ook nooit willen beweren dat Prius slechte batterijen heeft en dat deze wagens met hopen problemen hebben. Maar als je problemen krijgt dan loopt de kostprijs op tot 5000 dollar afhankelijk van het model. Tel hierbij de veel hogere aankoopprijs van een prius tov een diesel + duurdere benzine tov diesel en dan wil ik wel een garantie op de batterij die langer dan 100 000 km is. De problemen met de prius komen ook niet in belgie voor maar zouden vooral in landen voorkomen waar grote hoogte verschillen voorkomen. Het is vooral het langdurig omhoog rijden dat blijkbaar de levensduur van de batterijen verkort. Dat is wat ik er nog van weet van toen ik een jaar geleden voor mijn vrouw een prius heb overwogen. Uiteindelijk gewoon een toyota/ benzine gekocht voor haar. Dus niks slecht over Toyota we zijn daar heel te vreden over hier.
                                De vervangingskosten kunnen inderdaad oplopen, maar in de pechstatistieken bij Toyota blijken de hybride modellen de meest betrouwbare te zijn. En dat wil in Toyota termen al wel iets zeggen. Die hoge betrouwbaarheid van het hybride systeem is trouwens een van de redenen waarom de Toyota groep zo lang is blijven vasthouden aan nickel hydride ipv lithium batterijen. De ervaring van 16 jaar zit er misschien ook voor iets tussen. Het artikel van csmonitor waarnaar je verwijst, heeft het hoogstens over een paar gevallen (en dan gaat het ook nog over de mild hybrides van Honda). In de miljoenen hybrides die er wereldwijd al zijn verkocht, zijn dit echt wel kleine aantallen.
                                Je argumentatie over hogere aankoopprijs is ook te relativeren als je appelen met appelen vergelijkt (grootte van de wagen, hoger uitrustingsniveau, lagere onderhoudskosten, lagere fiscale lasten...) en de prijs van benzine tgo diesel wordt hoe langer hoe kleiner.

                                Maar ik zeg niet dat ze onfeilbaar zijn. There is no such thing as a perfect car.

                                Comment


                                • Ha jawel Jef, al de BMWs met 2.0 d
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Ha jawel Jef, al de BMWs met 2.0 d
                                    Niet overdrijven hé, enkel de 125d en de 320d, niet alle bmw's met een 2 liter.

                                    De LFA is natuurlijk een nipte tweede, euh, derde.

                                    Comment


                                    • Jawel, jawel. Je vergeet de 318d. Ik las het zelfs in dit eigenste topic nog : BMW freude am fahren, dansende toerentellernaalden, de 24u van Francorchamps all over again ! En dat alles met het comfort van een Rolls, betrouwbaarder dan een Toyota en een verbruik van minder dan 6 liter mazout.

                                      Voeg daar de posefactor en forum-cred' bij die een Ferrari laat verbleken... En ik noem dat ook wel een wagen die bijna perfect is.
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        En ik noem dat ook wel een wagen die bijna perfect is.
                                        Dus niet helemaal!

                                        Trouwens, met een 318d win je de BOGP niet, met een 320d wel.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Ha jawel Jef, al de BMWs met 2.0 d
                                          Of een oude Lexus.....
                                          BMW F10 520dA 2014
                                          Porsche Cayman 2.7i 2007

                                          Comment

                                          Working...
                                          X