Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Want dat doet er hier geen enkele op dit forum, een auto kopen om hem er dan te laten uitzien als iets die hij niet is ?
D'r zijn trouwens een heel pak aankopen die ik kan opsommen die geen steek houden, maar er is hier een helft die vast liever heeft dat ik daar niet over begin
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Wat ikzelf altijd het interessants vind aan dergelijk topic, is ervaringen rond de Cayenne en zijn betrouwbaarheid. De Range was niet super, dat weten we.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Bah, Porsche is altijd redelijk betrouwbaar geweest, althans wanneer ze hun eigen autos en motoren gebruikten. Dus ik veronderstel dat die Cayenne ook goed moet zijn.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Wat ikzelf altijd het interessants vind aan dergelijk topic, is ervaringen rond de Cayenne en zijn betrouwbaarheid. De Range was niet super, dat weten we.
Bij de pre-FL is het beter om de eerste modeljaren te vermijden ('03-'04). Nogal wat kinderziektes, elektronica-problemen en het gekende euvel met de plastieken koelvloeistofbuizen die vanaf MY05 vervangen werden door alu exemplaren. Anderzijds, bij de oudere modeljaren die nu nog rond rijden mag je er (denk ik) van uitgaan dat de meeste van die problemen zich ooit al hebben voorgedaan en nu dus opgelost zijn. Een turbo is natuurlijk oneindig veel vetter maar ook een drankorgel eerste klas. Reken op 20-25l voor een turbo, 16-18l voor een V8 en 14-16l voor een V6. Trek daar bij de FL-motoren 1 tot 2 liter van af. Als het verbruik geen issue is, dan zou ik altijd voor de turbo gaan. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Cayenne diesel (facelift model, pre-FL had nooit een diesel) een super betrouwbare en performante compagnon de route geweest is. Als het even kan, toch maar voor de FL gaan, 3.6 V6 of 4.8 V8 (turbo).
Bij de pre-FL is het beter om de eerste modeljaren te vermijden ('03-'04). Nogal wat kinderziektes, elektronica-problemen en het gekende euvel met de plastieken koelvloeistofbuizen die vanaf MY05 vervangen werden door alu exemplaren. Anderzijds, bij de oudere modeljaren die nu nog rond rijden mag je er (denk ik) van uitgaan dat de meeste van die problemen zich ooit al hebben voorgedaan en nu dus opgelost zijn. Een turbo is natuurlijk oneindig veel vetter maar ook een drankorgel eerste klas. Reken op 20-25l voor een turbo, 16-18l voor een V8 en 14-16l voor een V6. Trek daar bij de FL-motoren 1 tot 2 liter van af. Als het verbruik geen issue is, dan zou ik altijd voor de turbo gaan. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Cayenne diesel (facelift model, pre-FL had nooit een diesel) een super betrouwbare en performante compagnon de route geweest is. Als het even kan, toch maar voor de FL gaan, 3.6 V6 of 4.8 V8 (turbo).
Merci voor het deftig antwoord.
Bestond de pre-FL niet in V6 ?
Ik heb destijds ooit een week of twee met een Touareg 3.2 V6 gereden en, hoewel die niet superkrachtig was, had die wel een motor die een prachtige klank voorbracht.
Enige electronicaproblemen met de ophanging gekend?
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik heb destijds ooit een week of twee met een Touareg 3.2 V6 gereden en, hoewel die niet superkrachtig was, had die wel een motor die een prachtige klank voorbracht.
Enige electronicaproblemen met de ophanging gekend?
Jip de 3.2 v6 bestond ook in de prefacelift maar is wel traag. Een cayenne s prefacelift is vlot maar is zeker niet snel. Rijd wel verdomt goed maar is veel te zwaar waardoor de prestaties ook niet top zijn . Ik zou minstens een s nemen.
Jip de 3.2 v6 bestond ook in de prefacelift maar is wel traag. Een cayenne s prefacelift is vlot maar is zeker niet snel. Rijd wel verdomt goed maar is veel te zwaar waardoor de prestaties ook niet top zijn . Ik zou minstens een s nemen.
Klopt !
Ik heb een tienduizend kilometers ervaring met 3.6 V6 FL MANUEEL met luchtvering en PASM en man dat rijdt nu eens voor geen meter. Mijn evoque SD4 automaat rijdt stukken beter en is zeker niet trager. Een cayenne S is dus het minimum.
Mijn Cayenne facelift en pre-facelift ervaring komen perfect overeen met de mening van Dimas. Enige verschil is dat mijn persoonlijke voorkeur eerder naar een FL Cayenne GTS gaat ipv de Turbo
Ik denk dat er na MY2005 geen speciale elektronische problemen meer waren. Let wel: standaard had je stalen veren, luchtvering/PASM was altijd een optie behalve op de turbo.
Over off-road capaciteiten kun je op je beide oren slapen. Wij trokken vroeger een dubbele paardentrailer met een Land Cruiser 120. Met de Cayenne heb ik enkele keren de nieuwe eigenaar van de trailer (en paarden) gedepanneerd op een drassig terrein en die deed dat minstens even goed als de LC. Ik zie het de nieuwe generatie Cayenne (zonder reductiebak) nog niet direct doen. Ik weet ook wel dat 99,5% de off-road capaciteit nooit gebruikt maar het is altijd handig te weten dat je het achter de hand hebt indien ooit nodig.
De V6 uit de PFL was idd. de 3.2 o.a. uit de touareg en de R32 maar dan met 10pk meer. Die V6'en zijn idd. geen scheurijzers maar wat verwacht je van zo'n type wagens? Het is niet omdat er een Porsche badge op hangt dat je elke stoplichtsprint moet winnen toch?
@Jef: ik zou persoonlijk ook de GTS verkiezen maar deze is hier in deze situatie buiten budget denk ik. Een oudere turbo kun je tegenwoordig vrij goedkoop (relatief gezien dan) oprapen.
@Jef: ik zou persoonlijk ook de GTS verkiezen maar deze is hier in deze situatie buiten budget denk ik. Een oudere turbo kun je tegenwoordig vrij goedkoop (relatief gezien dan) oprapen.
Da's waar, het budget voor de GTS zal wat hoger liggen. Hoewel... op mobil.de zie ik er ene van 4 jaar oud staan voor € 24.850 Lijkt me bijna een koopje voor zo'n bak
We hebben de GTS idd eens bekeken maar die is nog erg duur. Ik denk dat hij een Cayenne S gaat kopen en er de GTS velgen opzetten in koetswerkkleur. Wat me niet slecht lijkt.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
We hebben de GTS idd eens bekeken maar die is nog erg duur. Ik denk dat hij een Cayenne S gaat kopen en er de GTS velgen opzetten in koetswerkkleur. Wat me niet slecht lijkt.
Good deal. Zie dat hij er wel ene koopt met de optionele sportuitlaat. Vroaarrrrr
Vandaag met de Range naast Cayenne van een forumer gestaan. Twas helaas te donker voor fotootje. Maar tis toch 2 maal iets anders zenne... En hoe je het ook draait of keert, den Cayenne is een pak meer "in your face!" dan een Range. Van iedere hoek, ondanks een Range nog steeds iets groter is.
Comment