Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is toch een valse besparing van geen full omnium te nemen op zo'n wagen, tenzij het bedrag je echt niets kan schelen (dan verzeker je feitelijk jezelf door geen omnium te nemen - dikke winst als je hem niet in de prak rijdt ). Dus ja, zeker omnium. Ik zou dan wel verzekeren op de aankoopwaarde, ik doet dat bij KBC en krijg voor de eerste twee jaar sowieso dat bedrag + 10% (soort gratis bonus) verzekerd.
Als het echt een Passat van 30.000 EUR betreft en je niet te jong bent, zou ik met die franchise en vanaf eerste jaar waardeverlies, trouwens toch nog eens goed rondshoppen voor je verzekering. Lijkt me duur.
Voor je het soort verzekering kiest zou ik toch eens goed de verzekeraars onderling vergelijken.
Bij de een heb je voor de prijs van een full omnium maar een mini omnium bij een ander.
En soms kan je beter je bestaande verzekering stopzetten (bij wisselen wagen) om je dan als nieuwe klant terug te laten verzekeren. Bespaart je ook al vlug meer dan 100 euro.
Bij een dure auto zou ik toch wel voor een full omnium gaan.
Mijne C4 is momenteel nog altijd mini omnium verzekerd, maar denk dat ik volgend jaar toch wel naar gewone BA ga (word dan toch al 6 jaar). Anderzijds, de extra's in de mini omnium kunnen toch wel handig zijn.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Of die nu duur is of niet,ik zou de eerste jaar minimaal een volledige omnium nemen hoor.
Ik heb mijn nieuwe astra ook meteen full omnium verzekerd met een franschise van 250 euro en dit ga ik minimaal 2 j zo doen.
Heb je al eens gekeken wa voor zotten er nu op de weg rijden ? is een omnium geen luxe meer na mijn mening.
Mijn c4 coupe heb ik van het begin een kleine omnium genomen (+ 15 eur/mnd op de ba verzekering) 2 maand na afsluiten al nieuwe raam laten plaatsen.
Heb auto een jaar gereden 12x15 eur : 180 euro daar had ik geen nieuwe ruit voor gehad (ruit kosste 560 euro nvdr) .
Ivm de astra nu zoals ik zei minimaal 2j full omnium.
@ knight : klopt voor dat *kleine* maandlijkse extra zou ik het risico zeker op glassschade niet willen nemen hoor (zoals het met onze wegen nu zit)
Verder heb je dan nog brandschade,natuurschade,vandalisme dacht ik ook ? en diefstal ik zou hem houden
Vandalisme, vluchtmisdrijf en eigen schuldschade zit (meestal) in de full omnium.
De rest (brandschade, natuurschade, diefstal, aanrijding dieren) is de kleine omnium.
Als iemand anders je aanrijdt is het gewoon je BA die tussenkomt.
is een full omnium geworden op de factuurwaarde, met Engelse vrijstelling van 750 euro, en na de 7de maand, iedere maand 1% waardeverlies.
denkt dat ik dit 1 jaar gaat doen,en dan ga overstappen naar een mini omium. bij derde levensjaar , een gewone BA.
had ik erzelf enkel en alleen mee gereden, ging ik de mini durven nemen, maar omdat we overschakelen van manueel naar automaat zal mijn vrouw er ook mee rijden,dus.....
niet dat ik geen ongelukken kan veroorzaken, maar bon....ik heb het gevoel dat ik beter rij dan mijn vrouw.....sssttttt , niet verder vertellen he :
Vandalisme, vluchtmisdrijf en eigen schuldschade zit (meestal) in de full omnium.
De rest (brandschade, natuurschade, diefstal, aanrijding dieren) is de kleine omnium.
Als iemand anders je aanrijdt is het gewoon je BA die tussenkomt.
Toch niet. Tot een bepaald bedrag komt de BA van je eigen verzekering tussen, daarna pas die van de tegenpartij. Afspraak tussen de verzekeringspartijen indien er geen verzwarend eomstandigheden zijn (alcoholintoxicatie en dergelijk). .
Ik neem de eerste 4 jaar altijd een omnium voor mijn wagen.
Je hoeft daarvoor niet zelf in de fout te zijn om je wagen volledig in de prak te rijden
Als je niet zelf in fout bent is een BA of mini omnium ook voldoende.
Ik neem nooit een full omnium. Eigen schuld = dikke bult.
Maar wel voor de volledige levensduur een kleine omnium. Stormschade of steenslag in de ruit kom je meer tegen dan schade door eigen schuld.
Hoewel Touring nu iets duurder is dan andere verzekeringen (o.a. ING) ben ik er toch maar bijgebleven omdat ze weining poespas maken over uitbetalingen. Vorig voertuig Astra Break 1.3 ecoflex kostte 32 € per maand kleine omnium. De aankoopprijs was 12.000 euro (factuurprijs) en 17.000 euro cataloog (verzekerde waarde dus). Op dat voertuig hebben ze op 4 jaar 7000 euro betaald (BA) en 4000 euro (hagelschade). Dus dat krijgen ze nooit meer terugverdiend.
Heb een nieuwe B gekocht en nu op zoek naar omnium. Wat zou een acceptabel tarief zijn? Voorlopige offertes:
- fidea 1900, 250 vrijstelling, waardebehoud tem 30ste maand
- kbc 2000, waardebehoud tem 40ste maand (+10%), als we ook woningverzekering bij hun nemen wordt het 1650€
- amma 1600, waardebehoud tem 18e maand
Ben 27, schadevrij verleden, huidige polis BM 2 bij amma.
Woon in midden-limburg.
Comment