Mededeling

Collapse
No announcement yet.

full omnium, mini omnium of gewoon ba ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• full omnium, mini omnium of gewoon ba ?

stel,

je koopt een 2dehands wagen van 1 jaar oud
    waarde van de wagen is geen peanuts, maar het is ook gene rolls...; nieuw, met de nodige korting komt de wagen op 41.090 INCL 1/2 btw!(firmawagen)
    maar het is dus een occassie wagen, dus heb ik nog een pakje minder betaald......

je rijdt jaarlijks max 15000km.

1.neem je een volle omnium twv 1600 euro (franchise 750 euro, ieder jaar -1% waarde)
    2.een mini omnium 800 euro(diestal;poging tot diefstal,aanrijding dieren,glasbreuk)
    3.gewoon verzekeren 450 euro

15000KM jaarlijks ..... dus minder risico op een ongeval omdat je minder op de weg bent....... of meer risico omdat je minder kmters met je wagen rijdt en dus de wagen minder echt kent (maar wanneer ken je nu echt je wagen he.....) .. 't is maar hoe je het bekijkt.....
    27
    VOLLE omnium met 750 euro franchise en ieder jaar -1%
    74,07%
    20
    mini omium (alles zoals hierboven maar dan geen dekking eigen schuld en dus ook geen franchise
    22,22%
    6
    gewone BA
    3,70%
    1
    Last edited by ; 21/11/2012, 16:57.

Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk Berichten
    stel,

je koopt een 2dehands wagen van 1 jaar oud
    waarde van de wagen is geen peanuts, maar het is ook gene rolls...; cataloguswaarde 50.000 incl btw (dus prijs nog zonder%)
    je rijdt jaarlijks max 15000km.

1.neem je een volle omnium twv 1600 euro (franchise 750 euro)
    2.een mini omnium 800 euro(diestal;poging tot diefstal,aanrijding dieren,glasbreuk)
    3.gewoon verzekeren 450 euro
    Voor die prijs...? Mss toch maar volle omnium. Stel dat je de wagen zelf in de prak rijdt, ben je 50.000€ kwijt...
    Ben je een goede chauffeur, dan de mini-omnium zou ik zeggen.

Gewoon BA, dat is slechts goed voor als je wagen zo weinig nog waard is, dat je het niet erg zou vinden een nieuwe te moeten kopen...

Comment

ondertussen wat aangepast:

is wel CATALOGUSPRIJS 50.000euro incl btw voor EEN NIEUWE!
      dit heb ik dus niet betaald he, laten we duidelijk zijn.
      nieuw, met de nodige korting komt de wagen op 41.090 INCL 1/2 btw!(firmawagen)
      .....maar het is een jonge 2dehands, dus toch nog wat minder betaald.....!
      Last edited by ; 21/11/2012, 16:45.

Comment

Een wagen van een 30.00 euro zou ik toch minstens een jaar omnium op nemen. Tenzij je het je kan permitteren om hem zonder al te grote problemen af te schrijven en een nieuwe in de plaats te kopen...

Gr

Comment

ik denk zo vanaf 15 a 20000euro een volledige toch de betere optie is...zeker het eerste jaar...

Comment

Full Omnium.
            Kan geen reden bedenken om dat niet te doen in dit geval.
            Een ongeluk zit in een klein hoekje, ongevallen meestal ook.

Comment

Mijn A6 is in september z'n vierde levensjaar ingegaan. Ik heb besloten om dit jaar nog omnium te nemen, maar vanaf september 2013 kleine omnium, omdat ik hetgeen ik vanaf dan terugkrijg bij een total loss door eigen fout niet meer in verhouding vind tot de jaarlijkse premie. Ik neem wel altijd minstens kleine omnium om gedekt te zijn bij glasbraak, diefstal en aanrijding van dieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
                Mijn A6 is in september z'n vierde levensjaar ingegaan. Ik heb besloten om dit jaar nog omnium te nemen, maar vanaf september 2013 kleine omnium, omdat ik hetgeen ik vanaf dan terugkrijg bij een total loss door eigen fout niet meer in verhouding vind tot de jaarlijkse premie. Ik neem wel altijd minstens kleine omnium om gedekt te zijn bij glasbraak, diefstal en aanrijding van dieren.
                doe ik ook. heb 1x wild aangereden en er moest een compleet nieuwe voorbumper op. zou me meer gekost hebben dan een mini omnium (incl grilles, schilderwerk en werkuren)

Comment

Mogen we ook weten om welke auto het gaat ?

Zeker het eerste jaar een volledige omnium nemen of toch wel 2 jaar.

Daarna zoals reeds geschreven : halve omnium .

Comment

Een jaar oud => sowieso zeker nog een jaar full omnium.
                    Het niet omdat je maar 15.000 km per jaar bolt, dat het risico zoveel kleiner is.
                    Sent from my mobile phone.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

is een passat

Comment

Waar staat de auto 's nachts?
                        Als de wagen bijvoorbeeld langs de openbare weg staat geparkeerd zou ik zeker omnium nemen.. De kans dat snachts een dronken bestuurder passeert en uw flank in kan rijden en doorrijden.. ongelooflijk veel van die gevallen komen binnen bij ons in de garage.

Ook het feit dat je in je recht bent en een ongeval krijgt met een buitenlandse wagen kan soms verschillen met omnium of ba.
                        (Ken ik ook verschillende gevallen van..)

Anyway : op een auto van 40d euro: zowiezo een omnium! Na 2jaar kan je evt overgaan naar mini-omnium..

Comment

ALs er een financiering opzit zou ik omnium nemen tot deze afgelopen is. Anders mini

Comment

wagen staat altijd in de garage, ook als ik overdag niet ermee rij staat hij zelden buiten, als het kan altijd binnen.

een full omnium kan handig zijn, want de vrouw gaat er ook mee rijden
                            ik twijfel nog tss mini of full....

Comment

Ik zou ook zeker de eerste 1 a 2 jaar voor full omnium gaan
                              2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

bon,
                                ik ga het eerste jaar voor full gaan.....ik stap over van manueel naar automaat en de vrouw rijdt er ook mee dus ... lol/////
                                het jaar daarop zal ik een kleine omni nemen, en daarop gewoon.....
                                je weet maar nooit....

Comment

Als ge u beter voelt bij een volledige, zeker doen. Kleine omni zou ik zeker een aantal jaar behouden. Storm, glasbraak en diefstal zijn toch interessant.

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                    Kleine omni zou ik zeker een aantal jaar behouden. Storm, glasbraak en diefstal zijn toch interessant.
                                    Wat is een reden om bvb niet voor bovenvermelde risico's je auto te verzekeren ?

Is er zoveel verschil in totaalprijs/jaar ?

Comment

Ik voel me in zo'n situatie absoluut het beste met een full omnium. Het kan uiteraard met minder maar de gedachte "wat als .." zou me echt gek maken.
                                      +1 voor full omnium

Comment

Veel hangt af van de werkelijke waarde van de auto dan hoe oud die juist is ...
                                        Mijn M3 : Full omnium maar hoewel die al 4j oud is , is de verzekerde waarde toch nog de moeite moest hij gestolen worden of perte-totale gereden worden

Comment

Working...
                                        X