Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda rx8, betrouwbaarheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    Idd zeer revolutionaire grasmaaier destijds! 4 kleppen per cilinder en multipoint injectie, dat zagen we pas jaren later op personenwagens
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    en in welke stand schoot de vtec in gang ?
    Neen, was experimenteel blokje, was watergekoeld en had 6 kleppen, drie inlaat en drie grote uitlaatkleppen, was ook gechipt en de vtec schoot in gang als het rond de 6 centimeter was. (Er stond nen electronische sensor op om dat te meten).

Comment

WTF ge moet er maar op komen

Comment

Ik ben daarjuist met één gaan rijden, staat te koop in kortenberg (autoscout), maar ga hem toch niet kopen. ten eerste olie moest al 4000km geleden vervangen worden, ten tweede, hij stond er nog maar een paar dagen zij de verkoper maar de schijven waren wel al roestig en de rem zat vast. ten derde, hij liet de eerste minuten een blauw wolkje achter??? Maar t rijdt wel fantastisch, als je denk nu zit hij tegen t rood dan kan je nog 4000tpm verder en dan jankt hij t uit en men dochter was mee dus kinderstoel gaat perfect . Volgende graag maar dan de 231 pk versie
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

De meeste RX8's spuwen blauwe rook

Comment

Heb t net opgezocht, bij koudstart spuit hij extra olie in voor meer smering, vandaar mijn 3 ? .

Comment

de Rx-8 bij ons in de familie deed dat al van in het beging, is normaal.

Comment

Krikkie: ik reserveer nu al een ritje in uw toekomstige RX-8!
                Wil hier al zolang eens in meegereden hebben.

Doet er mij aan denken: anno 2005 wou ik eens een dag of weekend een RX-8 zien te huren.
                Ik info gaan inwinnen bij de lokale Mazda dealer in Viane. Die vertelde dat dat heel moeilijk ging zijn en dat ze zelf na veel aandrang eens een RX-8 heeft mogen lenen van de Mazda Belgium baas himself voor een trouw te rijden.

Vervolgens naar de Mazda dealer in Gent en die lachtte ons ver buiten. "Jaja, da kan hoor. Als gij €5000 euro waarborg legt." Gelukkig heeft toen mijn gezond verstand gezegevierd want ik had het bruutgewijs bijna gedaan.
                Ik had genoeg vertrouwen in mijzelf om zonder brokken te gaan toeren, maar stel dat er daar één op de Dampoort tegen je aan zit. Sta je daar wel mooi...

Ondertussen wel nog altijd geen RX-8 ervaring rijker...
                Last edited by BlueSkyraider; 13/07/2012, 08:15.
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Je doet dat je er één wil kopen en je vraagt testrit, op autoscout staan er wel 30 te koop en als ik er 1 koop moet t de 231 pk versie zijn, die heeft wel minder koppel maar is wel veel agressiever . Weet t nog niet goed, de 192pk versie reed ongeveer zo snel als mijn Lexus en heb altijd gezegt, mijn volgende wordt een bom Maar ritje is mogelijk "als" ik er één heb Btw: in 2005 was je nog maar 22 jaar, ik zou zo'n auto ook niet verhuren aan een snotaap (ben of was even oud als u )
                  Last edited by krikkie; 13/07/2012, 09:24.

Comment

Heb nog wat zitten denken , jaja , ga t toch niet riskeren, uiteindelijk te veel BIV voor dat beetje meer dat ik bij mijn Lexus mis en ga gewoon naar iets anders op zoek, iets met turbo en handbak, dat staat vast. Bedankt voor jullie ervaringen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      Heb nog wat zitten denken , jaja , ga t toch niet riskeren, uiteindelijk te veel BIV voor dat beetje meer dat ik bij mijn Lexus mis en ga gewoon naar iets anders op zoek, iets met turbo en handbak, dat staat vast. Bedankt voor jullie ervaringen

pfffrt, plooier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                        pfffrt, plooier!
                        Ja, sorry , ben wel daarjuist overeengekomen met men vrouw(lief) dat t geen 4 deurs moet zijn, dat vergroot de mogelijkheden wel

Comment

Als power en fun wilt ga dan voor een subaru impreza. Heeft ook 4deuren

Comment

Ja, sorry , ben wel daarjuist overeengekomen met men vrouw(lief) dat t geen 4 deurs moet zijn, dat vergroot de mogelijkheden wel
                            kGa het zeggen Krikkie! Porsche 944 Turbo S (247pk)

Handbak: check!
                            Turbo: check!
                            2 zit + 2 x kindermaatzit: check!
                            Ruimte voor kinderkoets in de koffer: check!

Nen 928 kan/mag ook natuurlijk
                            Last edited by BlueSkyraider; 14/07/2012, 14:44.

Comment

Lexus houden en er een Honda S2000 bij kopen.

Comment

Mijn broer die heeft vroeger (1970, nieuw gekocht) nog een paar jaar met een RX2 gereden. Die motor klonk als een turbine zei hij. Heb er zelf niet mee gereden noch meegereden dus weet niet hoe het voelde/klonk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Als power en fun wilt ga dan voor een subaru impreza. Heeft ook 4deuren
                                  Te moeilijk voor een degelijke te vinden, in hoegaarden staat er één op kapaza die misschien?

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                  kGa het zeggen Krikkie! Porsche 944 Turbo S (247pk)

Handbak: check!
                                  Turbo: check!
                                  2 zit + 2 x kindermaatzit: check!
                                  Ruimte voor kinderkoets in de koffer: check!

Nen 928 kan/mag ook natuurlijk
                                  De porsche 924 944 ken ik maar al te best, ik heb hem vroeger weggedaan bij komst dochter en idd in die koffer kan veel, heel veel.
                                  De 928 heb ik ook al over gedacht maar zo één vinden met handbak is duur en moeilijk

Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                                  Lexus houden en er een Honda S2000 bij kopen.
                                  Ja ook al aan gedacht maar mijn vrouw met 200+ pk's, da wilt ge ni zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Mijn broer die heeft vroeger (1970, nieuw gekocht) nog een paar jaar met een RX2 gereden. Die motor klonk als een turbine zei hij. Heb er zelf niet mee gereden noch meegereden dus weet niet hoe het voelde/klonk.
                                    heb van die rx2 zelfs nog nooit gehoord, subiet ff googlen

Comment

Zolang je de S2000 onder de 6000tpm houdt, is ie wel vlot maar nog steeds braaf. Je vrouw zal voor ie 6000tpm draait toch al opschakelen vanwege het "lawaai".

Medeforummer en Lexusrijder Oedipus is al met mij meegereden en was ook enthousiast over de S2000. Zelf heb ik ook nog een IS200, ook een heerlijke auto.

Een goede Porsche 928 vinden voor een mooie prijs zal overigens niet makkelijk zijn en dan zullen we het nog maar niet over de onderhoudskosten hebben.................

Comment

Een wagen waar ik zelf vrij hard van verschoten ben: Toyota Celica 1.8 met 192pk. Gaat zeer goed vooruit!
                                        OK, voorwiel aangedreven, dus rijdt niet zo lekker als de RX-8 (denk ik toch), maar qua taks en praktische zaken zeer goed.
                                        BIV volgens oude regeling valt nog wel tegen want 192pk, geen idee wat het met de nieuwe Vlaamse BIV zou zijn.
                                        Taks is echter slechts voor een 1.8.
                                        En klein van buiten, maar binnen een vrij grote wagen: ruime achterbank voor kinderen en koffer is zeer praktisch (grote klep).
                                        Als je er in zit, waan je je in een echte sportwagen.

Comment

Ja, toen de Celica op de markt kwam was dat de grote concurrent van de Opel Manta en de Ford Capri.

Comment

Working...
                                          X