Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Conti Sport Contact 3 of 5 vs Michelin Pilot Sport 2 of 3 op compacte FWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Conti Sport Contact 3 of 5 vs Michelin Pilot Sport 2 of 3 op compacte FWD

Hallo bandenkenners,

Aangezien ik overstap van 17" naar 18" op mijn Giulietta (130pk, 385Nm) ben ik op zoek naar de geschikte banden in 225/40/18

Mijn rijstijl is nogal sportief wat het bochtenwerk betreft.
    Grip op droog en nat moet uiteraard ok zijn.
    Ze moeten ook wel tegen een stootje kunnen aangezien er standaard 4zuiger brembo klauwen op zitten.
    Ik zou er toch graag 30.000km mee willen doen.

Ik hoor van velen dat ze zeer tevreden zijn over de Michelin Pilot sport 2 en 3, maar dat blijken RWD auto's te zijn.
    En aangezien ik een bloedhekel heb aan onderstuur....

Voor het prijs verschil moet ik het niet doen, want ik vind alle bovengenoemde reeds vanaf 95 tot 110 euro per band.

met de Conti Sport Contact 3 ga je met een sportieve rijstijl toch maar net aan 30.000km geraken... Is mij niet gelukt...
    Grip op droog is goed, maar in de regen vind ik ze persoonlijk niets waard...
    Met de andere geen ervaring...

Comment

Ik vind de CSC 3 net wel goed in de regen Alleszins stukken beter dan de Bridgestone potenza RE-050A's die ik eerder had. PS 2 wordt steeds moeilijker om aan te geraken, maar is wel beter voor sportief gebruik dan de PS 3. Geen ervaring met CSC 5, maar als ze voortborduren op de 3 moet het een uitstekend bandje zijn.
      2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
      2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

Vredestein ultrac sensata
        sigpic

Comment

heb zowel sport contact 2 en 3 onder mijn wagen gehad en toch heel tevreden van!
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

In hoorde gisteren van iemand met een Giulietta QV dat de spiercontractie wel ok was op droog en nat, maar dat de Goodyear F1 assimetric super is in de regen.

"De 12 rondjes met deze banden op zandvoort leken wel alsof de baan helemaal droog was, terwijl het regende"

Of is dat omdat er op circuit een veel hogere banden temperatuur gehaald word, ook in de regen?

Comment

Heb hier ook continental sportcontact 3 opliggen, heb er net iets meer dan 30 000 km mee gereden en heb een zeer sportieve rijstijl
              Grip in droge condities super
              Nat : meer dan tevreden, enkel tegen de 30k begonnen ze wel grip te verliezen

Zou ze zeker aanraden, mss sportcontact 5 proberen, zouden op alle vlakken net iets beter zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
                Ik vind de CSC 3 net wel goed in de regen Alleszins stukken beter dan de Bridgestone potenza RE-050A's die ik eerder had. PS 2 wordt steeds moeilijker om aan te geraken, maar is wel beter voor sportief gebruik dan de PS 3. Geen ervaring met CSC 5, maar als ze voortborduren op de 3 moet het een uitstekend bandje zijn.
                Ik vind die Potenza's thans heel goed meevallen in de regen... Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen.
                Ik zal persoonlijk nooit nog CSC3 kopen, in regen en winterse omstandigheden echt geen vertrouwen in... Enkele onaangename verrasingen mee gehad...
                In het droog wel tevreden van qua grip en ook qua rolgeluid.
                Dit ligt bij de RE-050A wel stuk hoger, ik denk dat ik voor de volgende set eens Michelin Supersport ga proberen...

Comment

Hangt precies ook van wagen tot wagen af. Sommigen vinden sc3 goed op nat wegdek anderen niet.

Comment

Hier zeer tevreden van de Michelin Pilot Super Sport
                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ik vind die Potenza's thans heel goed meevallen in de regen...
                      De mijne waren runflats, misschien daardoor...
                      2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                      2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

mijne ook hoor...

Comment

Nieuwe band van Continental,lijkt me zeer interessant:

Comment

meningen blijven precies verdeeld over de contisport
                            heb ze nu toch ook besteld voor op mijn clio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                              Nieuwe band van Continental,lijkt me zeer interessant:

http://www.continental-reifen.de/gen...cecontact.html

Lijkt idd een interessant alternatief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                                Lijkt idd een interessant alternatief...
                                Pieter?

Comment

Dit lijkt interessant te zijn:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_in_polo_2 Bekijk Berichten
                                    Pieter?
                                    ja....

Comment

Verrassend!
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zo'n resultaten vind ik altijd interessant. Er staan daar een pak banden tussen die zeker nog niet de reputatie hebben van dergelijke kwaliteit bij de mensen. Wanneer je bvb tegen veel mensen spreekt over Hankook dan denken ze dat dat een spotgoedkope Chinese brolband is terwijl hun topbanden echt niet veel goedkoper zijn dan de grote topmerken.

Comment

Working...
                                        X