Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Conti Sport Contact 3 of 5 vs Michelin Pilot Sport 2 of 3 op compacte FWD

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik verschiet vooral van de band die op de 2e plaats komt ....

Die kost 2 keer niets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
      heb zowel sport contact 2 en 3 onder mijn wagen gehad en toch heel tevreden van!
      De 2 vond ik persoonlijk vrij hard, een band die gevoelig is voor de juiste werkingstemperatuur om optimaal te presteren, en zeker niet overtuigend op nat wegdek. De 3 gaf me een pak meer vertrouwen op nat (de eerste wel met FWD, de 2de met 4WD, dus niet rechtstreeks te vergelijken).

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_in_polo_2 Bekijk Berichten
      In hoorde gisteren van iemand met een Giulietta QV dat de spiercontractie wel ok was op droog en nat, maar dat de Goodyear F1 assimetric super is in de regen.

"De 12 rondjes met deze banden op zandvoort leken wel alsof de baan helemaal droog was, terwijl het regende"

Of is dat omdat er op circuit een veel hogere banden temperatuur gehaald word, ook in de regen?
      Heb zelf enkel ervaring met de Asymmetric 1 (ondertussen zitten ze aan de 2), relatief zachte (en dus niet de meest duurzame) band, iets minder stijve flanken ook dan een sportcontact 2 (imo), wel zeker evenveel grip op droog en pakken meer grip op nat. Heel aangename band al bij al.

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
      Nieuwe band van Continental,lijkt me zeer interessant:

http://www.continental-reifen.de/gen...cecontact.html
      Interessant, maar wel een cup band. Zal wel veel grip bieden op vochtig wegdek, maar in het algemeen kunnen dit soort banden niet goed overweg met staand water. Slijtage en geluidsproductie zijn vaak ook op een ander niveau als gewone straatbanden....
      Voor circuitgebruik: schitterend!
      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Verrassend!
      Niet echt, voor mij toch niet. 't Is al enkele jaren zo dat bepaalde B-merken (moet je ze eigenlijk nog zo noemen?) érg goeie en sportieve banden produceren. Hankook EVO v12 was een goeie band toen die pas uitkwam (in verschillende tests beter dan de gevestigde merken als Dunlop, Conti en Michelin), de S1 evo is vervolgens regelmatig testwinnaar geweest en de S1 Evo 2 blijkt ook weer meer dan ok. Komt dit jaar nog eens de Nokian Z bij, die scoort ook overal erg goed.

Beetje jammer voor die merken, een heel groot aantal autoliefhebbers haalt toch nog steeds z'n neus op bij het horen van een naam als Hankook. Ze verdienen veel beter.

Comment

Working...
      X