Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe benzine (!) middenklasser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Vind de Mercedes echt knap sinds de facelift, vooral het interieur... maar hoelang nog alvorens er een nieuw model komt? Een idee?
    Neen helemaal niet

Vorig jaar een volledig nieuwe B-klasse en dit jaar de A-klasse helemaal nieuw, dan gok ik op een nieuwe C of E klasse volgend jaar.

Comment

Tja, daarom dat ik dan ook proefritten doe.

Ben ondertussen een beetje aan het lezen geweest op een Nederlands 508 forum... blijkt dat de wagen ook wel wat problemen kent. Meest voorkomende: er lijkt een probleem met de kofferklep van de berline waardoor er bij regen water in de koffer loopt bij het openen van de klep, de chromen omlijsting van de ramen lijkt bij veel wagens los te komen en er zou een ernstig probleem zijn met de 1.6 benzinemotoren (die ontwikkeld zijn in samenwerking met BMW en die ook in de Mini liggen).
      Koelt allemaal ook weer een beetje af...
      Heb ondertussen op 2 weken tijd , 4.500 km afgelegd, met mijn 508.
      Dat van dat water in de koffer lopen, kan ik beamen..maar het gaat dan wel hooguit om een paar druppels hoor...'t is nu niet dat er een emmer in loopt. Ik heb die raamomlijsting na jouw mail hier eens speciaal gecheckt, en dat ziet er bij mij allemaal heel degelijk uit. Hij geeft mij onder het rijden ook echt wel een "duits" gevoel. Mijn collega in Polen, die audi a4 rijdt, was ook verbaasd over de strakheid van de ophanging. Zetelcomfort bij de Allure is wat mij betreft echt top.
      Detail nadeel bij mij is de slechte plaatsing van de cruise control. Ik zoek nog steeds naar het stangetje achter het stuur, zoals bij mijn 3 reeks.
      Ook de buitenspiegel links heeft een vrij grote dode hoek. Terwijl er toch al goede systemen op de markt zijn, met zo'n geknikte spiegel.
      Wat die benzine motoren betreft. Het probleem met de THP motoren schijnt bij de nieuwe generatie wel opgelost te zijn, maar daar zou'k toch ook wel bedenkingen bij hebben.

Voorlopig ben ik in ieder geval nog zeer tevreden over mijn keuze.
      Last edited by Bud Wijzer; 16/03/2012, 15:52.

Comment

• Proefrit met de Mercedes C gedaan vandaag... niet zonder de nodige obstakels.

Kwam toe in Woluwe (testcenter) en daar hadden ze de gegevens verkeerd ingevoerd, ze dachten dat ik kwam voor een B-klasse.
        Op zoek dus naar een C, geen benzine meer beschikbaar... dan maar een C200 diesel.
        Kwam de wagen voorgereden, bleek het ook nog eens een automaat....
        Bon ja, het moet dan maar. Rustig een namiddag kunnen rondrijden, maar enkele zaken leken me vreemd en anders dan ik op foto had gezien: vierkante luchtmonden, radio/navigatiescherm onder een klep,... Vreemd.
        Na de proefrit dit even opgemerkt, maar dat kwam volgens hen door de verschillen in uitrusting tussen Elegance en Avantgarde.

Daarna even naar de garage waar ik de proefrit had geboekt en daar kwam aan het licht dat ik de pré-facelift had gereden.

De wagen zelf dan.
        Positief: heel comfortabel, prachtige weglegging, mooie afwerking. Een wagen die af is.
        Negatief: die automaat (niks voor mij, schakelde ook nogal schokkerig naar mijn gevoel), ook hier weer redelijk veel harde plastics (dit lijkt me wel beter in de facelift), geen volledig vlakke koffer, minder ruim op de achterbank.

Ik denk dat deze op mijn shortlist komt.

Peugeot 508 = 7,3
        Hyundai i40 = 6,8
        Mercedes C = 8,2
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Proefrit met de Mercedes C gedaan vandaag... niet zonder de nodige obstakels.

Kwam toe in Woluwe (testcenter) en daar hadden ze de gegevens verkeerd ingevoerd, ze dachten dat ik kwam voor een B-klasse.
          Op zoek dus naar een C, geen benzine meer beschikbaar... dan maar een C200 diesel.
          Kwam de wagen voorgereden, bleek het ook nog eens een automaat....
          Bon ja, het moet dan maar. Rustig een namiddag kunnen rondrijden, maar enkele zaken leken me vreemd en anders dan ik op foto had gezien: vierkante luchtmonden, radio/navigatiescherm onder een klep,... Vreemd.
          Na de proefrit dit even opgemerkt, maar dat kwam volgens hen door de verschillen in uitrusting tussen Elegance en Avantgarde.

Daarna even naar de garage waar ik de proefrit had geboekt en daar kwam aan het licht dat ik de pré-facelift had gereden.

De wagen zelf dan.
          Positief: heel comfortabel, prachtige weglegging, mooie afwerking. Een wagen die af is.
          Negatief: die automaat (niks voor mij, schakelde ook nogal schokkerig naar mijn gevoel), ook hier weer redelijk veel harde plastics (dit lijkt me wel beter in de facelift), geen volledig vlakke koffer, minder ruim op de achterbank.

Ik denk dat deze op mijn shortlist komt.

Peugeot 508 = 7,3
          Hyundai i40 = 6,8
          Mercedes C = 8,2
          Ik snap de 8,2 niet , alleen het feit dat je een proefrit vraagt van een bep.model en een heel ander krijgt om te rijden?
          en ook hier is hard plastic maar neem je dit voor lief?
          Ook in rekening nemen de onderhoud kosten en de garantie , hyundai 5 jaar zonder km beperking is volgens mij het beste op garantie gebied deze dagen.
          Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
            Ik snap de 8,2 niet , alleen het feit dat je een proefrit vraagt van een bep.model en een heel ander krijgt om te rijden?
            en ook hier is hard plastic maar neem je dit voor lief?
            Ook in rekening nemen de onderhoud kosten en de garantie , hyundai 5 jaar zonder km beperking is volgens mij het beste op garantie gebied deze dagen.
            Het feit dat er een andere motor in ligt, verandert niet zoveel aan de wagen op zich.
            Maar sowieso zal ik binnenkort nog eens een nieuwe testrit vragen met de juiste motorisering.

Wat dat plastic betreft, heb ik in de facelift (een Avantgarde) gezeten in de garage en daar was dat al veel minder aanwezig... en dan nog is het minder dan in bv. de i40.

En tja, als garantie de belangrijkste factor is, moet iedereen zich maar een KIA gaan kopen zeker?

Nu eerst zorgen dat die proefrit met de F30 er komt... een week geleden aangevraagd en niet de minste reactie... BMW begint serieus op mijn zenuwen te werken. Morgen volgt er een telefoontje naar Bornem.
            Last edited by N-D-D-V-D-B; 18/03/2012, 12:41.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Nu eerst zorgen dat die proefrit met de F30 er komt... een week geleden aangevraagd en niet de minste reactie... BMW begint serieus op mijn zenuwen te werken. Morgen volgt er een telefoontje naar Bornem.
              Maandag gebeld... We noteren uw gegevens meneer en bellen u zo dadelijk terug.
              Gisteren... nog altijd niets.
              Opnieuw gebeld... We hebben de desbetreffende persoon in de door u gekozen concessie een e-mail gestuurd, maar krijgen geen reactie. Geeft u uw gegevens nog eens en we contacteren u terug.
              Vandaag... Wat had je gedacht...

Service? Klantentevredenheid?
              Ze willen gewoon geen wagens verkopen.

Comment

• Eindelijk een testrit kunnen reserveren bij BMW...
                Nog steeds geen 320i beschikbaar in Bornem (ook de 318d is er nog niet), dus het wordt een 320d om te testen.
                Wel pas op 2 april...

Ga ook nog eens opnieuw rijden met de Mercedes C, maar het juiste model deze keer.

Comment

• Ik vind het eigenlijk zeer dom van je dat je de Volkswagen-groep volledig uitsluit.

Qua interieur kan er volgens mij niets tippen aan een Audi. Op de tweede plaats komt Mercedes en BMW voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KDS Bekijk Berichten
                    Ik vind het eigenlijk zeer dom van je dat je de Volkswagen-groep volledig uitsluit.
                    Kan er niets aan doen, vind alles wat die maken de saaiste exterieurs en interieurs hebben.
                    (met uitzondering van enkele specialekes zoals bv. een Audi R8, maar daar gaat het hier niet over)

Over smaken en kleuren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KDS Bekijk Berichten
                      Ik vind het eigenlijk zeer dom van je dat je de Volkswagen-groep volledig uitsluit.

Qua interieur kan er volgens mij niets tippen aan een Audi. Op de tweede plaats komt Mercedes en BMW voor mij.
                      Ik heb al jaren met bedrijfswagens rond gereden ( al bijna 30 jaar). De laatste waren een BMW 5, een Audi A6, een Mercedes E en nu een Mercedes B. Tja de eco-norm doet zijn intrede.
                      Het interieur van alle drie was TOP zonder uitzondering en ik moet zeggen dat de Mercedes B er heel kort bij zit, die laatste moet niet veel onderdoen.

Onlangs in de nieuwe Audi Q3 gezeten.
                      Ligt het aan mij, of is dit interieur nog kaler dan een hedendaagse Playboy-poes?
                      En daar wordt nogal wat harde plastiek in gebruikt, het leek wel een Koreaan.

Mij echtgenote heeft een Audi A1 en ook hier ben ik niet zo tevreden over het interieur. Ook zo een kale poes. Voor de rest een klasse wagen.

Comment

• Ik zou ook voor de volvo gaan denk ik..

Comment

• Planning aangepast

2 april: proefrit F30 320d
                          3 april: proefrit C180 CDI
                          4 april: proefrit C220 CDI

Comment

• En de C200 CDI want dat is toch een serieus gat tussen een 180 en 220 denkik?

Ik zelf zou voor de bmw gaan. Vind ik een enorm knappe wagen geworden , hoewel zo'n C klasse er ook niet slecht uit ziet..
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              En de C200 CDI want dat is toch een serieus gat tussen een 180 en 220 denkik?
                              Heb ik al gereden (zie hoger).
                              Maar uiteindelijk, C180, C200, C220... allemaal dezelfde motor.
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Ik zelf zou voor de bmw gaan. Vind ik een enorm knappe wagen geworden
                              Vind net het tegenovergestelde, kan maar niet wennen aan die voorkant en het interieur is rommelig met al die lijntjes (om van dat stom iPad-achtige schermpje nog maar te zwijgen dat ze erop geplakt hebben)... en langs de zijkant bekeken is het bijna net dezelfde wagen als de E90 die ik nu heb.

Comment

• Ik kan persoonlijk ook maar niet wennen aan het uiterlijk van die nieuwe bmw's :s
                                Die snuit doet me altijd aan een varken denken

Comment

• 'k Vind het persoonlijk een beetje raar. Een keuze tussen een C-klasse en een Ford Mondeo? No offence maar dat zijn toch wagens die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken? Voor de prijs van een C heb je al een Mondeo full option. En in vergelijking met een Mondeo is een C klasse maar een koekendoos he. De C oogt misschien veel mooier maar qua ruimte is er toch een immens verschil tussen een Mondeo en een C ..

Comment

• Ik zou persoonlijk gaan voor een Mazda 6, Mondeo, Superb/Passat, Volvo S60? Een C klasse hoort gewoon niet tussen die wagens thuis. Wel een E, A6 .. maar reken dan maar op een meerprijs tussen de 10 en 20 000 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Magic Fire Bekijk Berichten
                                      'k Vind het persoonlijk een beetje raar. Een keuze tussen een C-klasse en een Ford Mondeo? No offence maar dat zijn toch wagens die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken? Voor de prijs van een C heb je al een Mondeo full option. En in vergelijking met een Mondeo is een C klasse maar een koekendoos he. De C oogt misschien veel mooier maar qua ruimte is er toch een immens verschil tussen een Mondeo en een C ..
                                      Welke Mondeo? Die stond helemaal in het begin van dit topic... gaat dus niet over het huidige model dat ik spuuglelijk en ongelooflijk verouderd vind.

In een Mondeo is veel ruimte ja... net zoals in een grote lege klankkast.
                                      Als het me om ruimte te doen zou zijn, kocht ik wel een break of MPV.
                                      Last edited by N-D-D-V-D-B; 27/03/2012, 19:11.

Comment

Ik zou persoonlijk gaan voor een Mazda 6, Mondeo, Superb/Passat, Volvo S60? Een C klasse hoort gewoon niet tussen die wagens thuis. Wel een E, A6 .. maar reken dan maar op een meerprijs tussen de 10 en 20 000 euro.
                                        Wat bedoel je nu?
                                        Dat er minder ruimte is in een C? Weet ik ook wel.
                                        Of dat een C een klasse lager staat dan deze die je aanhaalt?

De huidige Mazda 6 en Mondeo zijn geen optie, een Superb of Passat komt er gewoon niet in (net als Audi) en de S60... tja, Volvo laat me onverschillig, zelfs als ik een inspanning lever.

Comment

'k Vind het persoonlijk een beetje raar. Een keuze tussen een C-klasse en een Ford Mondeo? No offence maar dat zijn toch wagens die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken? Voor de prijs van een C heb je al een Mondeo full option. En in vergelijking met een Mondeo is een C klasse maar een koekendoos he. De C oogt misschien veel mooier maar qua ruimte is er toch een immens verschil tussen een Mondeo en een C ..
                                          Je hebt gelijk die wagens kun je totaal niet met elkaar vergelijken.

Qua ruimte is de Mercedes de kleinste, maar in alles anders is hij weer de grootste.

Comment

Working...
                                          X