Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe benzine (!) middenklasser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
    superb 2.0 TSI
    Zoals reeds gezegd:

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Alles uit de VW-stal is hier ook niet welkom. Dus geen VW, Skoda, Seat of Audi.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

De E9x serie van BMW was nu ook niet bepaald een referentie wat de kwaliteit van interieurs betreft...
      Met de nieuwe is het iets beter maar nog steeds niet op het niveau van de 5-serie bijvoorbeeld.

Tot aan het middenklassesegment is voor mij Audi onklopbaar wat kwaliteit van de interieurs betreft en algemeen afwerkingsgevoel
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Misschien nog even de merken vermelden die me sowieso niet interesseren:
        • Renault
        • Fiat
        • VW / Skoda / Audi / Seat
        • KIA
        • Opel

Deze komen er per definitie niet in.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Proefrit met de Peugeot 508 achter de rug.
          Gereden met een 1.6 HDi 115pk in active uitvoering.

Over het algemeen een comfortabele wagen.

Positief: Veel ruimte voor de achterpassagiers (in vergelijking met mijn huidige 3-reeks), goede zitpositie, stil interieur (behalve een beetje windgeruis vanaf 120km/h).
          Negatief: nog steeds te veel harde plastics voor de interieurafwerking, weinig reactief stuur, relatief hoge zit, een kilometerteller die me niet logisch lijkt (10-30-50-70.... terwijl ik altijd 0-20-40-60... gewoon ben geweest, heel irritant).

Conclusie: grijze middenmoot op zowat alle vlakken, zal waarschijnlijk de eerste eliminatieronde niet overleven.

Volgende proefrit: Hyundai i40.

Een kilometerteller met 10-30-50 enzovoorts past wel bij de gangbare snelheidsbeperkingen, behalve op belgische autostrades. De opmerking over de interieurplastics vind ik wel terecht: op het eerste gezicht zijn ze niet slecht, maar bij nader toezien is het nog niet helemaal dat. Ik heb in de zomer van 2011 op het punt gestaan om een 508 te kopen (met de 2.0 HDI in 136pk-versie), maar die plastics hebben me uiteindelijk van dat voornemen doen afzien. In feite is het zelfs zo dat de 3008 en de 5008 mijns insziens een beter gebouwd dashboard hebben, maar de 3008 vind ik aartslelijk (nog net niet in Nissan Puke-territorium) en de 5008 is een monovolumer en daar heb ik geen behoefte aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
            Een kilometerteller met 10-30-50 enzovoorts past wel bij de gangbare snelheidsbeperkingen, behalve op belgische autostrades.
            Het is alleszins de eerste keer dat ik het zie, was me helemaal niet opgevallen op de foto's. Zijn er nog andere merken/modellen waar het zo is?

Comment

Het is alleszins de eerste keer dat ik het zie, was me helemaal niet opgevallen op de foto's. Zijn er nog andere merken/modellen waar het zo is?
              Zowat bij elke Fransoos denk ik

Comment

In mijn ford heb ik 20-40-60-... en ik vind dat ambetant, want hier in B rijden we toch 30, 50, 70, 90 en ja akkoord 120. Maar dan zet je die op cc en kijk je er niet meer naar.

Nuja, als dat een punt van eleminatie is, dan wil dat toch zeggen dat de rest redelijk goed is. Het is een vitterspuntje (maar ik begrijp het wel).

Ik keek net ofdat Nissan niets in het gamma heeft, maar die hebben niets (of enkel van die suvkes en ik meen te begrijpen dat je vrouw daarover een nogo heeft).

En de Toyota Corrolla (of zit die in een ander gamma?), is dat geen mogelijkheid?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  En de Toyota Corrolla (of zit die in een ander gamma?), is dat geen mogelijkheid?
                  Heb zeker niets tegen Toyota (heb vroeger een Camry en een Celica gehad), maar sinds midden jaren '90 heeft elk model van Toyota me ijskoud gelaten.
                  Tot onlangs zou de Avensis een mogelijkheid zijn geweest, maar ze zijn erin geslaagd die met de facelift volledig om zeep te helpen.

Comment

Ah, het is de avensis in dat gamma. Ik vind hem niet lelijk, maar ook niet knap (toch niet in vergelijking met een paar andere in je lijstje)

Ja, smaken en kleuren, daar valt veel over te discusieren, maar het blijft een persoonlijk iets. En het blijft een belangrijk punt.

Comment

Bevestiging van proefrit met de i40 volgende zaterdag en met de Mercedes C180 de zaterdag erna.

Comment

Bevestiging van proefrit met de i40 volgende zaterdag en met de Mercedes C180 de zaterdag erna.
                        Ik weet niet in welke garages jij die afspraken maakt, maar dat duurt nogal ;-)
                        Ik ben in oktober gewoon eens, weliswaar op een vrije weekdag, een aantal garages binnengestapt, en heb toen op 1 namidddag met 2 Peugeot's 508 , een C klasse , en een V 60 gereden, zonder afspraak.
                        Last edited by Bud Wijzer; 06/03/2012, 08:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                          Ik weet niet in welke garages jij die afspraken maakt, maar dat duurt nogal ;-)
                          Ik ben in oktober gewoon eens, weliswaar op een vrije weekdag, een aantal garages binnengestapt, en heb toen op 1 namidddag met 2 Peugeot's 508 , een C klasse , en een V 60 gereden, zonder afspraak.
                          Ik heb enkel tijd op zaterdag.

En 4 wagens gereden op 1 namiddag? 15 minuten in elk ofzo?
                          Ik krijg bv. de Mercedes C een hele namiddag.

En trouwens, waarom zou ik me haasten? Het is niet alsof ik tegen volgende week moet bestellen.
                          Last edited by N-D-D-V-D-B; 06/03/2012, 08:17.

Comment

Ik heb enkel tijd op zaterdag.

En 4 wagens gereden op 1 namiddag? 15 minuten in elk ofzo?
                            Ik krijg bv. de Mercedes C een hele namiddag.

En trouwens, waarom zou ik me haasten? Het is niet alsof ik tegen volgende week moet bestellen.
                            Ik vergis me...de mercedes was op een andere dag idd....toch telkens een dik uur mee gereden.

Ik ben gewoon benieuwd naar je mening van de Hyundai...that's all ;-)

Comment

Misschien nog even de merken vermelden die me sowieso niet interesseren:
                              • Renault
                              • Fiat
                              • VW / Skoda / Audi / Seat
                              • KIA
                              • Opel
                              Deze komen er per definitie niet in.
                              Waarom schakel je de volledige VW groep uit en doe je niet hetzelfde bij The Hyundai Kia Automotive Group ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                Waarom schakel je de volledige VW groep uit en doe je niet hetzelfde bij The Hyundai Kia Automotive Group ?
                                Heb gewoon een niet te verklaren natuurlijke afkeer van Volkswagen (en dus alles wat erbij hoort).

Comment

Heb gewoon een niet te verklaren natuurlijke afkeer van Volkswagen (en dus alles wat erbij hoort).
                                  Begrijp ik heel goed, ik heb hetzelfde gevoel met Fransozen.

Maar KIA mag er niet in en je gaat testen met een Hyundai, vreemd is toch ook broer en zus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    Begrijp ik heel goed, ik heb hetzelfde gevoel met Fransozen.

Maar KIA mag er niet in en je gaat testen met een Hyundai, vreemd is toch ook broer en zus.
                                    Broer en zus, neen, KIA is gewoon een merk dat Hyundai heeft opgekocht, zoals VW met Seat heeft gedaan.

Comment

Broer en zus, neen, KIA is gewoon een merk dat Hyundai heeft opgekocht, zoals VW met Seat heeft gedaan.
                                      i40 en optima zijn toch quasi identiek? vind de optima ook mooier, meer europees, zou er toch ook eens naar gaan kijken en in rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                                        i40 en optima zijn toch quasi identiek? vind de optima ook mooier, meer europees, zou er toch ook eens naar gaan kijken en in rijden.
                                        Op de foto's van de Optima die ik gezien heb, lijkt het dashboard rechtstreeks uit een Jap uit de jaren '80 te komen.

Comment

En toch als twee merken onder hetzelfde moederhuis ressorteren, is het niet meer dan logisch dat ze ook samen auto’s ontwikkelen. De Hyundai iX35 en de Kia Sportage zijn bijna identieke tweelingbroers. Het platform, de motoren en de ophanging zijn identiek. Ze delen zelfs enkele interieuronderdelen.

Comment

Working...
                                          X