Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Megane RS vs Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
    De Focus, maar wel de helft van de spoilers eraf halen

Renault vind ik een zielloos merk, en technisch minderwaardig
    Hun motoren zijn nog een beetje te pruimen, maar ivm deze Ford nog steeds 2de keus

Wel raar dat de Megane dan wel overal de Focus afkuist en menig autojournalist de Megane beter vindt qua rijgedrag
    Ik zou zeggen ga met beide es gaan (mee)rijden, de Focus is speelser, de Megane veel stabieler. Qua looks zit je ook met iets subjectiefs, maar de Focus trekt wel een pak meer aandacht dan de Megane uiteraard.

Oorspronkelijk geplaatst door TeamRS Bekijk Berichten

Te tunen tot 450PK en 600NM zonder veel problemen,

Gelijk uitgerust is de MRS vergelijkbaar in prijs met de FRS
    Niet akkoord met deze punten: tegen dat je aan 450 pk zit moet je al tal van aanpassingen doen en krijg je dat vermogen nooit meer op de baan. De Megane zal gelijk uitgerust toch iets goedkoper zijn, Renault geeft namelijk altijd serieuze kortingen op de basisprijs.
    Last edited by Streamline; 28/12/2011, 14:58.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
      Wel raar dat de Megane dan wel overal de Focus afkuist en menig autojournalist de Megane beter vindt qua rijgedrag
      Ik zou zeggen ga met beide es gaan (mee)rijden, de Focus is speelser, de Megane veel stabieler. Qua looks zit je ook met iets subjectiefs, maar de Focus trekt wel een pak meer aandacht dan de Megane uiteraard.

Niet akkoord met deze punten: tegen dat je aan 450 pk zit moet je al tal van aanpassingen doen en krijg je dat vermogen nooit meer op de baan. De Megane zal gelijk uitgerust toch iets goedkoper zijn, Renault geeft namelijk altijd serieuze kortingen op de basisprijs.

- Dat de Mégane RS de Focus RS OVERAL afkuist is ook een heel klein beetje overdreven! Ik heb testen genoeg (zelfs van Franse magazines) waar de Focus RS wint van de Mégane RS. Het zijn gewoon twee verschillende snelle wagens, de één met drama en een groot hart, de andere minder spannend maar op circuit wellicht iets efficiënter/sneller.

- Natuurlijk moet je tal van aanpassingen doen om aan 450PK te komen, maar vermogen is meer dan een sprintje vanuit stilstand wat inderdaad niet geweldig zal zijn met enkel FWD. Dus dat op de baan krijgen valt heus mee als je met verstand rijdt en niet alleen aan stoplichtsprintjes denkt.

- Ja oké, de Renault zal iets goedkoper zijn, maar het verschil zal hooguit enkele 1.000€ zijn.

Maar beiden zijn het erg fijne hot hatches!

Comment

- Ja oké, de Renault zal iets goedkoper zijn, maar het verschil zal hooguit enkele 1.000€ zijn.

Maar beiden zijn het erg fijne hot hatches!

Nieuwe megane RS full option , 28K .
        Een tweedehandse focus met bijna geen KM's minstens 32k .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
          Nieuwe megane RS full option , 28K .
          Een tweedehandse focus met bijna geen KM's minstens 32k .

Basisprijs Mégane RS (www.renault.be) is 28.200€, de Trophy 34.500€...
          RS250 met wat opties komt momenteel op 35.200€
          32.000€ is iets meer wat ik nieuw betaald heb (geen Ford korting) voor mij nieuwe Focus RS.

Comment

Megane RS250 Cup kan je nieuw kopen voor 25000 euro ,zelfs met lederen interieur,dit omdat ze bij Renault enorme kortingen geven...Ik ken 2 man die die ze voor 24500 euro nieuw gekocht hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
              Megane RS250 Cup kan je nieuw kopen voor 25000 euro ,zelfs met lederen interieur,dit omdat ze bij Renault enorme kortingen geven...Ik ken 2 man die die ze voor 24500 euro nieuw gekocht hebben...
              Yep ,

Heb ook nog zo een offerte liggen van 24k-25k .
              Wagen was wel "showroommodel" (0km's) maar moest wel een aantal maanden daar blijven staan .

Comment

Basisprijs Mégane RS (www.renault.be)
                RS250 met wat opties komt momenteel op 35.200€
                Met korting komt die tussen de 27k-28k .

Comment

De Megane voor mij. Het is een natuurlijke schoonheid, daar waar de Focus nogal veel opsmuk nodig heeft. Het interieur is een pak beter dan bij Ford, en de mannen van RS staan bekend om hun geweldige werk. Neemt daar nog eens bij dat de Megane het geweldig doet in alle tests, en het ook meestal haalt van de Focus als ik de reviews mag geloven

Comment

Respect voor je keuze Dimi!

Comment

Als daily:

De Megane RS

Als toy wellicht de Focus RS, maar dan zou het nog spannend worden ..

Comment

voor mij ook de megane RS!
                        Wat een knappe verschijning!! zeker als je hem gaat vergelijken met de nieuwste ford focus!
                        Met alle respect en hoe mooi ook de vorige focus was, maar de huidige is echt lelijk.

Volgens de topgear hothatch test kwam zelfs de clio rs er als beste uit en daar reed ook een focus en megane in mee
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Ik vind persoonlijk dat ford teveel schreeuwt met zijn RS terwijl renault het stuk meer bescheiden doet kwa uiterlijk. Ook is de ophanging van renault nog stukje hoogwaardiger als ford maar als je niet op een circuit zit gaat je het niet merken.

Hier nog een mooi filmpje van hoe effectief die renault wel is op het circuit.

Comment

DE megane RS zonder twijfel alhoewel ik hem niet koop wegens 2 deuren te kort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
                              Ik vind persoonlijk dat ford teveel schreeuwt met zijn RS terwijl renault het stuk meer bescheiden doet kwa uiterlijk. Ook is de ophanging van renault nog stukje hoogwaardiger als ford maar als je niet op een circuit zit gaat je het niet merken.

Hier nog een mooi filmpje van hoe effectief die renault wel is op het circuit.
                              http://www.autoblog.nl/fifth-gear-ze...phy-tegen-370z
                              cool filmke !
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                                DE megane RS zonder twijfel alhoewel ik hem niet koop wegens 2 deuren te kort
                                Geldt wel ook voor de Focus RS he dus die reden gaat niet echt op...
                                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                  Geldt wel ook voor de Focus RS he dus die reden gaat niet echt op...
                                  Is een QV (09/2012) geworden 4 deuren en nog marge om aan te passen

Comment

Het enige 'probleem' vind ik bij de Megane het geluid... Wat bij de FRS dan weer super is.

maar toch 99% zeker voor mij de Megane

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                                      Het enige 'probleem' vind ik bij de Megane het geluid... Wat bij de FRS dan weer super is.

maar toch 99% zeker voor mij de Megane
                                      Bij de facelift van de megane rs zou het geluid aangepakt zijn

Comment

Ik heb mijn FRS nu bijna 2 jaar, en ik zou het direct opnieuw doen:

+ de sound van de vijfcilinder
                                        + de wegligging, dat ding plakt aan de grond
                                        + met mijn bijna 2 meter zit ik perfect in de recaro's
                                        + de achterbank, perfect voor mijn 2 kindjes of zelfs 2 volwassenen nen ganse dag mee naar de rally...
                                        + de koffer, superveel plaats
                                        + de fun op het circuit
                                        + de prijs vs performance (33K full option voor 305pk)
                                        + de tuningmogelijkheiden om het blok uit te breiden & nog meer sound er uit te puren
                                        + de blauwe kleur van de mijne ik ben rapper dan al die witte en groene (moehahahaha )

+ alle dingen die ik vergeet

- euhm.....
                                        - misschien de bandenslijtage & het verbruik mabon , dat nemen we er maar bij
                                        - mijn VAA die + 1500€ omhoog gaat volgend jaar wegens meer belastingen door dien met zijn rood strikje

Het vergelijken met de megane... ik vind de megane een mooie auto, zoals die van dixie.... en op circuit in folembray was dixie sneller dan mij... maar hij heeft ook meer ervaring (respect!), gaat misschien iets verder dan mij de limieten opzoeken & is tout court misschien een betere chauffeur dan mij

maar echt vergelijken vind ik moeilijk, het zijn 2 mooie snelle auto's voor een mooi budget met talloze mogelijkheden. Toch ben ik blij dat ik voor de Focus RS gekozen heb (die trouwens al meer dan een jaar niet meer nieuw gebouwd wordt)

zowiezo voor de FRS of de MRS drivers liggen hopelijk nog veel fun kilometers in 2012 te wachten om verreden te worden Let's burn some rubber

Comment

Working...
                                        X