Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Megane RS vs Ford Focus RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Megane RS vs Ford Focus RS

Even wat pro en cons die ik verzameld heb na wat opzoekwerk:

Ford Focus RS:

+ Degelijk blok, 5 cilinder
    + Sound
    + Standaard meer pk's en koppel dan de Megane, ook verder te tunen
    + Verkrijgbaar als LV
    - Niet meer nieuw te krijgen
    - Zwaarder dan de Megane
    - 2,5 liter betekent ook hogere taksen
    - Looks (persoonlijk, ik vind hem er wat 'schreeuwerig" uitzien)

Megane RS:

+ Betere wegligging, ligt stabieler op de baan
    + Lichter dan de FRS
    + Looks! (persoonlijk, ik vind hem er prachtig uitzien)
    + 2 liter -> lagere taksen
    + Nieuw te koop
    + Verkrijgbaar als LV
    - Betere wegligging..evenveel fun als de FRS indien off-track?
    - Standaard minder koppel en pk's, ook minder ver te tunen
    - Betrouwbaarheid van het blok tov dat van de FRS dat als degelijk bekend staat?

Gaan jullie hiermee akkoord? Welke zouden jullie kiezen, en waarom?
    Last edited by ; 22/12/2011, 22:53.

De Focus RS.

2.5 liter motor en de sound tov de Renault.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

De Focus RS omdat ik een boontje heb voor die 5-cylinder en de lekker averechtse en opvallende looks. De Mégane RS voert wel beter uit waar 'ie voor gemaakt is, zeker voor die prijs kan je onmogelijk iets beters vinden dan de Mégane RS.

In de klasse van Clio, Polo, Fiesta, DS3, Mini (allen de sportversie) enz. resoluut de Clio RS200, maar in deze klasse, nipt de Focus RS tov de Mégane RS.

Comment

Megane RS voor mij, Focus heeft teveel tjoening gehalte imo.

Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten

Ford Focus RS:

+ Standaard meer pk's en koppel dan de Megane, ook verder te tunen

Bijna geen enkele Focus haalt het opgegeven vermogen ,sommige zelf tot 30 - 40 pk minder.
        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

De Focus, maar wel de helft van de spoilers eraf halen

Renault vind ik een zielloos merk, en technisch minderwaardig
          Hun motoren zijn nog een beetje te pruimen, maar ivm deze Ford nog steeds 2de keus

Comment

Dus sinds 2004 (ongeveer) toen de S60R uitkwam met min of meer hetzelfde blok zijn ze er niet in geslaagd om er effectief 300 pk uit te krijgen? Lijkt me straf hoor, je mag je argument altijd bevestigen met een aantal testbankgrafiekjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Dus sinds 2004 (ongeveer) toen de S60R uitkwam met min of meer hetzelfde blok zijn ze er niet in geslaagd om er effectief 300 pk uit te krijgen? Lijkt me straf hoor, je mag je argument altijd bevestigen met een aantal testbankgrafiekjes
              De Ford heeft een cilinder meer, neen ?

Indien zo, end of story. PK's maken niet zoveel uit, omdat voorwieltrekkers tilt slaan bij 250 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

DRIVR16. Mar, 2010 at 13:49
                ‘t Scheelt blijkbaar van RS tot RS.

Vorig weekend twee exemplaren op de bank gezien; de eerste had er 200 in de 60 en de tweede tegen de 300 aan.

Ook de consistentie in het rijgedrag wordt door menig Brits journalist (die de kans heeft om verschillende exemplaren over langere periodes te rijden) aangekaart.

Consistentie is dus niet de RS zijn forte!

Het andere verhaal wat je aanhaalt, 280pk, dan was je al een van de gelukkige....het vermogen zat tussen de 260 en 285pk val ALLE geteste RSsen
                Discussie is hier trouwens ook al ergens gevoerd.
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten

Renault vind ik een zielloos merk, en technisch minderwaardig
                  Hun motoren zijn nog een beetje te pruimen, maar ivm deze Ford nog steeds 2de keus

Laat het nu net de Renault zijn die overal geprezen wordt qua motor en onderstel.

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Ik heb mezelf die vraag ook al een paar keer gesteld .. en ik heb ook al met beide gereden (zie link hierboven).

De Focus RS voelt wel degelijk sneller aan, de Megane is consistenter. Wat DrivR zegt, klopt: de Focus RS durft al eens vreemd reageren bij creatief rijgedrag. Ik denk dat ik zou kiezen voor de Megane, maar dan onmiddellijk laten tunen tot ergens 300pk, zoals die van Dixie . Dat vind ik eigenlijk een must.

Zelf heb ik het moeilijk met de FWD .. ik denk dat ik dan voor <30k een Cayman S koop...

Comment

Ikzelf rij nu al 2 jaar met een Focus RS en voordien met een Focus ST en ik moet zeggen dat het geluid van de 5 cilinder echt verslavend is. Daarvoor alleen zou je reeds al overtuigd kunnen zijn om de Focus te verkiezen boven de Mégane.
                      De Focus heeft ook wat meer ruimte binnenin en zeker al op de achterbank.
                      Op circuit ben ik ook nog nooit gepoept geweest door de getunede Megane's.

Het zal een persoonlijke keuze moeten worden, want beide modellen hebben hun specifieke voordelen. Mijn keuze was overduidelijk de Focus en ik heb daar nog geen moment spijt van gehad.

Comment

Ik rij zelf met een Megane 250RS, voor mij persoonlijk de plezantste auto die ik ooit al gehad heb en ik heb al een Honda NSX gehad en een Porsche turbo van rond de 600 pk maar het meeste rijplezier heb ik in de Megane,ik doe veel circuit en op de kortere circuits zoals Zolder word ik zelden voorbijgestoken,de baanligging is echt fenomenaal,ik heb ook getwijfeld tussen een Focus RS die ik fantastisch vind maar op het circuit is de Megane de betere auto,ook op de Nurburgring heeft de Megane de beste tijd van voorwiel aangedreven auto's.Perfect zou de Megane zijn met de Focus motor , de mijne heeft nu 311 pk en 430nm koppel wat nog doenbaar is en voor de prijs moet je het zeker ni laten,ik ken al 2 man die hun Megane nieuw gekocht hebben onder de 25000 euro,voor een cup uitvoering en zelfs met lederen interieur,volgend jaar zal waarschijnlijk de vervanger van de R26R uitkomen in de nieuwe Megane en ik zal de eerste zijn die er ééntje koopt.In ieder geval dat je nu een Focus koopt of een Megane,aan beiden zal je veel plezier beleven...

Comment

Voor mij ook de focus
                          Toen ik mijn focus had, ben ik nog gaan rijden met een megane RS (geen cup), en ik moet zeggen dat dit mij toch wat ontgoocheld had.
                          Toch niet hetgene ik ervan verwacht had, redelijk bootgevoel tov de focus, motor vond ik ook iets te weinig pit, en dan hebben we het nog niet over de motorsound.

Alleen al voor dat ga ik resoluut voor de 5 pitter van de Focus RS.
                          Wat betreft het soms onvoorspelbaar gedrag van de Focus RS, nog niet veel van gemerkt, en die is al redelijk op de limieten getest.

Comment

In maart komt facelift megane rs met alle specificaties van de trophy, ik zou wachten tot dan

Comment

Ford RS op de eerste plaats
                              Renault megane RS op de tweede plaats

het is zoals dixie neerpent: gelijk welke keuze je maakt uit bovenstaande wagens, een foute keuze kan je niet maken
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten

Laat het nu net de Renault zijn die overal geprezen wordt qua motor en onderstel.
                                Yep, en de Focus RS ook. Moet ik nu ook lachen, of niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                                  Yep, en de Focus RS ook. Moet ik nu ook lachen, of niet ?
                                  Hou je vooral niet in..

Comment

Voor dagelijks gebruik en de motorsound de Ford, voor circuit en het scherpere weggedrag de Renault. Verdomme wel een moeilijke keuze .

Hier kan je beiden zien op het Circiut van Montlhéry met dezelfde man aan het stuur en met ong. dezelfde temperatuur en vochtigheid.
                                    Renault is net wat sneller, je kan hier trouwens ook van andere sportievelingen nog leuke opnames bekijken .

Renault

Bienvenue sur le compte officiel youtube du magazine Auto Moto et du site www.auto-moto.com ! Essais, Performances, Actualités, Scoops, Pratique. Ne ratez rien de l'actu automobile.

Ford

Bienvenue sur le compte officiel youtube du magazine Auto Moto et du site www.auto-moto.com ! Essais, Performances, Actualités, Scoops, Pratique. Ne ratez rien de l'actu automobile.

Comment

Is vooral smaak & goesting zou ik zeggen. Vind de ford zalig Brutaal en de megane iets beschaafder, binnenin iets beter afgewerkt naar mijn mening. Vind de FRS wat goedkoop ogen vanbinnen. Maakt wel een verschrikkelijk brutaal geluid.

'S morgens om half 6 een witte FRS in hasselt voor me gehad die toen ie de kans had even op ze gaspedaal ging staan, me altijd bijgebleven hoe die kont naar onder schoot & het geluid dat boven mijn muziek uitkwam

Megane wel nog niet gehoord.. maar zal zo zeker wel niet zijn. stock dan

Comment

Gezien ik een FRS heb :

5 cilinder in de FRS die zalig klinkt, ploft, snauwt... Een 4 cilinder komt hier nooit in de buurt.
                                        Te tunen tot 450PK en 600NM zonder veel problemen, bekend Volvo blok
                                        FRS'sen die niet aan hun vermogen kwamen hadden software ouder dan de CJ versie!
                                        De meeste FRS'sen hebben trouwens merkelijk meer koppel dan de 440NM
                                        Ruimte binnen en koffer groter, zicht naar buiten beter dan Mégane
                                        Rijtaks scheelt niet zoveel gezien maar 2 fiscale PK meer
                                        Duitse degelijkheid en electronica tov Franse (heb Franse gehad en telkens problemen)
                                        MRS zal inderdaad een iets 'snellere' wegligging hebben maar ook meer steriel
                                        FRS is exclusiever gezien productie van 11000 + 500 RS500
                                        Gelijk uitgerust is de MRS vergelijkbaar in prijs met de FRS

Comment

Working...
                                        X