Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Crafter of Mercedes Sprinter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kwiekie Bekijk Berichten
    Ik heb al een hoop kilometers met een Ducato Maxi, ook met de 3L 160pk, lekker veel koppel inderdaad. Maar comfort is er langs geen kanten, al heeft de verstevigde achterophanging daar ook veel mee te maken denk ik.

De sprinter schijnt wel de koning onder de camionetten te zijn, en als die deal beter is dan bij VW zou ik niet twijfelen!
    heb de sprinter 313 testgereden en met Ducato's heb ik al veel rondgereden.

Heb nu toch maar een Ducato XL 160 pk gekocht ipv een sprinter. Reden: de sprinter kostte bijna 2* zoveel als wat ik de Ducato nu nieuw betaald heb (met heel wat opties op).

Ivm comfort: zowel de Sprinter als de Ducato rijden "leeg" hard, stop er echter 500 kg in en het scheelt al een hoop.

Over het rijden van de 313 was ik trouwens niet echt overtuigd en voor het zuinig rijden moest ik het ook niet doen, eenmaal je daar harder dan 110 mee begint te vlammen, verbruikt dat. Je kan van een voertuig met een luchtweerstand gelijk een kast niet vergelijken met een sportwagen.

De Ducato had trouwens ook een goede betrouwbaarheid, ging gelijk op met de Mercedes Sprinter, voor de categorie tot 150000 km, overall dacht ik dat de VW Crafter het pleit won.

Comment

Voor een Sprinter zou ik niet gaan als kleine zelfstandige. Is zijn meerprijs niet echt waard en ze blijken ook snel te roesten...

Comment

jaja, je ziet veel sprinters met roest, iets wat de crafter dus ook heeft want ze zijn identiek

maar, ze roesten niet daar waar je op afgekeurd geraakt, anders zag je ze niet meer , wat maakt het uit een cammionette die een paar pokken heeft

Comment

Het roesten van nieuwe mercedessen is iets waaraan mercedes gewerkt heeft.

Trouwens welke camionette is niet geroest?

Comment

Ervaring met beide en ik kan u zeggen: ze zijn beide even goed!

Rijden redelijk aangenaam om een camionette te zijn en in combinatie met de juiste motor zijn die dingen echt snel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
              Voor een Sprinter zou ik niet gaan als kleine zelfstandige. Is zijn meerprijs niet echt waard en ze blijken ook snel te roesten...
              Er zijn inderdaad goedkopere camionettes. De eerste 100.000 kms zullen bij elke merk probleemloos afgemaald worden. Maar een Benz (en ook VW) bestelwagen maken wel het verschil op de daaropvolgende 100.000 kms!
              Ik kan het weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                Er zijn inderdaad goedkopere camionettes. De eerste 100.000 kms zullen bij elke merk probleemloos afgemaald worden. Maar een Benz (en ook VW) bestelwagen maken wel het verschil op de daaropvolgende 100.000 kms!
                Ik kan het weten.
                tja,
                ene haalt zonder problemen 200000 km, de andere heeft vodden vanaf dat hij vertrokken is uit de garage als het ware.

Veel hangt bij die zaken ook af wie ermee rijdt, als je ziet hoe sommige werknemers het materiaal van de werkgever MISbruiken, dan is dat niet abnormaal.

Oh ja: verschil in prijs tussen hetgeen ik nu gekocht heb(Ducato 3.0 JTD XL en heel goed uitgerust) met een Sprinter (niet zo fors uitgerust trouwens) bedroeg maar even +12000 € excl. BTW. Dan mag er al eens iets kapot gaan hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                  tja,
                  ene haalt zonder problemen 200000 km, de andere heeft vodden vanaf dat hij vertrokken is uit de garage als het ware.

Veel hangt bij die zaken ook af wie ermee rijdt, als je ziet hoe sommige werknemers het materiaal van de werkgever MISbruiken, dan is dat niet abnormaal.

Oh ja: verschil in prijs tussen hetgeen ik nu gekocht heb(Ducato 3.0 JTD XL en heel goed uitgerust) met een Sprinter (niet zo fors uitgerust trouwens) bedroeg maar even +12000 € excl. BTW. Dan mag er al eens iets kapot gaan hoor.
                  Je moet er natuurlijk ook bij in rekening brengen dat er ook een kost is als de wagen niet beschikbaar is. Als je bijvoorbeeld een ploeg metsers een paar uur moet laten wachten dan kost dat een pak geld

Op het bouwbedrijf bij mijn nonkel was het altijd MB. Door het grote verschil toch is voor een Renault gegaan en sindsdien meer dan ooit overtuigd van de keuze voor MB Ook het personeel zelf verkiest de oudere MB's boven de recente Renault
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Deze week horen zeggen dat de Crafters motoren hebben van Volvo, klopt dat?
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

neen ! zou hooguit kunnen dat ze daar assembleerd zijn

Comment

mijn vermoeden werd bevestigd. thx
                        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

tja,

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Je moet er natuurlijk ook bij in rekening brengen dat er ook een kost is als de wagen niet beschikbaar is. Als je bijvoorbeeld een ploeg metsers een paar uur moet laten wachten dan kost dat een pak geld

Op het bouwbedrijf bij mijn nonkel was het altijd MB. Door het grote verschil toch is voor een Renault gegaan en sindsdien meer dan ooit overtuigd van de keuze voor MB Ook het personeel zelf verkiest de oudere MB's boven de recente Renault
                          Volledig juist. Als je enkel en alleen naar het verschil in aankoopwaarde bekijkt, mag er inderdaad al eens iets stuk gaan op de Ducato. Maar daar sta je dan, bij je klant, op de werf of aan de kant van de weg. Begin dan maar eens wat het kost om te laten slepen, vervangwagen, iemand die de chauffeur moet gaan oppikken, ontevreden klanten, ... Loopt zeer snel op!

Wij hebben een Iveco Daily gehad en zo'n ding komt hier nooit meer in huis! Als't van mij afhangt, enkel nog VW of MB. De motor en chassis waren goed van de Iveco, maar die bouwkwaliteit... mensenlief, das precies alsof zo'n ding door 12 jarige studentjes in elkaar is gestoken. De kosten die we aan die camionette gehad hebben, waren nooit extreem maar de laatste jaren was het altijd wel iets. Een schuifdeur die niet meer opengaat, de ruitenwissers die niet meer marcheren, de radio die kapot gaat, achterdeuren die niet meer open gaan, pinkers die het begeven, ... Allemaal zeer lullige zaken, maar je moet er wel altijd mooi mee naar de garage om het te laten fixen. Camionette een halve dag kwijt, twee chauffeurs betalen om ze naar te brengen en te halen, kosten van het niet kunnen beleveren van klanten etc.

Echt, zo'n Iveco komt er bij ons nooit meer in!

Comment

tja,

persoonlijk vind ik de crafter en de sprinter veel te veel geld . in mijn geval was dit +- 14000€ extra, je krijgt het terug bij verkoop zei de verkoper van mercedes.
                            allemaal dikke zever, ik steek dat extra bedrag er gewoon niet in en ben dus zeker dat ik het niet kwijt ben. ik krijg er zelfs beetje intrest voor op de bank.

vind prijs kwaliteit de drieling ducato, jumper, boxer geen slecht aanbod.

ik neem er altijd de verlengde waarborg bij tot 180000 km of 5 jaar daarna doe ik ze weg. kost iets van een 1500€ dacht ik btw in.

heb nu al twee citroen jumpers gehad, eerste 2.8 hdi laten chippen + altijd overladen en zeker 60000 km van de 160000 planche gereden enigste wat kapot ging waren de rollementen om de 10000 km nieuwe nodig. bij ieder onderhoud kreeg ik dat er in garantie bij oorzaak: kwamen te warm van langdurig topsnelheid.

mijn tweede is de 3.0hdi mpet 160 pk gechipt van dag één naar 195 pk heeft nu ongeveer 140000 km waarvan 40% planché. gewicht continue rond de 4 ton.
                            nu binnen twee weken worden de verstuivers in garantie vervangen is 3.5 jaar oud, koppeling + drukgroep+ vliegwiel in garantie op 110000 km.vervangen. ( beetje eigen schuldstoplichtsprintjes zijn daar niet zo goed voor.)

als ge met uw sprinter uw verstuivers mag vervangen na 3 jaar kan je ze zelf betalen en ben je +- 2000€ armer. laten we dan nog zwijgen van de drukgroep etc.

als ik zo eens op werven hoor van mensen met sprinters, hebben die niet minder problemen of mensen met andere camionetten.

elk zijn goesting hé

Comment

Volledig juist. Als je enkel en alleen naar het verschil in aankoopwaarde bekijkt, mag er inderdaad al eens iets stuk gaan op de Ducato. Maar daar sta je dan, bij je klant, op de werf of aan de kant van de weg. Begin dan maar eens wat het kost om te laten slepen, vervangwagen, iemand die de chauffeur moet gaan oppikken, ontevreden klanten, ... Loopt zeer snel op!

Wij hebben een Iveco Daily gehad en zo'n ding komt hier nooit meer in huis! Als't van mij afhangt, enkel nog VW of MB. De motor en chassis waren goed van de Iveco, maar die bouwkwaliteit... mensenlief, das precies alsof zo'n ding door 12 jarige studentjes in elkaar is gestoken. De kosten die we aan die camionette gehad hebben, waren nooit extreem maar de laatste jaren was het altijd wel iets. Een schuifdeur die niet meer opengaat, de ruitenwissers die niet meer marcheren, de radio die kapot gaat, achterdeuren die niet meer open gaan, pinkers die het begeven, ... Allemaal zeer lullige zaken, maar je moet er wel altijd mooi mee naar de garage om het te laten fixen. Camionette een halve dag kwijt, twee chauffeurs betalen om ze naar te brengen en te halen, kosten van het niet kunnen beleveren van klanten etc.

Echt, zo'n Iveco komt er bij ons nooit meer in!
                              je hebt gelijk: ik heb nog nooit een Sprinter/Crafter ergens in panne zien staan (echt niet hoor )

Ivm wegslepen en consoorten: VAB

Kosten die je opnoemt, heb je dus met eender wat in panne komt te staan.
                              Ivm deuren: dat er eerst eens velen leren hoe ze vooral schuifdeuren moeten dichtdoen (en dat is ze met een geweldige zwaai ze dichtknallen).

Comment

je hebt gelijk: ik heb nog nooit een Sprinter/Crafter ergens in panne zien staan (echt niet hoor )

Ivm wegslepen en consoorten: VAB

Kosten die je opnoemt, heb je dus met eender wat in panne komt te staan.
                                Ivm deuren: dat er eerst eens velen leren hoe ze vooral schuifdeuren moeten dichtdoen (en dat is ze met een geweldige zwaai ze dichtknallen).
                                Oei...? Wat een belachelijke reactie.
                                Tuurlijk kan je met elk voertuig panne hebben. (gelukkig herhaal je het mij nog eens, want ik wist dat echt niet!). Het verschil zit hem echter in hoe vaak je panne of pech hebt.

Feit is: Altijd VW en MB camionettes gehad en daar altijd tevreden van geweest.
                                1 keer een Renault Master gehad --> nooit meer
                                1 keer een Iveco Daily gehad --> nooit meer

Voor mij is dat vrij duidelijk. Bouwkwaliteit van die twee kon in de verste verte niet tippen aan die van de VW of MB.

Comment

Tuurlijk kan je met elk voertuig panne hebben. (gelukkig herhaal je het mij nog eens, want ik wist dat echt niet!). Het verschil zit hem echter in hoe vaak je panne of pech hebt.

Voor mij is dat vrij duidelijk. Bouwkwaliteit van die twee kon in de verste verte niet tippen aan die van de VW of MB.
                                  Denk dat dat wat afhangt van mens tot mens. Je moet gewoon nog altijd geluk hebben vind ik. Mijn vader heeft 1x een sprinter en 1x een LT gehad. Dat waren dan ook de eerste en de laatste. Waren allebei een hel qua betrouwbaarheid. Daarna heeft hij een Ducato 2.8 JTD gekocht en dat ding heeft zo'n 400k gereden zonder kosten buiten onderhoud, remmen en banden.
                                  Naar mijn mening zijn de meeste bestelwagens wel OK qua betrouwbaarheid (op gebied van alle merken)

Comment

Bij de VW Transporters zitten er anders ook wel serieuze miseriebakken hoor
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Sprinter, het spel heeft uiteindelijk 1,2miljoen km gereden (na 3 a 4jaar worden ze afgeschreven) en ALTIJD planché. Cruise control op 150 met dat spel.

Nu, voor kleine zelfstandige kan ik gerust begrijpen dat die aankoop de das om doet. Maar voor transport (en dan zeker als je er km's met moet doen) blijft de Sprinter toch de top.

Indertijd trouwens 9000euro gekregen voor een 313cdi die 2jaar oud was, 480 000km had en vanvoor en achter volledig perto zat. Serieuze kop staart aanrijding met gebeurd. Ik zeg niet dat je die meerprijs er uit haalt bij verkoop, maar een Sprinter geraakt in ieder geval verkocht, gelijk hoeveel km's. Zelfs die van 1,2miljoen is verkocht geweest...

Comment

stond die motor dan ook af en toe stil, was dat vooral stop/start gedoe of lange ritten telkens over autostrades, kan nogal eens verschil maken.

Een bestelwagen die telkens tripjes doet rond zijn kerk, zal normaal gezien harder afzien dan ene die ganse dagen op een autostrade vertoeft.

Thuis is er indertijd ook een Mercedes geweest (nog voorganger van sprinter) daar kwam ook al eens iets aan (werd dan ook gebruikt voor veel stoppen/starten).

Je moet daar geluk mee hebben.

Comment

veralgemeningen en eigen persoonlijke bevindingen zijn al even belachelijk.
                                          Als ik moet redeneren zoals jij, dan kan ik al best nooit nog een BMW aanschaffen, want wat een rampbak dat ik indertijd gehad heb.

als kleine zelfstandige op pas startende, is een sprinter vaak overkill

Comment

Working...
                                          X