Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 of BMW 5 touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben een tijdje terug een hele dag op baan geweest met de XC60 van mn moeder. Ik had er veel van verwacht, maar was eigenlijk wat ontgoocheld over de rij-eigenschappen: stuurt totaal niet direct en echt wel een 'boot-gevoel' tijdens het rijden
    Als je echt het sportieve belangrijk acht, dan zal de 5-serie toch meer aan je eisen voldoen
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Moeilijk,de AWD versies van de XC60 zijn voor mij heel capabele wagens,ook op gebied van interieur zit je in de Volvo meer dan goed zowel qua ruimte als afwerking. Maar de 5 reeks heeft dat ook allemaal en is volgens mij ook in alles net dat ietsje beter,geen grote verschillen in kwaliteiten. Wel in concept en daarom verkies ik de BMW.
      Al zou ik zeker ook durven neigen naar een V70 D5 AWD dat is echt een machtige auto.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

50k voor een 520d touring, waar gaan we naartoe zeg
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Een XC60 en een V70 kan je ook voor zoveel uitrusten, troost je. 't Is maar hoe gek je doet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ja, k weet het, ik zou het er alleszins niet aan geven. Liever een zwaardere motor dan allerlei extra toeters en bellen. Standaard zijn die dingen toch al degelijk uitgerust.
            We zijn gewoon allemaal veel te verwend zeg ik u!
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

bij Volvo heb je voor die prijs een zware motor én alle tralala

Maar 't klopt, we zijn te veel verwend. Niet kunnen kiezen tussen een XC60 of een 5. We kunnen dat in geen enkel geval een probleem noemen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                bij Volvo heb je voor die prijs een zware motor én alle tralala

Maar 't klopt, we zijn te veel verwend. Niet kunnen kiezen tussen een XC60 of een 5. We kunnen dat in geen enkel geval een probleem noemen
                Zelfs een V60 krijg je vlot over de 50K.

Toch wel, EEN LUXE PROBLEEM...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                  Ja, k weet het, ik zou het er alleszins niet aan geven. Liever een zwaardere motor dan allerlei extra toeters en bellen. Standaard zijn die dingen toch al degelijk uitgerust.
                  We zijn gewoon allemaal veel te verwend zeg ik u!
                  Op die zwaardere motor betaal je extra biv, verkeersbelasting, verzekering en brandstof... op het einde van de rit kom je stukken duurder uit... (is maar een bedenking en zeker geen persoonlijke aanval :-) )

(ik heb ooit de berekening voor mezelf gemaakt een "zware" 4x4 of een gewone 2 liter diesel, het was op 10 jaar een prijsverschil van +- € 25000... (zelfs met een gelijke aankoopprijs)

voorbeeld= 6 l verbruik tov. 8l = (8liter voor een suv is vrij realistisch en zeker niet aan de hoge kant, hetzelfde voor de 520d)
                  8-6l= 2l verschil
                  30.000km per jaar/100*2liter*€1,3= € 780 euro verschil * 10 jaar= € 7800 (is een verschil van €65 per maand !!)
                  doe dit met biv, verkeersbelasting, verzekering....
                  Last edited by ; 04/06/2011, 15:14.

Comment

klopt, maar ik zit nu ook met een deftig km-aantal per jaar, en of je dat nu doet met een 2.0 of een 2.5, per km is de meerkost aan belastingen dan wel miniem. Zeer miniem. Maar in plezier is dat dagelijks extra genot.
                    En dat verbruik weegt idd door, maar ook hier: als dat min of meer binnen de perken blijft, heb je dat meerverbruik ervoor over.
                    Als ik eens met een V50 drivE rijd, dan zit ik bijna 40% zuiniger. Maar elke keer mis ik toch onmiddellijk m'n eigen kar. En ben ik blij als ik hem effectief terug heb.

Eerlijk, die 65 euro per maand noem ik m'n "pleziertje". Mocht het 400 euro per maand zijn, wel dan deed ik liever iets anders daarmee.
                    Ik bedoel maar: 't is maar hoe je 't bekijkt, wat je ervoor overhebt.
                    De dag dat het wat minder gaat ben ik niet te beroerd om met een 1.6 rond te rijden, integendeel.

Bovenstaande redenering zorgt er ook voor dat er nog mensen zijn die een X5 kopen, een 7-reeks diesel, een 535d ipv 520d, een D5 ipv een 1.6, ... en gelukkig maar.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En hoe je ermee rijdt doet er natuurlijk ook heel veel toe
                      Mijn zus heeft een drivE (van ongeveer 3 jaar oud), maar zit toch wel aan een gemiddelde van 8,5 liter

Een prachtig voorbeeld daarvan: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOy...eature=related

Comment

Tussen deze twee, toch wel de BMW, en als het kan het budget wat omhoogkrikken voor een 6-pitter.

Comment

Hoe zit het eigenlijk met die Geartronic bakken? Zijn die tegenwoordig al af van hun kwalijke reputatie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            50k voor een 520d touring, waar gaan we naartoe zeg
                            Als ik een BMW 3 Touring of A4 Avant configureer dan zit ik al tegen de 50k of met GPS erover. Maar TCT is nog vele straffer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                              Hoe zit het eigenlijk met die Geartronic bakken? Zijn die tegenwoordig al af van hun kwalijke reputatie?
                              ik kan alvast niet klagen, en de nieuwe zijn naar 't schijnt nog beter.
                              Nog altijd niet 't niveau van BMW waarschijnlijk.
                              't Is te zien wat jij verstaat onder kwalijke reputatie...

Minpunt van de mijne: remt te weinig op de motor bij rustige rijstijl, en is in manuele stand zeer traag (maar dat gebruik ik amper, dus niet zo een probleem, anders moet je geen automaat kopen).

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                klopt, maar ik zit nu ook met een deftig km-aantal per jaar, en of je dat nu doet met een 2.0 of een 2.5, per km is de meerkost aan belastingen dan wel miniem. Zeer miniem. Maar in plezier is dat dagelijks extra genot.
                                En dat verbruik weegt idd door, maar ook hier: als dat min of meer binnen de perken blijft, heb je dat meerverbruik ervoor over.
                                Als ik eens met een V50 drivE rijd, dan zit ik bijna 40% zuiniger. Maar elke keer mis ik toch onmiddellijk m'n eigen kar. En ben ik blij als ik hem effectief terug heb.

Eerlijk, die 65 euro per maand noem ik m'n "pleziertje". Mocht het 400 euro per maand zijn, wel dan deed ik liever iets anders daarmee.
                                Ik bedoel maar: 't is maar hoe je 't bekijkt, wat je ervoor overhebt.
                                De dag dat het wat minder gaat ben ik niet te beroerd om met een 1.6 rond te rijden, integendeel.

Bovenstaande redenering zorgt er ook voor dat er nog mensen zijn die een X5 kopen, een 7-reeks diesel, een 535d ipv 520d, een D5 ipv een 1.6, ... en gelukkig maar.
                                Klopt, maar in dit geval zit er €60 per maand tussen een 520d en xc60. En met een 520d ga je niets tekort komen tov. de volvo d3. Motorisch gezien)

Ik weet niet welke auto je nu hebt, maar de meest rationele auto op de markt zal echt wel €400per maand schelen met wat je nu hebt... (zeker als je nieuwprijzen neemt, 2dehands ligt anders) Gelukkig is de Belg fier op zijn auto...
                                Last edited by ; 05/06/2011, 09:00.

Comment

Iemand die er bewust voor kiest om met zo'n DRIVe of Bluemotion of Econetic krel te rijden (en zich dus niet kan verstoppen achter firmawagen policy) is volgens mij geen autoliefhebber.
                                  Elk zijn goed recht natuurlijk om zoiets te kopen en ook alle respect daarvoor maar dan moet je jezelf ook geen liefhebber noemen. Liefhebberij kost nu eenmaal centen en zo enorm groot is de meerkost van een zwaardere motor nu ook niet tegenover andere gezinsuitgaven.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Klopt, maar in dit geval zit er €60 per maand tussen een 520d en xc60. En met een 520d ga je niets tekort komen tov. de volvo d3. Motorisch gezien)

Ik weet niet welke auto je nu hebt, maar de meest rationele auto op de markt zal echt wel €400per maand schelen met wat je nu hebt... (zeker als je nieuwprijzen neemt, 2dehands ligt anders) Gelukkig is de Belg fier op zijn auto...
                                    M'n auto staat in m'n onderschrift
                                    Met een 520d kom je idd motorisch niets te kort tov de d3. Maar ik zit anders in elkaar. Ik wil het gevoel hebben van een "stevige brok van een motor" te hebben, waarbij de pure prestaties minder een doorslag geven, en ik wil een motor die soepel is.
                                    Daarom ga ik (misschien onterecht, maar 't zit me tussen de oren) eerder naar een of twee cilindertjes meer.
                                    Aangezien ik tweedehands koop voor een bepaald budget, zal 't verschil wel kleiner zijn. Momenteel is dat verschil D5 versus 1.6d, en net geen 8l versus 5l. Aan 5000 km/maand is dat een kleine 200 euro per maand verschil.
                                    Maar we wijken af....

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Iemand die er bewust voor kiest om met zo'n DRIVe of Bluemotion of Econetic krel te rijden (en zich dus niet kan verstoppen achter firmawagen policy) is volgens mij geen autoliefhebber.
                                    Elk zijn goed recht natuurlijk om zoiets te kopen en ook alle respect daarvoor maar dan moet je jezelf ook geen liefhebber noemen. Liefhebberij kost nu eenmaal centen en zo enorm groot is de meerkost van een zwaardere motor nu ook niet tegenover andere gezinsuitgaven.
                                    Niet 100% mee akkoord, al versta ik wel wat je wil zeggen.
                                    Ik kan wel genieten van een rit met een drivE of dergelijke. Voor mij is autoliefhebberij niet gerelateerd aan pure prestaties.
                                    Ik genoot ook van m'n zware tank met 82pk. Elke drivE, bluemotion, econetic heeft tegenwoordig een pak meer kracht. Ok, de tijden zijn wel veranderd, en de auto's om je heen zijn ook sneller geworden.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Meestal worden zo'n dingen vooral gekocht voor de hoge eco-kortingen. Nogmaals, helemaal niets verkeerd mee maar blijkbaar wel o zo moeilijk om toe te geven
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Uit jouw keuze zou ik voor de 5T kiezen als er genoeg opties opzitten, anders de XC60. Ik zou gewoon eens goed gaan testrijden en kijken welke je het beste ligt (ruimte, rijeigenschappen, interieur,...)
                                        Mijn pa staat volgend jaar voor ongeveer dezelfde keuze. Budget weten we nog niet maar zal omgerekend naar "configuratorprijs" rond de 50K draaien waarschijnlijk ietsje meer. De auto's die hem intereseren zijn; BMW 5 sedan, Mercedes E-Coupé, Volvo XC60 en Volvo S80. Allemaal heel verschillende auto's en dus zullen we uitgebreid moeten testrijden en proberen. Kijken of zo'n E-coupé praktisch en ruim genoeg is voor in de weekends met 3 of 4 in te zitten enzo. Ook kijken welke het best samengaat met veel opties en budget.

Comment

Voor mij zou het de 5 worden....hoewel ik het een eigenaardige vergelijking vind.
                                          Moeilijk te vergelijken, misschien ook nog een X3....??
                                          Rijwaliteiten en wegligging zijn van een 5 veel beter....
                                          BMW F10 520dA 2014
                                          Porsche Cayman 2.7i 2007

Comment

Working...
                                          X