Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 of BMW 5 touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo XC60 of BMW 5 touring

Hallo,

ben dus op zoek naar een gezinswagen (dwz 3 kinderstoelen op de achterbank + een redelijke koffer) die niet de allures van een lijnbus heeft. Budget is ongeveer 50K incl BTW.

Heb al met beide wagens gereden en die beantwoorden aan de voorwaarden.
    De XC60 zou een R-design D3 AWD met automaat worden (BIV op de D5 is te hoog). De BMW een 520d automaat.

Voor de rest heb ik ook liefst redelijk wat opties (navigatie, bluetooth, leder, trekhaak, andere velgen etc).

De volvo is leuk voor 't iets hoger zitten en de awd, de bmw is dan weer wat sportiever...

Tough choice!

Is de BMW niet wat ruimer dan de Volvo?

Sowieso 2 leuke auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Is de BMW niet wat ruimer dan de Volvo?

Sowieso 2 leuke auto's
      Nee, sowieso niet ruimer...

BMW zal de leukste auto zijn om mee te rijden, met de Volvo zal je 'meer' auto hebben voor je geld. Hangt er van af wat je prioriteiten zijn natuurlijk.

Comment

Ikzelf zou voor de 5 serie gaan omdat die leuker rijdt voor mij. De volvo rijdt heel leuk, rustig, en heeft een goeie automaat maar echt sportief is die niet te noemen.

Als je comfort wilt en meer uitrusting voor je geld ga dan voor de volvo, wil je een sportieve break, en voor mij de mooiste break van het moment neem dan de BMW
        BMW X5 45e

Comment

Als ze beiden aan je rijverwachtingen voldoen en je graag veel opties wil zou ik voor de XC60 gaan.
          Ik vind de 5reeks touring eigenlijk niet zo heel mooi, maarja, das natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak

Comment

5Touring, geen twijfel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
              5Touring, geen twijfel
              Ik denk er ook zo over .
              Een jeep en een touring vergelijken .

Comment

Met beide wagens koop je een zeer goede auto. Qua ruimte zullen ze ook wel mekaar waard zijn. Ze zijn beiden zeer knap en zullen qua vermogen ook wel aan makaar gewaagd zijn.

Wel verschillen ze beiden van concept: Een SUV met een hoge zithouding tov een touring met een normale lage zithouding. Ik zou voor de touring gaan omdat het concept van een SUV mij gewoon minder ligt. Als ik u was zou ik eens uitgebreid gaan testrijden met beide wagens om na te gaan welk concept het beste bij u past.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

moeilijke keuze .... ik zou met beide eens willen gereden hebben, en denk dat de BMW het zal halen. De vorige 5 touring vond ik niet mooi, de huidige is subliem. De XC90 vond ik niet zo mooi, de XC60 wel.
                  De 5 met comfortzetels dan wel....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    moeilijke keuze .... ik zou met beide eens willen gereden hebben, en denk dat de BMW het zal halen. De vorige 5 touring vond ik niet mooi, de huidige is subliem. De XC90 vond ik niet zo mooi, de XC60 wel.
                    De 5 met comfortzetels dan wel....
                    Dat zou ik dus nooit doen, afgezien van het zitcomfort dan. Ten eerste vreten de comfortzetels kostbare ruimte voor de kinderstoelen weg en ten tweede kosten ze veel en dan zit je snel aan je maximum van €50.000,00, er zelfs over, met de verreiste opties: €55.505,00. Ik vraag mij eigenlijk af of €50.000,00 wel zal volstaan om al de verreiste opties te bekostigen of er moet gepuzzeld worden met pakketten en er moeten mooie kortingen uitgedeeld worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Idler Bekijk Berichten
                      Hallo,

ben dus op zoek naar een gezinswagen (dwz 3 kinderstoelen op de achterbank + een redelijke koffer) die niet de allures van een lijnbus heeft. Budget is ongeveer 50K incl BTW.

Heb al met beide wagens gereden en die beantwoorden aan de voorwaarden.
                      De XC60 zou een R-design D3 AWD met automaat worden (BIV op de D5 is te hoog). De BMW een 520d automaat.

Voor de rest heb ik ook liefst redelijk wat opties (navigatie, bluetooth, leder, trekhaak, andere velgen etc).

De volvo is leuk voor 't iets hoger zitten en de awd, de bmw is dan weer wat sportiever...

Tough choice!
                      Zeker dat je 3 kinderstoelen op de achterbank krijgt? als het zo is denk dat de Volvo dan gemakkelijker inlaad...
                      Volvo XC60 AWD, zou niet twijfelen...prachtig machien.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
                        Ten eerste vreten de comfortzetels kostbare ruimte voor de kinderstoelen weg...
                        ??? Dat moet je mij eens uitleggen.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Volvo XC60 AWD, zou niet twijfelen...prachtig machien.
                          Aan de smilies te zien is dit sarcastisch bedoeld, alleen ontgaat 't mij waarom..

Het probleem is: het zijn idd totaal verschillende wagens en naargelang de stemming vd dag zou ik wel met allebei willen rijden maar dat is budgetair helaas niet mogelijk

Ik doe ongeveer 30.000km per jaar en dus kunnen brandstofkosten meespelen in de beslissing. Ook is er de herverkoopwaarde en de fiscale aftrekbaarheid (slechts 60% voor de volvo).

In de bmw komen er sowieso sportstoelen

Comment

Dat zou ik dus nooit doen, afgezien van het zitcomfort dan. Ten eerste vreten de comfortzetels kostbare ruimte voor de kinderstoelen weg en ten tweede kosten ze veel en dan zit je snel aan je maximum van €50.000,00, er zelfs over, met de verreiste opties: €55.505,00. Ik vraag mij eigenlijk af of €50.000,00 wel zal volstaan om al de verreiste opties te bekostigen of er moet gepuzzeld worden met pakketten en er moeten mooie kortingen uitgedeeld worden.
                            ik zou dat wel doen omdat de standaardzetels van de Volvo beter zijn dan de standaardzetels van de BMW. En ik ben zindelijk op zitcomfort.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              ??? Dat moet je mij eens uitleggen.
                              Allez, de achterleuning is toch veel dikker dan die van de standaardzetels. Ik heb helemaal niets tegen comfortzetels he, ik denk dat ze uitmuntend zitten, maar ik denk wel dat ze niet zo praktisch zijn voor de achterbankgebruikers. De 5 touring is een hele mooie wagen, maar ik betwijfel ook of hij wel plaats biedt aan 3 kinderstoelen. Ik denk dat het al krap is om met 3 personen achter te zitten.

Comment

Allez, de achterleuning is toch veel dikker dan die van de standaardzetels. Ik heb helemaal niets tegen comfortzetels he, ik denk dat ze uitmuntend zitten, maar ik denk wel dat ze niet zo praktisch zijn voor de achterbankgebruikers. De 5 touring is een hele mooie wagen, maar ik betwijfel ook of hij wel plaats biedt aan 3 kinderstoelen. Ik denk dat het al krap is om met 3 personen achter te zitten.
                                Met de achterleuning bedoel ik de rugleuning van de voorzetels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Idler Bekijk Berichten
                                  Aan de smilies te zien is dit sarcastisch bedoeld, alleen ontgaat 't mij waarom..

Het probleem is: het zijn idd totaal verschillende wagens en naargelang de stemming vd dag zou ik wel met allebei willen rijden maar dat is budgetair helaas niet mogelijk

Ik doe ongeveer 30.000km per jaar en dus kunnen brandstofkosten meespelen in de beslissing. Ook is er de herverkoopwaarde en de fiscale aftrekbaarheid (slechts 60% voor de volvo).

In de bmw komen er sowieso sportstoelen
                                  Nee hoor niet sarcastisch bedoeld, alleen dat je met AWD een streepje meer achter de Volvo mag zetten. Als je brandstofkosten moet meerekenen kan je dan weer een streepje extra achter de touring zetten.

Over herverkoopwaarde moet je je niet veel illusies maken, de markt is zodanig geëvolueerd dat je er nooit genoeg voor zal terug krijgen en of er nu BMW of Volvo op staat is al even onbelangrijk. Heden ten dagen verkoop je nog iets tegen een "betere" prijs dat NU goed in de markt ligt maar binnen 3 of 4 jaar ziet dat er dan waarschijnlijk weer heel anders uit. Toch ook maar even rekening met houden in je beslissing.

Fiscaliteit is natuurlijk ook een belangrijk argument, als dit voor jou doorslaggevend is mag je ook een streepje bijzetten bij de 5.

Om toch even terug te komen op de kinderzitjes, weet niet of je het al hebt uitgetest maar er zijn maar zeer weinig voertuigen uit dit segment die 3 zitjes kunnen wegbergen...

Als het budget nog wat speling heeft zou ik toch voor de comfortzetel gaan.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Vrees er ook voor met die kinderzitjes, als ie op elleboogbreedte geen 1.53m is kan het volgens mij héél moeilijk worden om ze te plaatsen, of ze moesten ondertussen "lightzitjes" op de markt hebben gebracht natuurlijk.
                                    3 volwassen enkel mogelijk als het"kapstokfiguren" zijn, en dan nog... beenruimte is bedroevend klein...

Comment

[quote=El Greco;4606720]
                                      Om toch even terug te komen op de kinderzitjes, weet niet of je het al hebt uitgetest maar er zijn maar zeer weinig voertuigen uit dit segment die 3 zitjes kunnen wegbergen...

E-Klasse T-Modell misschien, maar is ook wel een dure vogel.

Comment

Neen, de V70 is een van de breedste in zijn segment. 't Scheelt amper maar toch. Zelfs tov een MB. Heb ooit eens de vergelijking gemaakt hier. Ik denk dat de XC60 zelfs iets smaller is, maar dat zou ik moeten nakijken.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                        X