Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uw mening: VW Golf GT 1.4 TSI (170 pk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Leuke poll.

Ik geef 'm een acht.

Ik maak abstractie van het feit dat het een Golf is, anders heeft deze poll niet veel zin. 'Ie krijgt eigenlijk net geen 10 voor z'n techniek, die 'k schitterend vind. Deze motor mag voor mijn part volgend jaar de international engine of the year zijn, zeker in combinatie met de DSG-versnellingsbak.

Z'n score duikelt naar een (nog altijd goeie) 8 om wille van z'n nogal hoge prijs. Het verschil met de GTI is klein, en die laatste is nog altijd een ander paar mouwen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof

Dat kreeg ik op mijn examen Accountancy voor het invullen van mijn naam!
      amai, ze smijten dan precies met de punten bij u

Comment

De techniek krijgt van mij een 10, de wagen zelf vind ik wat minder maar toch een 8 waard. Gemiddeld dus een 9.
        Op school heb ik voor examen de techniek die VW hier had toegepast nog besproken. Hopelijk wordt de downsizing van de motoren door andere merken ook overgenomen, en dat dit niet in de vergetelheid geraakt. Zoals ooit het 'eta' project van BMW. Die wilden met grote motoren zuinig rijden, door de motor af te stemmen op veel kracht bij lage toerentallen. Maar uiteindelijk werd het geen succes.
        Meer info

Comment

door t prijsverschil met de GTI zou ik toch wel voor de GTI gaan ... the real thing

bovendien kunt ge hem niet bestellen zonder GT-badgekes, hetgeen voor mij wel een must zou zijn op de auto
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
            door t prijsverschil met de GTI zou ik toch wel voor de GTI gaan ... the real thing

bovendien kunt ge hem niet bestellen zonder GT-badgekes, hetgeen voor mij wel een must zou zijn op de auto
            eraf trekken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Leuke poll.

Ik geef 'm een acht.

Ik maak abstractie van het feit dat het een Golf is, anders heeft deze poll niet veel zin. 'Ie krijgt eigenlijk net geen 10 voor z'n techniek, die 'k schitterend vind. Deze motor mag voor mijn part volgend jaar de international engine of the year zijn, zeker in combinatie met de DSG-versnellingsbak.

Z'n score duikelt naar een (nog altijd goeie) 8 om wille van z'n nogal hoge prijs. Het verschil met de GTI is klein, en die laatste is nog altijd een ander paar mouwen...
              Ben ik het volledig mee eens...
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex

Couldn't agree more !!

Ik vind hem enerzijds knap, gezien zijn techniek en t feit dat hij met zijn 1.4 de GTI het leven kan zuur maken

Anderzijds, ziet hij er te braaf uit en TOCH heeft ie de GT logo's die niet verwijderd kunnen worden . Tis oftewel helemaal niets oftewel volledige opsmuk he VW

Kheb hem een 7 gegeven. Ietsje te duur in vgl met de GTI ( de looks zijn er bij deze al inbegrepen ), toch sterk staaltje techniek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                  amai, ze smijten dan precies met de punten bij u
                  Bij wijze van spreken!

Comment

8. Zelfde als velen hier, vind het een knap staaltje techniek - en zelfs qua looks vind 'k hem best knap (er staat er eentje bij Coloma in Mechelen, waar ik altijd ga tanken).

Maar, en 't is een grote maar, er is nog altijd de GTI. Qua 'waar voor je geld' nog altijd onovertroffen, met een rock-solid imago en uiteindelijk niet veel duurder in totaalprijs.

Als ik dan toch voor de GT zou gaan, dan doe ik wel de moeite om even door te sparen en een GTI aan te schaffen.

Comment

Het is een technisch verdienstelijke motor dat erin steekt en de met de looks zit het ook goed.

Maar qua prijs, belasting, verzekering, ... enz. zit je niet zoveel beter dan met een GTI.
                      Dan deel ik de mening van velen om toch eerder voor de GTI te opteren.

Hoe zou het met de verkoopscijfers zitten?

Comment

Wat is er eigenlijk zo hoogtechnologisch aan de motor ?
                        26 jaar geleden was er ook al een 1400cc met 160 pk...

Dat wil niet zeggen dat ik dit geen interessante wagen vind, hij mocht er idd wel wat sportiever uitzien.
                        Als ik een golf zou kopen zou ik toch ook eerder een GTI nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz
                          Wat is er eigenlijk zo hoogtechnologisch aan de motor ?
                          26 jaar geleden was er ook al een 1400cc met 160 pk...

Dat wil niet zeggen dat ik dit geen interessante wagen vind, hij mocht er idd wel wat sportiever uitzien.
                          Als ik een golf zou kopen zou ik toch ook eerder een GTI nemen.
                          Wat er zo speciaal is aan die motor is, doordat er een turbo en compressor is gebruikt, een maximum koppel beschikbaarheid is die in een groot gebied constant is. Daardoor zijn de acceleraties enorm en ga je bv zowel in 2500 t/m, als in 5000t/m even snel accelereren. 170pk uit een 1400 is niet een primeur (maar mag er wel zijn), maar het koppel en ook het brandstofverbruik (wat tegenwoordig toch ook zeer belangrijk is) zijn belangrijker.

Comment

k'heb nog geen enkele zien rondbollen...voor die aankoopprijs heb je al andere dingen niet ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX
                              k'heb nog geen enkele zien rondbollen...voor die aankoopprijs heb je al andere dingen niet ??
                              Ik maar eentje, en dat is inderdaad een teken aan de wand.
                              Akkoord, een GTI zie je misschien meer omdat de GT pas later uitgekomen is, maar die laatste staat ondertussen toch al meer dan aan halfjaar in de prijslijsten, niet?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                                Ik maar eentje, en dat is inderdaad een teken aan de wand.
                                Akkoord, een GTI zie je misschien meer omdat de GT pas later uitgekomen is, maar die laatste staat ondertussen toch al meer dan aan halfjaar in de prijslijsten, niet?
                                De 1.4TSI zijn ze in mei/juni beginnen maken in de fabriek, de eerste gaan natuurlijk naar Duitsland. Dus ze zijn nog niet zo heel lang beschikbaar voor België.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiso
                                  De 1.4TSI zijn ze in mei/juni beginnen maken in de fabriek, de eerste gaan natuurlijk naar Duitsland. Dus ze zijn nog niet zo heel lang beschikbaar voor België.
                                  Ah, zo zit dat, dank je
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ondanks de techniek die heel knap is en ondanks zijn kleine motor heeft hij weinig troeven tegenover de GTI. Als ze hem 2000 euro goedkoper zouden maken dan zou het een ander paar mouwen worden. Nu is het net niet.

De GT tdi zie ik wel een succes worden.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

k heb hem ook een 7 gegeven.

looks, techniek, trede onder GTI.

kan mijn toekomstig merk toch niet onderuit halen he

trouwens die TT en mech. comp. zijn leuke hebbedingetjes

enkel voor de prijs zou je mss toch even nadenken om beter een GTI te halen

Comment

nu zou DSG eindelijk leverbaar worden op de GT

Comment

Een 7. Technisch gezien een pareltje, maar de looks zijn wat te emotieloos.

Comment

Working...
                                          X