Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uw mening: VW Golf GT 1.4 TSI (170 pk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uw mening: VW Golf GT 1.4 TSI (170 pk)

Wat vinden jullie van de VW Golf GT met 1400 blokje? Wat vinden jullie van de 170 pk's? Wat vinden jullie van de looks? Wat vinden jullie van het totaalplaatje?

89
    10
    5,62%
    5
    9
    12,36%
    11
    8
    29,21%
    26
    7
    33,71%
    30
    6
    12,36%
    11
    5
    1,12%
    1
    4
    0,00%
    0
    3
    3,37%
    3
    2
    0,00%
    0
    1
    0,00%
    0
    0
    2,25%
    2

Iets te braaf qua looks, niet helemaal in overeenstemming met z'n hoogtechnologische techniek onder de kap. Mocht er meer GTI uitzien wat mij betreft, zeker aangezien de prestaties niet ver achterblijven

Edit: Heb een 7 gegeven. Want het is een interessante en verdienstelijke wagen, dankzij die fameuze 1400.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Krijgt van mij een 8, en dit hoofdzakelijk door de schitterende technologie die de motor heeft meegekregen.

Qua looks vind ik hem wel oké. Een beetje bescheiden, maar liever zo dan omgekeerd.

Comment

Hoe zit het met de betrouwbaarheid?

edit: ik heb gisteren een gt gezien toen ik op het terras zat, en hij klonk een beetje als een cooper S bij vertrek. Ik heb hem niet horen doortrekken, want dan schakelt de compressor los, en zou dat geluid weg zijn.
        Last edited by ; 24/09/2006, 14:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Hoe zit het met de betrouwbaarheid?
          andere vraag

zullen we binnen enkele jaren of maanden mss wel meer over te weten komen

Comment

De techniek is wel schitterend, maar ik zou toch €2K bijleggen en een GTI kopen.
            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Hmmm... Zet daar een heerlijke velg onder en je hebt een prachtbak!

Comment

Schitterende techniek. En dan de DSG er nog bij.
                Looks ook prima. Stijlvol en sportief. Donkerblauw of donkergrijs staat de wagen prima.

Ik heb een 8 gegeven.

Leuk idee trouwens, mogen meer van dit soort polls komen

Comment

Ik geef een 7/10. De looks zijn ok,het vermogen/verbruik verhouding schitterend. Als de betrouwbaarheid/levensduur ook goed zal blijken wordt het een 9/10

Comment

Een 8! fantastisch dat ze 170pk uit een 1.4 krijgen... maar zoals reeds gezegd: wachten hoe het zit met de betrouwbaarheid!

Comment

Ik heb ook 8 gegeven. Zelf zou ik niet snel zo 'n 1400-tje kopen. Immers, hoe zit het met de levensduur van die motor? En als die niet erg lang is, zal de restwaarde ook niet veel speciaal zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

prachtige wagen, ik geef 9, dit vind ik nog eens een mooi alternatief voor mensen die geen diesel willen

Comment

Ziet eruit als een wannabe-GTI, en heeft helaas dat imago ook.

Moest ik ooit een Golfje willen kopen, 't wordt dendezen. Betaalbaarder dan een GTI, minder dorstig, quasi zelfde prestaties, een supermotor, enz.

Comment

Ik heb mijn mening al eens eerder gepost over deze GT.

Ik ben op zich wel onder de indruk van die TSI. Maar je kan eigenlijk niet om de vergelijking met de GTI heen. En dan verliest ie toch naar mijn mening.

De GTI kost uiteindelijk niet meer:

- aankoopprijs scheelt haast niets (zeker als je dezelfde opties voorziet als op de GTI)
                            - BIV is hetzelfde
                            - verzekering is hetzelfde
                            - verbruik scheelt ook niet noemenswaardig volgens de tests

Enkel de jaarlijkse verkeerstaks scheelt hem 150 euro.
                            Langs de andere kant zal de GTI een hogere herverkoopwaarde hebben, dus dat compenseert dan weer.

Bovendien heeft de GTI toch wel wat meer uitstraling en zitten er toch duidelijk wat verschillen in aankleding en uitrusting waarmee enkel de GTI en de R32 zijn uitgerust (de specifieke sportzetels, stuur, bumpers, zwarte dakhemel,...).

Wat betreft prestaties is die TSI wel een "pain in the ass" . Maar de GTI heeft toch nog dat tikkeltje extra.
                            En de motor heeft een groter potentieel.

Conclusie: Ik persoonlijk zou enkel voor de GT gaan omwille van de 170pk diesel. Als je veel km maakt gaat dat wel wat schelen in brandstofkost.
                            De enige reden die ik me kan inbeelden om deze GT 1.4TSI te kopen zou kunnen zijn omdat je de GT gewoon veel mooier vindt dan de GTI.

Comment

Wat volkswagen een tiental jaar terug de referendum was op vlak van dieselklasse (tdi) gaat hopelijk gebeuren in de benzineklasse. Door de nieuwe technologie kunnen ze uit een kleine cilinderinhoud een grote hoeveelheid paardjes kweken. De looks vind ik super, niet overdreven, maar je ziet toch wel het verschil met de gewone, wat koelere, Golf V. Volgens moet dit schitterend rijden! Ik zou daar wel éél graag ééns met rijden, gewoon om te weten hoe die motor zijn gang gaat. Van mij krijgt hij een 9, omdat het toch wel een vrij nieuw concept is, en omdat hij er anders uitziet dan de andere Golf V's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom
                                Ik heb mijn mening al eens eerder gepost over deze GT.

Ik ben op zich wel onder de indruk van die TSI. Maar je kan eigenlijk niet om de vergelijking met de GTI heen. En dan verliest ie toch naar mijn mening.

De GTI kost uiteindelijk niet meer:

- aankoopprijs scheelt haast niets (zeker als je dezelfde opties voorziet als op de GTI)
                                - BIV is hetzelfde
                                - verzekering is hetzelfde
                                - verbruik scheelt ook niet noemenswaardig volgens de tests

Enkel de jaarlijkse verkeerstaks scheelt hem 150 euro.
                                Langs de andere kant zal de GTI een hogere herverkoopwaarde hebben, dus dat compenseert dan weer.

Bovendien heeft de GTI toch wel wat meer uitstraling en zitten er toch duidelijk wat verschillen in aankleding en uitrusting waarmee enkel de GTI en de R32 zijn uitgerust (de specifieke sportzetels, stuur, bumpers, zwarte dakhemel,...).

Wat betreft prestaties is die TSI wel een "pain in the ass" . Maar de GTI heeft toch nog dat tikkeltje extra.
                                En de motor heeft een groter potentieel.

Conclusie: Ik persoonlijk zou enkel voor de GT gaan omwille van de 170pk diesel. Als je veel km maakt gaat dat wel wat schelen in brandstofkost.
                                De enige reden die ik me kan inbeelden om deze GT 1.4TSI te kopen zou kunnen zijn omdat je de GT gewoon veel mooier vindt dan de GTI.
                                Zo denk ik er ook over

Comment

Conclusie: de prijs zou dus een dikke 2.000 euro minder moeten

Toch krijgt hij ook van mij een dikke 8 Ik ben wel niet zo'n voorstander van kleine cilinderinhoud - hoog vermogen maar deze spreekt mij om de één of andere reden wel aan

Comment

@ Woumans: vanwaar de 4?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                                      @ Woumans: vanwaar de 4?
                                      't is zelfs een 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
                                        't is zelfs een 3

Dat kreeg ik op mijn examen Accountancy voor het invullen van mijn naam!

Comment

Working...
                                        X