Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbare zuinige grote break?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

goede keuze!
    en ik kijk al uit naar je topic!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

bedankt!

Zal het volvo-gevoel wel missen (de hoge rekeningen hopelijk ook) maar ben blij dat ik geen anonieme toyota-bak gekocht heb.

Kijken wat Honda mij morgen nog te bieden heeft, vraag mij af of die motoren echt zo slecht zijn van Honda, even wat opzoekwerk doen...(de diesels dan toch)

Comment

zie maar dat ze de juiste meegegeven.

allesinds veel plezier ermee
        wimoptiek.be op

Comment

Honda's vond ik wel mooi etc. maar te duur ivm de Mazda, vind het de meersom niet waard, heb alles wat ik nodig heb op m'n mazda!

Vandaag officiëel de bestelbon getekend, the car is mine!

Comment

Leuke keuze maar wat je van Honda zegt klopt niet hoor. Honda heeft juist de beste motoren
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
              Opel Vectra is een wagen waar ik eigenlijk weinig over hoor. Welke motor zit daarin? HEb weinig ervaring met opels, m'n schoonvader vindt het brol, maar dat wil niets zeggen. Iemand die er al veel (+400k) km mee heeft gemaakt?
              Ik rij sinds een maand met een Opel Vectra break. Is zeker een mooi alternatief voor jouw vooropgestelde voorkeuren.

Ik rij met de 120pk versie, maar je hebt ook een 150 pk. (beiden 1.9 CDTI) Qua prestaties is dit zeker en vast niet slecht, voor een bak van ongeveer 1500 kg als ik mij niet vergis. Het verbruik is bij mij, met een relatief zware voet, zo'n 7,2 liter, waarvan ongeveer 1/4 autostrade ( (nog) niet gechipt).

Kwalitatief hebben wij van Opel zeker geen klagen. M'n ouders hebben in '99 een Opel Zafira gekocht, en die bolt nu nog steeds zonder enig probleem, ik en m'n broer zijn er in april een week mee naar Spanje geweest, kanten van Barcelona. "Das Boot" gelijk we hem hier thuis noemen lijkt onverwoestbaar, zelfs met bijna 220.000 km's op de teller.

Wat de prijs van de Vectra betreft, die is heel erg gunstig en binnen je budget. Je vindt er zeker en vast 1 bij een Opel Dealer (G2) met 1 jaar garantie, onder 100.000 km voor +/- 9.000 euro.

En wat ik toch ook vind, hij ziet er echt goed uit, kzie hem graag rijden als m'n vriendin ermee aanzet. Ik rij wel met de sportuitrusting, dus met die knappe 18 duimers en sportophanging.

Hopelijk ben je er iets mee.

Succes!

EDITH : Ik had enkel de openingspost gelezen, proficiat met de Mazda! :-)

Comment

toch bedankt voor je antwoord

Een vectra is wel groot, das waar, en niet lelijk, ook waar, maar ik denk toch al bij al minder betrouwbaar en duurder in onderhoud dan een mazda of hona, maar anyway, tijd zal het uitwijzen!

Momenteel aan het kijken voor een autoverzekering, benieuwd of ik er nog iets af kan krijgen als ik bel...

Comment

Gisteren mijn wagen opgehaald, zeer blij ermee

Rijdt sportief, en toch zuinig (4.5L aan 90km/u, rond de 5.5 op autostrade) en de koffer is groter dan verwacht, m'n honden (rottweiler en bulldog) passen perfect in een bench, in m'n koffer!

Verzekering staat nu op 700 EUR, inclusief m'n rechstbijstand (60EUR).

Binnen enkele maanden word ik 26, dan zal ik er wel een stuk kunnen afkrijgen, tot dan vind ik die 700 veel maar ok...

Van zodra ik weer een kaartlezer heb zet ik wat foto's erop, reacties van vrienden en familie waren allemaal positief...

met de opmerking dat ik hem toch langer dan een jaar moet proberen te houden

Comment

2 maanden verder, en ben die mazda al helemaal gewoon geworden...

rijdt probleemloos, binnenkort m'n eerste onderhoud (nu al 11.000km erbij gereden, vrijdag voor m'n werk bijna 500km op een dag gereden...)

dat van die 5.3 L per 100km op de boordcomputer is trouwens misplaatst optimisme van Mazda zelf, ik zit tussen de 6,5 en 7L met vrij veel autostrade (wel 50% file).

Hij is btw verrassend ruim, je krijgt er minder in dan in een volvo, maar toch wel vrij gemakkelijk een kast erin gekregen en al veel ander spul.

Enige dat mij vreselijk irriteert is een gepiep achteraan, komt van de bagagedrager. weet niet hoe ik het kan oplossen, maar ik word er gek van. Af en toe piept m'n zetel ook. Zijn kleine dingen, maar op lange ritten werkt het vermoeiend!

Comment

Goeie keuze! 11.000 voor een V70 met 180.000 km vond ik veel te veel.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                      X