Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbare zuinige grote break?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• betrouwbare zuinige grote break?

Ik ben aan het twijfelen tussen twee modellen, in occassie eigenlijk vergelijkbaar kwa prijs...

De Volvo V70 kan ik krijgen aan een 11.000 EUR, met 180K op de teller en een 6-7 jaar oud.
    Een Avensis kan ik krijgen aan een 12.000 EUR, met 120K op teller en ook 6 jr oud.
    Ik kan ook een Avensis krijgen met meer dan 200K die onberispelijk onderhouden werd, vertrouw de garage, en die aan de helft van de prijs komt....Avensis kan dus goedkoper zijn.

Beiden kunnen goedkoper gevonden worden met meer km op de teller.

Volvo V70 lees ik veel goede reviews, en soms ook gigantisch slechte. Mooi vind ik hem wel, comfortabel is hij ook, en ruim. Betrouwbaarheid weet ik niet zo goed...

Langs de andere kant scoort Volvo in veel tests het beste bij de europese merken en mijn ouders rijden ook al heel hun leven probleemloos met Volvo...

ik heb persoonlijk pech gehad met mijn 940, heb daar gewoon een versleten bak gekocht...

Toyota Avensis lees ik verrassend genoeg (volgens mijn schoonpa is Toyota het beste merk) ook negatieve dingen over. Er zouden problemen zijn met de remmen en het vliegwiel, en hij zou ook trillen op hogere snelheid (paar x gelezen)

De Avensis wordt ook gebouwd in de U.K.

...

U.K. is vrij gekend voor zijn slechte bouwkwaliteit in de jaren 70, weet niet of ik die lijn mag doortrekken. Is het wel een echte Toyota?

Welke merken/modellen die vergelijkbaar zijn met een V70 en erg betrouwbaar zie ik over het hoofd? (Een Primera wil ik echt niet, die is te lelijk)

passat

saab 95

vectra

c klasse

mazda 6 station

Comment

Wat lees je dan in slechte reviews over de V70?

Comment

Honda Accord -> http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173301751
        Mazda 6 -> http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173026495
        Opel Vectra (geen idee over betrouwbaarheid echter) -> http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=172578606

Allen zijn sowieso ruimer dan de Avensis.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

zo, bedankt, direct weer wat twijfel erbij

Over de Saab las ik wel dat het verbruik hoger zou liggen, kan ook zijn omdat het meestal wel krachtige motoren zijn...

De Passat valt voor mij af, die heb ik al bekeken, vind hem niet lelijk vanbuiten en heeft een goede motor, maar vanbinnen vind ik hem veel te saai, beetje deprimerend zelfs.

De mazda zou ik beter ook eens bekijken, maar ik had gehoord dat die motoren nogal speciaal waren (wankelmotoren) en minder betrouwbaar...weet wel niet in hoeverre dat klopt.

Opel Vectra is een wagen waar ik eigenlijk weinig over hoor. Welke motor zit daarin? HEb weinig ervaring met opels, m'n schoonvader vindt het brol, maar dat wil niets zeggen. Iemand die er al veel (+400k) km mee heeft gemaakt?

Mercedes vind ik te duur, vooral dan in wisselstukken. Wel goede motor.

@ Cosworth: gewoon mensen met veel pech. Brandstofpomp, interieur dat trilt, etc. Over het algemeen slechte ervaringen. hier is de link: http://www.carsurvey.org/reviews/volvo/v70/r80098/

Honda Accord vind ik niet zo gemakkelijk 2dehands.

Verbruik is trouwens ook heel belangrijk voor mij, ik doe 50.000 KM per jaar, dus verbruik is de grootste kost voor mij. Een liter verschil kan al direct +15% meer kost geven.

Comment

Als je al wat km's doet (en dat dacht ik toch in jouw geval) ga je beter af zijn met de V70 op gebied van comfort. (in vergelijking met de avensis)
            Voor wat betrouwbaarheid betreft denk ik dat je inderdaad twee goede keuzes gemaakt hebt, al zijn er zoals je zelf al aangaf, bij beiden ook wel eens problemen, we moeten ze niet beter voorstellen dan ze zijn. Echter, dat ga je bij elke wagen tegenkomen.

Ik zal het hier ook nog eens vermelden: m'n vorige V70 had bijna 300 000 km en de laatste 150 000 km werd alleen de airco vervangen (naast slijtage-onderdelen).
            Vandaar dat ik voorlopig bij V70 blijf en een jonger exemplaar gekocht heb.

Op te letten bij V70: koppeling is duur, airco durft wel eens te falen (maar niet zo erg als bij de Galaxy's van vroeger).

Andere wagens:
            C-klasse?
            Mazda 6? edit - staat er al, maar diesels zijn zeer betrouwbaar en traditionele 4-cilinders

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

net even die review bekeken: toch allemaal zaken die ik nergens anders gelezen heb.
              Ik zou je aanraden om eens op volvoforum.nl te gaan kijken.
              Daar zitten ook enkele "nooit meer V70"-rijders tussen, maar die hebben concreet beschreven en geargumenteerd. Hebben pech gehad.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ja, ik vond het al zo vreemd, ene superpositief (al was het onderhoud wel niet zo goedkoop...het blijft toch een volvo, is logisch dat het niet zo goedkoop is) andere supernegatief...

Je wordt erop verliefd of je haat het heb ik al gemerkt, ene vindt het een saaie lijkwagen, andere een heerlijke cruisebak (ik zit in die laatste categorie......ben argumenten aan het zoeken om die V70 te nemen de avensis heeft het voordeel van de goedkope prijs en goedkoop onderhoud, daarvan moet ik de vriendin dus nog overtuigen)

Het is ook een beetje een raar signaal naar de buitenwereld....ik doe m'n 940 weg omdat hij teveel geld kost, dus om te 'besparen' koop ik mij een dikke V70

Edit: misschien hier ook maar m'n excel bestand posten http://rapidshare.com/files/39362228...RSIE.xlsx.html waarmee ik dus alles bereken. Ik ga het aankoopbedrag lenen, om zo de kosten te spreiden en ook duidelijker te zien wat het mij kost. Avensis is dus ook nog iets goedkoper kwa taxen, maar kwa verbruik zitten ze nek-aan-nek.

Comment

beide wagens gaan nog relatief veel geld bij eventuele latere herverkoop bovendien.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

de facelift passat heeft een mooier interieur, wij hebben er zo een gehad en ik vind het een mooier interieur dan in de onze mazda 6 (vorig model), de prefacelift (tot 2000 gemaakt) is idd wat erbarmelijk.
                    Mazda's hebben trouwens normale motoren, alleen enkele sportwagens hebben een wankelmotor.

Comment

Ik lees hier vanalles over degelijk en zuinig maar is er geen auto die ge gewoon leuk vindt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        Ik lees hier vanalles over degelijk en zuinig maar is er geen auto die ge gewoon leuk vindt?
                        die gaat hij nu net op 't stort gaan gooien zie

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Als ik m'n hart volg kies ik de V70, enige probleem is dat ik m'n hart ook volgde bij de 940, en het mij een hartbreuk opleverde

Ben ook eens aan het berekenen wat een V70 mij zou kosten aan verzekering, ben benieuwd. De Toyota zat al aan 860 EUR/jaar. Momenteel betaal ik voor m'n 940 wel minder.

EDIT: driewerf hoera, de V70 zit ook maar op 913 EUR, te verwaarlozen verschil dus!

Comment

als auto's u een beetje interesseren zou ik de volvo nemen, tis toch fijn een mooie auto te hebben. Als ge natuurlijk kickt op degelijkheid en zuinigheid is zo een toyota ook prachtig, maar verder biedt dat weinig vind ik. Als ge een recentere v70 neemt zal daar wel niet veel mis mee zijn.

Comment

ik heb m'n verzekering berekend voor een D5 met 120KW en ik kom op 629 EUR uit

als ik kostenbesparend wil zijn moet ik dus een 120KW D5 zoeken blijkbaar...

nog een argument voor de volvo dus, zuiniger in verzekering...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                Als ik m'n hart volg kies ik de V70, enige probleem is dat ik m'n hart ook volgde bij de 940, en het mij een hartbreuk opleverde

Ben ook eens aan het berekenen wat een V70 mij zou kosten aan verzekering, ben benieuwd. De Toyota zat al aan 860 EUR/jaar. Momenteel betaal ik voor m'n 940 wel minder.

EDIT: driewerf hoera, de V70 zit ook maar op 913 EUR, te verwaarlozen verschil dus!
                                Koop eens eentje bij een dealer, ook al zijn sommigen er bang van wegens $$$.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

prijzen zijn allemaal van een dealer (volvo garage voor de V70 en toyota garage voor de Avensis)

Ik neem er geen risico's meer mee, het jaar garantie is ook goed meegenomen.

Ik vertrouw die garage's ook echt 100%, betaal liever een beetje meer om wat betrouwbaarheid in de plaats te krijgen.

Heb al V70's gevonden op internet voor minder dan in die garage, maar dan neem ik er ook het risico bij en na die 940 (die nochtans ook van een garage kwam...) neem ik het risico niet meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten

passat

saab 95

vectra

c klasse

mazda 6 station
                                    C-klasse en ruim in één TOPIC gebruiken ???
                                    C-klasse vergelijken met V70 ???

Comment

Persoonlijk zie ik in de V70 de aanrader voor jou. Het is een best betrouwbare wagen die daarboven nog een pak andere troeven heeft. Rijdt goed,is erg veilig,comfort,.....
                                      Het model Avensis dat je laat zien is volgens mij de laatste der degelijke Toyota's maar kan op gebied van rijden niet tippen aan Volvo.
                                      Een Opel Vectra laat me koud,een C-klasse is te klein en de Saab heeft echt slechte diesels of je moest voor de laatste modellen met Fiat motoren gaan maar 2.2 is zo verouderd en 3.0 heeft de betrouwbaarheid van een politicus.
                                      Andere alternatieven zouden voor mij zijn: Rover 75 Tourer,Ford Mondeo,VW Passat en evt een PSA product. Blijf aub van de Renault Laguna af
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

ik ben helemaal gevallen voor een Mazda 6!

Had het niet verwacht, zag hem staan in een garage in zottegem en ging er toch eens naar kijken...

Zilveren mazda6 break van eind 2003 in absoluut perfecte staat. paar minieme schades aan de lak maar echt miniem.

km stand: 103.000 km altijd onderhouden geweest in een mazda garage. Krijg er gratis vier nieuwe banden, vier aluminium velgen (in perfecte staat, geen spikke vuil of zwart of roest) en een groot onderhoud met remblokjes en een distributieriem!

Prijs was zeer mooi, 8.600 EUR, krijg nog 400 EUR voor m'n volvo....wat eigenlijk nog veel is

Totaal onverwacht maar zeer blij, vind het een zeer mooie wagen, en rijdt vooral erg goed, lekker relaxed en trekt goed op! Ruim ook vanbinnen en voelt overal degelijk aan. Made in Japan zelf, niet zoals de Avensis in de U.K.

Binnenkort mag ik dus m'n topic openen in het japanse wagens topic

Voor de vorm wil ik morgen nog naar een honda accord break gaan kijken. Ik heb gehoord dat de dieselmotoren minder betrouwbaar zijn wegens nieuw (laster??) maar honda op zich is wel een degelijk merk en ook sportief, dus misschien kan hij nog over deze....maar ik betwijfel het!!

Comment

Working...
                                        X