Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mercedes ML of GL met een 350 bleu efficience 4 matic motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mercedes ML of GL met een 350 bleu efficience 4 matic motor

mijn ouders zijn dus op zoek naar een nieuwe wagen , de keuze zou daarbij uitgaan naar een mercedes ML 350 bleu efficience 4 matic(211 pk want vader wil de staat niet meer steunen dan nodig), ware het niet dat ons moeder liever een GL ziet...en de keuze van de vrouw weegt vaak zwaar door hé

nu was ik even gaan kijken op de site ( mercedes is me niet zo bekend...)en ik zie dat er daar verschillende versies van bestaan ( de fiscaal interessante 211PK en de normale versie die kende ik al ) maar er staat daar ook een bleu tec 350 tussen waarbij er geen verwijzing staat naar 4 matic...en die is me niet bekend...
    weet er iemand het verschil?

Als het voor mij was ik zou voor de dikkere diesel gaan maar ik denk dat hij het liever bij chippen gaat houden ...

ik ga hem in alle geval de grote 21" velgen aansmeren samen met de verbreding van de wielkasten geeft dit een masief zicht...
    welke opties zijn zeker ook nog de moeite waard om te overwegen , en welke zeker niet ?

Comment

ja ook nog even dit , ze hebben momenteel al een lelijke R klasse ( al goed dat hij daar ook de AMG bumpers en velgen op staan heeft , daarmee kan hij er nog een beetje door....)staan ook , met de 320 cdi erin , dus een ML vind ik persoonlijk al een beetje onozel aangezien het dan twee keer dezelfde wagen is... juist een paar cm hoogteverschil ..

hij dacht eerst een SL te kopen , maar na de operatie aan zijn knie is het in en uitkruipen van een sportwagen niet echt meer aan hem besteed...

Comment

Als je van een R-klasse komt is een ML inderdaad veel van hetzelfde.
        GL vind ik z'n geld niet waard, voor dat geld koop ik mij een Range Rover of een S-klasse.

Comment

de R zou ook blijven , het is de cayenne die ze ervoor gaan weg doen , die is ondertussen 7 jaar en niet echt toonbeeld van perfectie geweest ... veel prullen die telkens veel geld moesten kosten ....
          een ML en een R samen op de koer met dan nog eens dezelfde motor erin vind ik nogal dom ... vandaar dat ik wel blij ben met de eventuele keuze voor een GL ... ik vind het een dijk van een kar...al zou ik persoonlijk nog eerder een Q7 nemen dan ...maar dat is uitgesloten ... het moet een ster zijn ....

Comment

Dan zeker een S-klasse. Of moet het écht een SUV zijn?

Comment

toen de zus haar ml kocht was een gl eigelijk niet duurder netto
              de ml vind ik niet moeders mooiste, gl is veel 'rechter' en das goed op een jeep

Comment

moeder wil absoluut een SUV....

Comment

CL?

Edit: een Range dan?

Comment

range rover is uitgesloten ...het enige waar ik hem nog kan mee verleiden is die Q7 denk ik ...aangezien er al jaar en dag een audi garagist dikke klant is bij ons kan ik dat misschien als argument gebruiken
                    ik ga hem eens eentje halen om te testen ..dan weet hij het meteen ...

Comment

X6 ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                        moeder wil absoluut een SUV....
                        Vrouwen.

Ik zie het nut niet om een nog grotere wagen te kopen dan de ML als ge de ruimte niet nodig hebt. (daarvoor is de R er al) De bleu tec is een nieuwe versie met een dieselmotor die al aan de EU6 norm voldoet. Verbruikt wel een beetje meer dan de gewone versie.

Comment

en dan zeggen dat ze maar met z'n tweetjes zijn ...en af en toe met drie ...

eigenlijk zouden ze nog het best af zijn met een GLK...dan heeft ze een hoge wagen , je kan die ook zwaar uitrusten , en qua looks is het een mini GL ....en je kan hem nog makkelijker overal kwijt...

Comment

De ML is een mooie SUV, maar ik ben 'm ondertussen al wat moe gezien. De GL vind ik ook knapper dan de ML, maar is ook een flink pak groter. Ik hoop dat uw ma goede parkeerskills heeft.
                            Zoals je zelf terecht aanhaalt lijkt mij de GLK dan de beste keuze.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

ik denk persoonlijk dat zo een GL echt wel lomp is ..stel dat je daar mee nar de stad moet ...zelfs onder de grond parkeren gaat niet simpel zijn ..is enkel perfect voor me op de autostrade te cruisen ...mar darvoor hebben ze de R al ...

daarom is het echt wel noodzakelijk dat ze er ens een weekendje mee gaan rijden ... dan weten ze het meteen ...
                              afgelopen weekend hadden ze de ML 350 CDI ... en daar ben ik ook eens even mee gaan rijden ... heel even...want dat is echt niks voor mij... wagen zonder emotie...ik ben geen benz man..geef mij maar een bimmer

Comment

Yep, probeer uw ouders maar te overtuigen om een BMW 530d GT te kopen. Ik ben er zeker van dat de R ook snel te koop zal staan...
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Een GL is stoer, maar dat ding is huuuuge. Zo'n ding zou ik niet kopen als ik de ruimte niet nodig heb, desondanks dat ik 'm ook knapper vind dan de ML, en die wielbasis wel voor heel wat comfort garant staat.

Je rijdt met een boot van 5 meter rond, >1m80 hoog, érg breed, 2.5 ton zwaar... en die omvang zorgt er ook voor dat een GL zowat 2 liter meer zuipt dan een evenwaardig gemotoriseerde en gelijk gereden ML. Dus als je het puur voor de looks doet, moet je toch wel goed overdenken of dat de bijhorende nadelen waard is

Comment

De Gl vond ik een enorm leuke auto om mee te rijden, maar als het maar voor 2 mensen is dan zou ik dat zeker niet doen.
                                    De ML vind ik een goedrijdende auto, maar al zo gedateerd . Weinig emotie bij mij.
                                    GLK is voorstellen, maar die auto vind ik dan het geld niet waard.

Kan de R niet naar de moeder gaan en dan een leuke cabrio kopen voor de padré? Porsche panamakanaal ook geen optie? of is dat te lelijk?

Comment

Ik begrijp niet dat een ouder koppel zonder kinderen perse een suv wil als er al een R staat, zeg tegen uw pa dat hij zijn sl koopt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Ik begrijp niet dat een ouder koppel zonder kinderen perse een suv wil als er al een R staat, zeg tegen uw pa dat hij zijn sl koopt...
                                        dan heeft hij een auto waar hij niet eens kan in of uitstappen... Als het echt een merc suv moet zijn zou ik de ml nemen.
                                        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                                        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Working...
                                        X