Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke velgen voor E85 BMW Z4?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke velgen voor E85 BMW Z4?

Over een tweetal weken ben ik de trotse eigenaar van een sterling grau (eerste 2 foto's) Z4 3.0i uit 2003.
    Er liggen momenteel originele 17" lichtmetalo's onder, daar leg ik gelijk nieuwe winterbanden op.
    Ik heb geen zin om er gras over te laten groeien, dus ik ben al meteen op zoek naar nieuwe zomerwielen. Ik hou het bij 18", staat mijn insziens beter in verhouding tot de wagen dan 19", en ik kom uit op de volgende opties:

1) Kruisspaak compund style 78.
    Erg fraai, origineel BMW velg uit de Z4 accesoire catalogus. ERG duur.

2) Ellipsoide styling 107.
    Standaard 18" velg voor de Z4. geen speciale velg, maar staat de Z4 gewoon erg goed.
    stuk goedkoper dan de compund velg.

3) performance line styling 269
    super mooie velg, maar staat het wel goed onder een E85 Z4? lijkt me eerder voorbehouden voor de 1- en 3-reeks modellen. ook niet goedkoop.

4) BBS Le Mans.
    De klassieker. staat als gegoten onder de Z4. Erg duur, tenzij Replica. dan kost het weer geen drol en in mijn omgeving heeft niemand een negatieve ervaring met replica's. Deze velg heeft momenteel mijn lichte voorkeur. (voor 8,5J, achter 9,5J). deze zou ik zelfs in 19" durven leggen, deze Z4 ///M heeft nl. ook 19" jetsers eronder.

5) iets anders? andere voorstellen zijn ook welkom!
    39
    BMW kruisspaak Compund
    20,51%
    8
    BMW Ellipsoide
    10,26%
    4
    BMW Performance 269
    20,51%
    8
    BBS Le Mans
    43,59%
    17
    iets anders
    5,13%
    2

Tgoh.

Geen idee wat voor velgen ik onder een E85 zou leggen.

...

Comment

Oh ja.

Je vraag.

CSL's als je echt het allerbeste resultaat wilt.

Comment

1. CSL
        2. BBS LeMans

Comment

CSL's zijn ook monstervet, maar ik lees overal dat deze enkel onder de Z4M passen?
          welke maat zijn deze eigenlijk? 8,5*19 en 9,5*19 et 32 zouden wel passen (lukt met die BBS'en namelijk ook...)

edit:
          gevonden:
          Wheelsfront8.5J x 19 EH 2 IS 44rear9.5J x 19 EH 2 IS 27Tyresfront235/35 ZR 19rear265/30 ZR 19

ws vooraan een spacertje van een cm nodig, en iets smallere banden erop, dan moet het lukken... hier ga ik toch ook eens achteraan
          Last edited by ; 01/12/2009, 13:58.

Comment

Je gaat wss je wielkassen een klein beetje moeten rollen achteraan. Want lukt inderdaad enkel met een spacertje, maar dan gaan de banden aanlopen...

Ik had 9J liggen achteraan en dat was nèt goed. Breder ging aanlopen zonder uitrollen.

Maar eerlijk gezegd: CSL's zijn het echt wel waard om de kassen uit te rollen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
              Je gaat wss je wielkassen een klein beetje moeten rollen achteraan. Want lukt inderdaad enkel met een spacertje, maar dan gaan de banden aanlopen...

Ik had 9J liggen achteraan en dat was nèt goed. Breder ging aanlopen zonder uitrollen.

Maar eerlijk gezegd: CSL's zijn het echt wel waard om de kassen uit te rollen...
              mmm oke....
              is dat ook goed zichtbaar aan de buitenkant? of rollen ze dan alleen aan de binnenkant van de kas een rand plat?
              alle ja kassen rollen geen probleem voor mij, zolang het maar niet te zichtbaar is langs de buitenkant...
              weet jij toevallig ook waarom dit op de Z4 M wel past? wellicht verschil in de achteras?
              Wielkassen van de Z4M zijn er toch niet echt groter uit dan de "normale" versie heb ik de indruk...

maar poeh hee, zelfs met originele ophanging ziet het er magnifiek uit!!

Comment

Kassen niet, spoor wel. Breder achterspoor.

Comment

de eerste passen perfect, maar heb toch op BBS LM gestemd
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten

4) BBS Le Mans.
                    De klassieker. staat als gegoten onder de Z4. Erg duur, tenzij Replica. dan kost het weer geen drol en in mijn omgeving heeft niemand een negatieve ervaring met replica's. Deze velg heeft momenteel mijn lichte voorkeur. (voor 8,5J, achter 9,5J). deze zou ik zelfs in 19" durven leggen, deze Z4 ///M heeft nl. ook 19" jetsers eronder.

Blijft IMO het knapste op welke recente BMW dan ook.
                    Past de Z4 als gegoten

Comment

Niet twijfelen, BBS LM staat er idd als gegoten onder. Replica's zijn zeker goed genoeg, de kwaliteit van replica's is de laatste tijd veel verbeterd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        1. CSL
                        2. BBS LeMans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          1. CSL
                          2. BBS LeMans
                          Zou ik ook zeggen. Maar ik vrees dat dat niet echt past onder een sterling grau. Met die kleur zou ik voor optie 2 gaan denk ik.

Comment

BBS le mans
                            Of nog beter: http://www.hrewheels.com/wheels/seri...=/COMP/COMP20/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
                              Mai, ik zou niet kunnen kiezen tussen deze twee

Comment

Ik zou voor de performance gaan, zag er zo eentje staan in Duitsland toen ik mijn auto ging halen, ( wel nieuw model Z4 ). Maar die was echt af!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                                  Ik zou voor de performance gaan, zag er zo eentje staan in Duitsland toen ik mijn auto ging halen, ( wel nieuw model Z4 ). Maar die was echt af!
                                  Maar is echt tuning onder een E85

Comment

bbs lemans in 19"
                                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                      bbs lemans in 19"
                                      Inderdaad. Als ik ander velgen zou steken, zou ik zelf ook voor de lemans gaan!
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

Performance.

Comment

Working...
                                        X