Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 1.9 of 2.0 diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 1.9 of 2.0 diesel

Hallo,

Ik ben op zoek gegaan naar een jonge A3. Ik merk echter dat er ofwel een 1.9 of ne 2.0 inligt bij de diesels.
    Nu vroeg ik me af, wat is volgens jullie het betere blok? Of zijn ze beiden OK?

Alvast bedankt voor de reacties.
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Ik heb mij die vraag ook gesteld toen ik op zoek was naar een andere auto. Toen heb ik veel meningen gevraagd en gelezen. De 1.9 is overduidelijk het betrouwbare blok. Sommigen raden een 2.0 resoluut af, anderen geven het voordeel van de twijfel. Bij de 2.0 zijn de meest voorkomende problemen het olieverbruik, de injectoren en de turbo.

Toch kan je evenzeer een goede 2.0tdi hebben, al is de kans op problemen bij een 2.0tdi groter dan bij de 1.9tdi. Bovendien is de 1.9tdi een pak luider dan de 2.0tdi.

Comment

Vriendin van mij heeft een 2.0 diesel ( die ook gechipt is ) en ze heeft er toch nog geen motorische problemen met gehad.

Is die 2.0 diesel uit de A3 eigelijk dezelfde 2.0 dan die in de A6 bvb ?

Comment

De 1.9 is een doorontwikkeling van een blok dat zijn roots heeft in 1991.
        Veel betrouwbaarder ga je ze niet vinden
        2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
          Ik heb mij die vraag ook gesteld toen ik op zoek was naar een andere auto. Toen heb ik veel meningen gevraagd en gelezen. De 1.9 is overduidelijk het betrouwbare blok. Sommigen raden een 2.0 resoluut af, anderen geven het voordeel van de twijfel. Bij de 2.0 zijn de meest voorkomende problemen het olieverbruik, de injectoren en de turbo.

Toch kan je evenzeer een goede 2.0tdi hebben, al is de kans op problemen bij een 2.0tdi groter dan bij de 1.9tdi. Bovendien is de 1.9tdi een pak luider dan de 2.0tdi.
          En de koppakking is ook ergens een pijn punt geweest bij de 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            De 1.9 is een doorontwikkeling van een blok dat zijn roots heeft in 1991.
            Veel betrouwbaarder ga je ze niet vinden
            je zou kunnen stellen zelfs 1976

Comment

Mijn pa heeft dat blok ook liggen in zijn A4 van 1996
              nu toch al 240 000km achter de rug en nog geen enkel probleem me gehad!!

Comment

Hangt er ook vanaf of je een 6-bak wil of tevreden bent met een 5-bak.

Mvg

Comment

Bovendien is de 1.9tdi een pak luider dan de 2.0tdi.
                  Vergeleken met een 2.0TDI CR wel ja, de 2.0TDI PD is niet veel stiller dan de 1.9.

Comment

Allé vooruit, met die 1.9 zitten we dus goed...

Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Hangt er ook vanaf of je een 6-bak wil of tevreden bent met een 5-bak.

Mvg
                      Goed gezien. Ik vind een 6 bak wel een groot pluspunt.

Comment

ik vond de 2.0 toch veel aangenamer (soepeler) rjiden dan de 1.9 (was wel wagen van 2000), over betrouwbaarheid weet ik niets
                        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                        2009 Porsche Carrera 4S

Comment

1.9 TDI 115, 130 en 150 waren ook verkrijgbaar met zesbak he

Het is nu niet dat die 2.0 de enige was met zesbak.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Je kan niet zo maar spreken van "de 2.0 TDI". Er bestaan 2 versies die totaal anders zijn van mekaar.

Comment

Ben zopas terug van een weekje Zuid-Frankrijk met een A3 1.9TDI en ik moet zeggen: zéér leuke auto! Volle koffer en 4 volwassenen, maar ze heeft nooit teleurgesteld. In Duitsland moeiteloos 190 kunnen aanhouden, door Frankrijk constant tss 150 & 170 gezeten. Stil en comfortabel, enkel mag je van hernemingen niet té veel verwachten.

Ik kan deze motorisatie absoluut aanraden!

Comment

Het is een nieuwe 1.6 tdi 105 pk geworden.
                                Lage uitstoot, dezelfde prestaties als de 1.9 en laag verbruik...
                                Er zit ook een start/stop-functie op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten
                                  Het is een nieuwe 1.6 tdi 105 pk geworden.
                                  Lage uitstoot, dezelfde prestaties als de 1.9 en laag verbruik...
                                  Er zit ook een start/stop-functie op
                                  Dus toch geen jonge 2ehands maar een nieuwe gekocht
                                  1.6 commonrail TDI is natuurlijk een pak hedendaagser dan de oude 1.9 TDI.

Comment

Proficiat
                                    Welke uitrusting?

Comment

THX

Het is een 1.6 tdi sportback attraction:
                                      * gps europa
                                      * bluetooth gsm
                                      * electronisch gescheiden airco
                                      * lederen interieur met verwarmde zetels
                                      * xenon-koplampen met LED-dagrijlichten
                                      * cruise control
                                      * broodcomputer

in het zwart natuurlijk

Het wordt de auto voor mijn vrouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                        Dus toch geen jonge 2ehands maar een nieuwe gekocht
                                        1.6 commonrail TDI is natuurlijk een pak hedendaagser dan de oude 1.9 TDI.

Maar wel met de mogelijke kinderziektes van een nieuwe motor...

Ik heb vroeger een tijdje met een 1.9TDI PD gereden en rij nu al een aantal jaar met een 2.0TDI PD rond en ik zou voor geen geld meer willen wisselen. Verbruik valt echt ongelofelijk goed mee, mijn gemiddeld verbruik ligt zelfs een stuk lager dan een collega die met een 1.4TDI zit.

Comment

Working...
                                        X