Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B, Toyota Verso of iets anders?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

overweeg eventueel een B-klasse okkazie te kopen, daar het nogal dringend is (huidige Golf heeft nogal wat problemen)

Wat bedoel je met mindere ophangingscomfort? Natuurlijk tov E-Klasse zal comfort minder zijn, maar tov een Golf of andere MPV zoals Touran, Of Verso, is een B klasse toch gelijkwaardig of beter qua wegligging lijkt me.

gr,

Rob

Comment

Als je de B vergelijkt met een picasso en scenic is hij duidelijker harder afgesteld. Maar wel zonder oncomfortabel te zijn. Qua wegligging en rijplezier is het verschil echter nog groter maar wel in het voordeel van de B. Zelfs een Astra moet m.i. hierin onderdoen voor de B. Hoe hij de vgl doorstaat met de touran kan ik niet oordelen uit eigen ervaring maar ik denk dat dat ongeveer het zelfde liedje zal zijn. Meer comfort maar ook meer "bootgevoel".

Ik ben absoluut niet wild van onze B180 als autoliefhebber en kijk dan ook uit naar volgend jaar wanneer het leasingcontract eindigt. Dan zal het terug een 3 zijn. Maar ik kan niet ontkennen dat de B een zeer capabele wagen is en zijn verwachtingen inlost als "Sports tourer"; ruim, gebruiksvriendelijk, degelijk, premium en toch een sportieve toets vertonen ondanks zijn MPV zijn.

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk Berichten
        overweeg eventueel een B-klasse okkazie te kopen, daar het nogal dringend is (huidige Golf heeft nogal wat problemen)

Wat bedoel je met mindere ophangingscomfort? Natuurlijk tov E-Klasse zal comfort minder zijn, maar tov een Golf of andere MPV zoals Touran, Of Verso, is een B klasse toch gelijkwaardig of beter qua wegligging lijkt me.

gr,

Rob
        Toch niet, een Golf zal m.i. comfortabeler zijn. De B is een hoge wagen met een hoog zwaartepunt, en Mercedes wil hem omwille van marketingredenen ('sporty' imago) toch per se strak door de bocht laten gaan. Dat kan alleen als je er een overdreven harde vering onder steekt. Doe je dat niet, dan krijg je gegarandeerd een zompig rijgedrag a la Scenic en consoorten. Hoog + comfortabel + strak rijgedrag bestaat enkel als je er veel geld voor over heb (verstelbare luchtvering, X5 met dynamic drive of hoe het ook heet, etc.).

Comment

en wat denken jullie van wegligging Touran, is die harder afgeveerd dan bvb een Golf?

Er zijn namelijk mooie okkazies op de markt en dacht anders voorlopig een okkazie Touran of iets anders te kopen, daar ik graag tegen Juli/aug zou willen veranderen.

Ga volledig akkoord, als ik het confort van een Mercedes E in een MPV wil vinden ik zal moeten opteren voor dure SUV's, tenzij ik een okkazie koop, met alle risicos vandien.

Er zijn namelijk mooie okkazies in Volvo XC90 en Mercedes ML af en toe.

Gr,

Rob.

Comment

Mercedes E comfort ga je enkel vinden in een R klasse hé Al benadert de Renault Espace de vorige E wel wat beterft comfort.
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
            X