Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B, Toyota Verso of iets anders?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes B, Toyota Verso of iets anders?

Hallo,

Ik heb jaren met Audi A4 en VW golf gereden en zoek dringend een nieuwe wagen die hoger zit en met comfortabele wegligging. Ben zoe niet meer aan Het Audi harde wegligging.

heb onlangs Zafira gereden, maar vond wegligging veel te hard, maar wel leuke bak!

Ik dacht anders aan Mercedes B of Toyota Verso.

Mocht ik niks vinden binnen korte termijn, dan neem ik maar Golf VI, daar die heel stil is en voorlopig. mijn auto probleem kan oplossen.

Mercedes B rijd niet slecht, maar moter maakt wel veel lawaai. iemand suggesties?

gr,

rob

Zijn toch 2 heel verschillende wagens, denk ik zo
    Op welke punten wil je die zoal vergelijken ?

Comment

Mecedes B is hoewel het mischien geen échte Mercedes is zeker en vast geen slechte wagen. De Toyota Verso daarentegen heeft een slechte dieselmotor en vind ik het steriele rijgedrag van Toyota niet echt ok. Wil je een echte comfortabele wagen in deze klasse zou ik echter een Citroen Picasso aanraden al zijn de Ford C-Max en VW Touran zeker geen afraders.
      Of ga voor een Land Rover Freelander,dat is heel comfortabel en een hoge zit....
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Mecedes B is hoewel het mischien geen échte Mercedes is zeker en vast geen slechte wagen. De Toyota Verso daarentegen heeft een slechte dieselmotor en vind ik het steriele rijgedrag van Toyota niet echt ok. Wil je een echte comfortabele wagen in deze klasse zou ik echter een Citroen Picasso aanraden al zijn de Ford C-Max en VW Touran zeker geen afraders.
        Of ga voor een Land Rover Freelander,dat is heel comfortabel en een hoge zit....
        Heb dat nog eens gehoord dat die freelander heel comfortabel is. Zal er eens mee gaan rijden om te testen.

Ik wil vooral comfort en wat klasse, daarom dat die Mercedes een optie is. Natuurlijk zijn er nu op auto markt en SUV interessante zaken te doen zowel nieuw als occasie denk ik.

gr,

Rob.

Comment

Al gedacht een een Nissan Qashqai+2?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
            Al gedacht een een Nissan Qashqai+2?
            ben niet zo aan interieur Nissan. Liever iets meer klassevol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk Berichten
              ben niet zo aan interieur Nissan. Liever iets meer klassevol.
              Met alle respect, maar waarom dan Toyota?

Comment

Op de firma rijden we met verschillende Corolla Verso's en ze zijn er niet echt over te spreken.

Zware wagen en een verschrikkelijk kleine tank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                  Op de firma rijden we met verschillende Corolla Verso's en ze zijn er niet echt over te spreken.

Zware wagen en een verschrikkelijk kleine tank.
                  55 liter is niet opvallend klein, zelfde als C-max van Ford. Je laat je dingen wijsmaken.

Als je echt klassevol wil gaan heb je volgens mij niets te zoeken bij de Toyota Verso. Degelijke wagen maar nogal frivool, gericht op 't jonge drukke gezin, niet op de rustige klassevolle bestuuder. De Ford C-max en de VW Touran vind ik evenmin alternatieven, beide zijn het wagens die al een hele tijd meedraaien en die zowel qua techniek als uiterlijk achterlopen op de actuele concurentie.

Waarom geen Renault Laguna? Qua comfort typt niemand aan deze en Renaults zijn tov de duitse concurentie zacht afgeveerd.
                  Last edited by ; 01/06/2009, 18:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk Berichten
                    Heb dat nog eens gehoord dat die freelander heel comfortabel is. Zal er eens mee gaan rijden om te testen.

Ik wil vooral comfort en wat klasse, daarom dat die Mercedes een optie is. Natuurlijk zijn er nu op auto markt en SUV interessante zaken te doen zowel nieuw als occasie denk ik.

gr,

Rob.
                    Zou ik echt eens doen. Ten slotte is een Land Rover niet alleen comfort en terreineigenschappen maar ook een beetje klasse hé
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Mag ik juist eens weten wat er zo slecht is aan die Toyota diesel.

By the way, die Mercedes, is dat onderhuids geen Mitsubishi?

Comment

Een Renault Espace zal waarschijnlijk te groot zijn, maar de kortingen zijn er momenteel aanzienlijk hoog... Het onderstel is comfortabel afgeveerd, sportief rijden zal er weliswaar niet inzitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                          Mag ik juist eens weten wat er zo slecht is aan die Toyota diesel.

By the way, die Mercedes, is dat onderhuids geen Mitsubishi?

De nieuwe generatie diesels van Toyota staan bekent om onbetrouwbaar te zijn (onder andere ook eigen ervaring).
                          De 2.2 D4D is zeker een slechte motor. Problemen met olieverbruik en koppakking onder andere.

De B-klasse is 100% eigen MB product....Het is gewoon geen échte MB van lay-out

Comment

Benz. Als je niet te veel de neiging hebt plankgas te geven toch, want die dieselmotoren kunnen nogal rauw klinken.
                            Een Toyota zegt me niet veel.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

De nieuwe generatie diesels van Toyota staan bekent om onbetrouwbaar te zijn (onder andere ook eigen ervaring).
                              De 2.2 D4D is zeker een slechte motor. Problemen met olieverbruik en koppakking onder andere.

De B-klasse is 100% eigen MB product....Het is gewoon geen échte MB van lay-out
                              Maakt het er niet eenvoudig op. Die Franse wagens zijn niet altijd zo goed gebouwd dunkt me. Of is dat eeen vooroordeel?

Is Renault scenic alternatief? Zetels zijn wel eerder zacht bij die wagens, dus moet men meestal leder nemen om goed te zitten.

Zal komende weken eens uitkijken, heb gehoord dat kortingen overal de hoogte ingaan zelfs bij Mercedes!

Comment

't Is een tijdje geleden (meer dan 3 jaar), maar toen ik destijds een testrit deed met een B-klasse (gewoon voor de lol, was eigenlijk op geen enkel moment in die wagen geïntereseerd maar hij stond op de lijst dus het kon) vond ik hem best hard afgeveerd. Naar het schijnt was dit nodig om hem een voldoende 'sportief' (ahum) rijgedrag te geven ondanks de hoge koets.

Ga er dus zeker eens mee rijden, want ik voorspel dat verwachtingen rond Mercedes comfort nogal kunnen tegenvallen met zo'n B...

Comment

Dat Franse wagens slecht zijn is een vooroordeel,hoewel ik eerder naar Peugeot en Citroën zou neigen dan naar Renault maar ga zeker eens met de Freelander rijden.....

Succes

Comment

Ga gewoon eens testen met alle wagen.
                                    In de verso zit trouwens een nieuwe motor, je kan ook nog voor de 2.2 kiezen maar meestal kiezen de mensen nu voor de 2.0 D-4D, het olieverbruik bij de 2.2 D-4D is helemaal gedaan, deze wagens zijn binnengekomen en het probleem is opgelost.
                                    Ga gewoon testen met een picasso en een verso dan zal je het verschil wel merken...zeker met de picasso eens proberen uit te wijken en een remtest doen, je zal staan kijken dat dit niet zo positief is.
                                    Maar jij moet zelf bepalen in welke auto je graag zit dus ga alles eens testen en dan kom je er wel uit

Comment

Hallo, ik rij ondertussen al 2 jaar rond in een B180 CDI. (pre FaceLift)

Hier onder de pro en de cons;

+ Goed en solide afgewerkt , beter dan onze voorganger de E90 320d.
                                      + Zeer pracktisch interieur, vlakke laadvloer mogelijk door achterste zetelrij weg te plooien.
                                      + Ruimte (je zit zelfs beter vanachter dan vooraan)
                                      + Zeer betrouwbaar en sterk gemaakt (50000km zonder problemen en believe me; al serieus afgeragd geweest)
                                      + Hogere zitpositie is idd nice
                                      + Restwaarde
                                      + Algemene premium feeling (uitgz. van geluidproductie; zou wel beter zijn bij B200CDI)
                                      + Je hebt geen meter dashboard voor je neus tot aan de voorruit.(dankzij de sandwichstructuur schuift motor onder wagen bij aanrijding) Dit verklaart waarom alle ander MPV's dat wel hebben.
                                      + Wegligging( Jaja toch wel) met de juiste voorbanden natuurlijk ( geen michelin energysavers, !@#F!ck banden)
                                      De banden die er standaard opzitten zijn conti's premium contacts en maken de B moeilijk onderstuurt te krijgen. Als je er energysavers of klebers oplegt is het een ander verhaal.

Op top gear hadden ze eens een C-max en Zafira OPC en B200(benzine met turbo) vergeleken en de B had het beste onderstel.(youtube) Ik zelf heb een tijd met een Scenic en Astra gereden en dat zijn pas boten, mijn moeder durfde geen rondpunt te nemen met de scenic.

Eigenlijk komt het hier op neer;Je krijgt de wegligging van een gewone auto maar je betaalt het bij het ophangingscomfort...

- Geluidproductie motor en windisolatie staat niet op niveau vd andere Duitsers..
                                      - 110pk is wat plat maar trekt mooi lineair door in het hogere gebied. (in vgl met astra en HDI's; tis wel geen 320d natuurlijk)
                                      - Positionering van pedalen is gemaakt voor vrouwen met hoge hakken, waarmee ik tot een ander nadeel kom; Tis een vrouwen auto.
                                      - Passagierszetel niet standaard in hoogte verstelbaar (pre fl, nieuwe weet ik niet)
                                      -Ophangingscomfort ( Is volgens mij de enige reden waarom het geen echte mercedes zou kunnen zijn.)

Als je het geld hebt om dit boven een verso, zafira,scenic,etc.. te nemen zou ik het zeker niet laten. Enige nadeel tov die franse- of jappenwagens is dat het ophangingscomfort wat minder zou kunnen zijn.
                                      Extra tip; als je een B200CDI neemt hoor je de motor ook minder (Volgens autowereld).

Comment

Dat Franse wagens slecht zijn is een vooroordeel,hoewel ik eerder naar Peugeot en Citroën zou neigen dan naar Renault maar ga zeker eens met de Freelander rijden.....

Succes
                                        Ja, is jammer genoeg nog steeds een vooroordeel, indien je comfort wenst zal je toch eens met enkele Fransmannen moeten gaan rijden, volgens What car (u.k.) is voor het moment de C4 Picasso de beste keuze, maar volgens mij ook leuk lijkt die nieuwe Peugeot 3008, of de nieuwe Scenic, Mercedes B-klasse toch ook niet te versmaden, lijkt mij een degelijke wagen. Weet dat er geen echt slechte wagens meer zijn, maar dat je er wat geluk mee moet hebben.
                                        Hopelijk geraak je uit je keuze, en ga vooral eens proefrijden met diverse merken en modelen, héél veel succes

Comment

Working...
                                        X