Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke schroefkit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Da's proper! Dan zou ik no way 'n KW Var.1 nemen, die kost nog 'es 100 EUR méér.

Doen, man!
    En wat dan met Bilstein B16 PSS9 ????

Neen echt, als ze passen zijn ze van mij. Laat ik niet liggen.

Comment

Gezien jouw motorisatie vermoed ik dat je de smalle zal hebben. De dikke lijken me eerder gerief voor het potentere materieel (2-liters+ en quattro). Gokje.
      Het zou logisch zijn, klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        En wat dan met Bilstein B16 PSS9 ????

Neen echt, als ze passen zijn ze van mij. Laat ik niet liggen.
        Niet doen, goeie prijs denk ik.

Ik heb m'n PSS9 ook gigantisch goedkoop kunnen kopen, op ebay.co.uk toen de GBP z'n diepste dipje nét had gehad (was 1,04 zeker? ik kocht aan 1,065). Was toen niet meteen m'n bedoeling om een PSS9 te kopen, maar 'k kon dat niet laten liggen.

Soms beklaag ik 't me nog altijd dat ik toen ook geen Quaife heb gekocht samen met Wax-it.

Comment

Niet doen, goeie prijs denk ik.

Ik heb m'n PSS9 ook gigantisch goedkoop kunnen kopen, op ebay.co.uk toen de GBP z'n diepste dipje nét had gehad (was 1,04 zeker? ik kocht aan 1,065). Was toen niet meteen m'n bedoeling om een PSS9 te kopen, maar 'k kon dat niet laten liggen.

Soms beklaag ik 't me nog altijd dat ik toen ook geen Quaife heb gekocht samen met Wax-it.
          Quaife? Een sper bedoel je dan?

Comment

• Yap.

Trouwens, nog een pluspunt van Bilstein tgo. KW is dat, wanneer er iets zou aan schelen, ze zeer soepel zijn qua garantie. Zelfs buiten de garantieperiode (niet té ver natuurlijk) komen ze nog tussen, zeer vaak is het zelfs een "no questions asked" eitje. Bij KW is dat wel even anders, als je dat zo hoort...

Comment

• Tanteke, wat denk jij van de Eibach schroefset? (voor de MINI)
              Ik overweeg deze te bestellen...

Comment

• Als je H&R wilt kan NAS je wel verder helpen denk ik

Comment

• Ik kan bij Crauwels (goede kennis van maat van me) een Weitec steken voor 870 all in. Weitec is dat iets?

Eibach Pro Street voor 1100 all in.... neig ik toch liever naar Eibach... pff keuzes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                    Ik kan bij Crauwels (goede kennis van maat van me) een Weitec steken voor 870 all in. Weitec is dat iets?

Eibach Pro Street voor 1100 all in.... neig ik toch liever naar Eibach... pff keuzes
                    Als je niet van plan bent om op circuit te rijden zal die Weitec kit wel voldoen, anders gaan voor eibach

Comment

• Crauwels had zich vergist, het is €1.200 Was wel te denken natuurlijk, ik vond €900 zo weinig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Concretiseer eens
                        je krijgt de doos, doet ze open, ziet daar materiaal liggen dat er in meerendeel van de gevallen minder degelijk uitziet (en aanvoeld) dan de standaard veren en dempers
                        bij de montage kom je ook wel al eens wat toeren tegen van dingen die niet 100% passen. daarna de eerste testrit. meer dan de helft van mensen die ik ken die er één hebben klagen over lawaai ter hoogte van de voorste veerpoten. veel gaat het om een veer die niet correct gespannen zit. afhankelijk van de opbouw is er blijkbaar altijd wel kans op iets.
                        Dan hebben we verschil in kits binnenin dezelfde variant. een variant 1 is in hoogte verstelbaar. waarom heb ik dan al kits gestoken waarbij de voortrein coilovers krijgt en de achtertrein een set verlagingsveren (al dan niet met demper). bvb een mito kit nu kun je de achtertrein wel regelen in hoogte.
                        dan komen we bij het feit dat ze snel blijken te lekken. de éne al rapper dan de andere maar als het net buiten garantie is sta je daar.
                        en zo zijn er nog wel wat dingetjes te zeggen
                        dus value for money zou ik het niet noemen. wil je echt value for money moet je GAZ hebben.

Comment

• Welke prijsklasse is GAZ? En kan je daar gemakkelijk aangeraken in België?

Comment

• Heb ook een prijs gekregen voor Bilstein B16 PSS9. €1.735 inclusief montage.

Comment

Welke prijsklasse is GAZ? En kan je daar gemakkelijk aangeraken in België?
                              goedkoper dan kw, maar degelijker en volgens zij die het al beiden gehad hebben beter qua rijeigenschappen (vooral op trackdaysdan,niet zozeer openbare weg) , ik raak daar makkelijk aan, maar als ze daar in uw geburen makkelijk kunnen aanraken weet ik niet.

Comment

• Leda site is trouwens opgefrist en ze doen nu ook gewoon straatcoilovers: http://www.leda.com/pages/fastroad_product_list.html

voor da geld is mijn keuze snel gemaakt

Comment

Ik wil de Eibach Pro street kit steken.
                                  Iemand ervaring met Eibach schroefsets?

Of een andere aanrader voor MINI?

Sportieve rijstijl en af en toe een trackday. Ik wil ook geen halve dag staan vijzen als een kwast aan m'n kar.
                                  Géén KW!
                                  Je hebt je mening snel herzien

Ik rij ook met een KW V2 en ben er supertevreden van.
                                  Wel vrij hard, maar ligt zeer goed op de baan.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                  2012-...
                                  '07 BMW 118d

Comment

Bandencentrale Ackermans
                                    Persoonlijk denk ik dat je niet goedkoper gaat vinden dan daar... Zijn banden en velgen zijn ook aan heel tot zeer scherpe prijzen! Ik ben content van hem.

Comment

Zeker van? Wat als je, nadat je 'm installeerde, vindt dat het een tik te hard is? Kans is niet onbestaande. Als je een coilover verhoogt of verlaagt, verandert de veervoorspanning, waardoor je auto initieel harder is.
                                      Ah nee he gTa, ni weer die discussie tenzij ge progressieve veren hebt klopt da ni

Comment

Tanteke, wat denk jij van de Eibach schroefset? (voor de MINI)
                                        Ik overweeg deze te bestellen...
                                        Geen idee, hé maateke. Heb daar nooit mee gereden, en ik lees eigenlijk nooit MINI-fora dus heb ook geen idee of 'ie goed bevonden wordt door mensen die 'm steken hebben.

Als je denk dat je iemand bent die wel 'es aan dat spul gaat liggen schroeven, dan is 't misschien best dat je eerst 'es nagaat hoe die te verstellen is. Waar zitten de instelschroefjes voor de demping, b.v.? Is 't een coilover voor- én achteraan, of enkel vooraan (zoals bij mij)? Misschien 'es contact zoeken met mensen die 'm steken hebben en wat ze ervan vinden.
                                        Voor ik de mijne kocht heb ik ook 't hele net afgeschuimd op zoek naar mensen die een PSS9 steken hadden in hun duck. Enkel Duitsers en enkele Britten gevonden, daar wat mee gePMd, foto's gevraagd aan ene, en de paar kerels die af en toe schroefden eraan 'es goed de hemd van 't lijf gevraagd hoe makkelijk dat ging, wat je precies moet doen. De antwoorden bevielen me, en ik had al veel gelezen/gehoord dat Bilstein goeie kwaliteit levert en ook een zeer soepel garantiebeleid voert voor moest er ooit iets stuk gaan. Dus dan was ik eruit.

Ik ben alvast fan van m'n PSS9. Breed instelbereik, met niet téveel kliks (wat maakt het uit of je 9 of 39 standen hebt binnen dezelfde range van hardheid), makkelijk te verstellen en kwalitatief dik in orde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ah nee he gTa, ni weer die discussie tenzij ge progressieve veren hebt klopt da ni
                                          Toet!

Ah fuck ik weet het ni meer. Ik ben er eigenlijk nooit 100% uit geraakt. Maar bon.

Comment

Working...
                                          X