Bij mij is dat toch een groot % hoor, hoeveel juist kan k niet inschatten maar 't zou mij niet verbazen mocht het 1/3 zijn !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welk percentage van je inkomen gaat naar je auto?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenNul euro, ook bedrijfswagen. De kosten die ik er zo gezegd aan heb wat belastingen ed betreft worden via premie terug betaald.
Enkel indien ik er met op reis ga in het buitenland zijn de payages en diesel voor mijn rekening, maar dat valt niet in procenten uit te drukken.Maar het lijkt een 0 operatie natuurlijk, dat klopt.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenMini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenNul euro, ook bedrijfswagen. De kosten die ik er zo gezegd aan heb wat belastingen ed betreft worden via premie terug betaald.
Geen eigen bijdrage (5000km of 7500km) afhankelijk van afstand woon-werk? BTW daarop?
Zakt je bruto wedde niet doordat je een wagen krijgt, denk je?
Het netto verschil met of zonder wagen is toch groter dan je vermoed. Dat is voor mij "de kost".
Zelfs voor iemand die privé z'n wagen aankoopt, zijn de kosten hoger dan de meeste vermoeden. Zoek de kostprijs per km maar eens op. Een instap BMW 3 kost je hoe dan ook meer dan € 500 per maand. Als je dan aangeeft dat je maar 10% spendeert aan je wagen, sterk! (weinig loontrekkenden die € 5000 per maand verdienen, rijden een 318d)
Comment
-
Hm, moeilijk te bereken momenteel, want ik denk dat je het pas echt kunt weten als je gedurende al de jaren dat je je wagen hebt alle kosten moet bijhouden en dan ook nog zien wat de restwaarde is van de wagen..
De restwaarde is daar ook wel een belangrijk punt in denk ik.
Maar momenteel is het zeker minder dan 1/5 dat ik er voor betaal, alle kosten, afbetaling inbegrepen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk BerichtenEr zijn er hier zelfs die in hun berekening de aankoopprijs vergeten ... I mean
shit ja ik was dat vergeten , maar op hoeveel maand moet ik dat uitrekenen ?
want ik weet nu nog niet hoelang ik met mijn auto's ga rondrijden hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichtenshit ja ik was dat vergeten , maar op hoeveel maand moet ik dat uitrekenen ?
want ik weet nu nog niet hoelang ik met mijn auto's ga rondrijden hoorHet is gewoon moeilijk om dat zo maar eventjes te gaan berekenen. Onze vriend met de rode Renault is dat ook vergeten denk ik
Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenBij mij is dat toch een groot % hoor, hoeveel juist kan k niet inschatten maar 't zou mij niet verbazen mocht het 1/3 zijn !
TURK!
(bij mij gaat het ook die richting op, zeker als ik mijn voorschot ook moet "afschrijven" maandelijks)
Comment
-
Denk dat het tamelijk simpel is wat je moet tellen.
Voor een privéwagen:- Verzekering
- Verkeersbelasting
- BIV (gedeeld over aantal jaren gebruik)
- Afschrijving
- Brandstof
- Banden
- Onderhoud
- Eventueel ook rentelast op het geïnvesteerde kapitaal (opportuniteitskost)
- Eventueel een klein bedrag voor franchises, of een grotere provisie als je geen omnium hebt
- Belasting op voordeel in natura
- Eigen bijdrages
- Brandstof indien niet getankt met tankkaart (bv. buitenland)
- Eventueel een klein bedrag voor franchises bij schade
- Leaseprijs vermenigvuldigd met % kms wat je privé rijdt (je gaat toch niet betalen voor de kilometers die je voor je werk rijdt?)
Comment
Comment