Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk percentage van je inkomen gaat naar je auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welk percentage van je inkomen gaat naar je auto?

Een hele simpele vraag, maar wel een interessante, vind ik ...

Welk percentage van je inkomen spendeer je aan je auto?

De vraag is niet hoeveel je maximaal zou willen/kunnen uitgeven, procentueel gezien, maar wel welk bedrag je er op dit moment aan geeft.

Een woordje uitleg mag altijd

Stemmen is anoniem.
    78
    0% (ik heb geen wagen/ik heb een firmawagen)
    20,51%
    16
    minder dan 5%
    10,26%
    8
    minder dan 10%
    12,82%
    10
    minder dan 15%
    12,82%
    10
    minder dan 20%
    15,38%
    12
    minder dan 25%
    6,41%
    5
    minder dan 30%
    3,85%
    3
    minder dan 35%
    0,00%
    0
    minder dan 40%
    2,56%
    2
    40% of meer
    15,38%
    12
    Last edited by Alexanderr; 10/03/2009, 16:17.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Momenteel 1%

Comment

40% of meer.
      Ik denk dat een 50-60% van mijn inkomen naar mijn auto's gaat. Maar ik heb verder ook geen kosten omdat ik nog in hotel mama woon.
      Ik realiseer me dat dat later wel anders zal zijn, maar dan heb ik ook meer inkomen hopelijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        40% of meer.
        Ik denk dat een 50-60% van mijn inkomen naar mijn auto's gaat. Maar ik heb verder ook geen kosten omdat ik nog in hotel mama woon.
        Ik realiseer me dat dat later wel anders zal zijn, maar dan heb ik ook meer inkomen hopelijk .
        Liever geld in den auto steken dan te sparen voor later dus?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ja!

Laten we hem vanaf nu TURK noemen

Later, later, later is overrated, en later ben je dood

Comment

Ik persoonlijk wel ja.

Het beetje geld dat ik nu opzij zou kunnen leggen heb ik straks zo verdiend, wanneer ik fulltime werk. Dan kies ik er voor om mij nu te amuseren en een leuke auto te hebben als student.

't Is een keuze die je maakt. Ik spaar niet zo gek veel, Heb 2 auto's, ik amuseer mij in de weekends en kijk dan niet op geld, en ik ga regelmatig op reis. Ik wil dat meegemaakt hebben. Je bent maar 1x jong en je kunt je hele leven nog sparen voor een hoop stenen. Desalniettemin werk ik wel zelf voor elke euro die ik spendeer, dus ik weet wel wat het is om te werken voor mijn geld . Da's ook de reden dat ik het vrij makkelijk uitgeef.

Comment

't Is een keuze die je maakt. Ik spaar niet zo gek veel, Heb 2 auto's, ik amuseer mij in de weekends en kijk dan niet op geld, en ik ga regelmatig op reis. Ik wil dat meegemaakt hebben. Je bent maar 1x jong en je kunt je hele leven nog sparen voor een hoop stenen. Desalniettemin werk ik wel zelf voor elke euro die ik spendeer, dus ik weet wel wat het is om te werken voor mijn geld . Da's ook de reden dat ik het vrij makkelijk uitgeef.
              Hier kan ik alleen maar op zeggen.

Groot gelijk! Je bent maar 1 keer jong. En liever later geen "wat als ik toen ..."
              Tijd genoeg om "serieus" te worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ja!

Laten we hem vanaf nu TURK noemen

Later, later, later is overrated, en later ben je dood
                Das ook waar ja.

Mijn ma zegt altijd, "ge moet sparen voor later"
                Maar wat als ik morgen van het voetpad word gemaaid en het niet overleef, of van den trap val of weet ik veel wat. Dan zen ik vet he met al dat gespaard geld
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Das ook waar ja.

Mijn ma zegt altijd, "ge moet sparen voor later"
                  Idd.
                  Je had mijn ma haar gezicht moeten zien toen ik op mijn 22 nog eens bij mijn ouders over de vloer kwam en verkondigde dat ik een Audi TT had besteld. 'Zou ge da geld ni beter aan de kant zetten voor uw "huishouden"? Ik vind da ge veel te veel geld uitgeeft aan een auto'.

Ik wil zelfs niet weten wat ze vandaag daarover moet denken want ze zijn er niet goedkoper op geworden met de jaren

Comment

15%

veel te veel

over 4 jaar bekeken en 0 euro bij inruiling

Comment

Als je trouwens een firmawagen hebt is het niet zo dat je dan 0% van je inkomen uitgeeft aan je auto. Een firmawagen is immers een vorm van verkapt inkomen.

Comment

Ik persoonlijk wel ja.

Het beetje geld dat ik nu opzij zou kunnen leggen heb ik straks zo verdiend, wanneer ik fulltime werk. Dan kies ik er voor om mij nu te amuseren en een leuke auto te hebben als student.

Hier kan ik alleen maar op zeggen.

Groot gelijk! Je bent maar 1 keer jong. En liever later geen "wat als ik toen ..."
                        Tijd genoeg om "serieus" te worden

Niet helemaal mee eens, eigenlijk.
                        Trouwens, sparen hoeft niet eens financieel te zijn, op het aloude spaarboekje. Je kan ook sparen door vastgoed te kopen. De waarde van het huis zal in 99,9% van de gevallen na afbetaling een (veel) hogere waarde hebben. Je kan niet jong genoeg vastgoed kopen.

Als je de dan toch als jonge snaak je zuurverdiende centjes in een auto wil stoppen, dan IMO best een waardevaste classic, en om gods wil geen nieuwe auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Niet helemaal mee eens, eigenlijk.
                          Trouwens, sparen hoeft niet eens financieel te zijn, op het aloude spaarboekje. Je kan ook sparen door vastgoed te kopen. De waarde van het huis zal in 99,9% van de gevallen na afbetaling een (veel) hogere waarde hebben. Je kan niet jong genoeg vastgoed kopen.
                          Tenzij de vastgoedbel openspat
                          En met een studenteninkomen zou ik toch liever profiteren dan investeren.

Comment

Een nieuwe auto is imo NOOIT een goed idee, al begrijp ik zeker dat het idee een bepaalde aantrekking heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
                              Een nieuwe auto is imo NOOIT een goed idee, al begrijp ik zeker dat het idee een bepaalde aantrekking heeft.
                              t is maar wat je "een goed idee" noemt. Is een paar schoenen van 500€ een goed idee?

Comment

Niet als je een jong, zo goed als nieuw tweedehands paar kunt kopen aan 350 euro.

Niet zo'n goed voorbeeld trouwens, want tweedehands schoenen vind ik niet zo'n aantrekkelijke gedachte tbh.

Comment

Niet als je een jong, zo goed als nieuw tweedehands paar kunt kopen aan 350 euro.
                                  Tja, dat is waar iedereen zn eigen prioriteiten stelt

Toen ik het gedaan heb op mn 22 dacht ik van "fuck it, ik ben nog jong, misschien kan ik het binnen 10 jaar niet meer wegens andere prioriteiten in het leven, en dan kan ik 'what if...' lopen zuchten". Het blijft wel laag op de prioriteitenlijst staan hoor. Als het niet meer kan omwille van bepaalde redenen zal daar eerder op bespaard worden dan op andere zaken. Het blijft speelgoed in mijn ogen.

Comment

Niet zo'n goed voorbeeld trouwens, want tweedehands schoenen vind ik niet zo'n aantrekkelijke gedachte tbh.

Je kan ook schoenen kopen, nieuw, voor 150€

Comment

Tja, dat is waar iedereen zn eigen prioriteiten stelt

Toen ik het gedaan heb op mn 22 dacht ik van "fuck it, ik ben nog jong, misschien kan ik het binnen 10 jaar niet meer wegens andere prioriteiten in het leven, en dan kan ik 'what if...' lopen zuchten". Het blijft wel laag op de prioriteitenlijst staan hoor. Als het niet meer kan omwille van bepaalde redenen zal daar eerder op bespaard worden dan op andere zaken. Het blijft speelgoed in mijn ogen.
                                      Dat is ook mijn standpunt. Ik ben autoliefhebber, maar ik ga mijzelf nooit iets ontzeggen op vlak van levenscomfort (woning, eten, levensstijl,...) om toch maar met een dikke bak te kunnen rijden.

Waarom niet? Omdat je je met gelijk welk budget kunt amuseren in autoland. Ik kan even goed mijn zin vinden met 3000 euro als met 30 000 op de markt.
                                      Last edited by ; 10/03/2009, 17:00.

Comment

Minder dan 10% denk ik.

Als ik verzekering, taks, benzine, diesel en onderhoud optel dan zal dat wel zoiets zijn denk ik.

Alle m'n auto's zijn betaald !

Comment

Working...
                                        X