Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2
Collapse
X
-
Bijna wel, ja.
Anders haal je toch gewoon dit, b.v.?
Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.
Maar dat valt dus niet in te schrijven in België, schijnt 't.Net zomin als je een Caterham R-versie kan inschrijven hier.
Stom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenen merken die hier geen invoerder hebben? mission impossible?
Ik ben 6 dagen op 7 aan't werk en zie enorm op tegen het op Belgisch kenteken zetten, gewoon omdat ik maar 1 dagje in de week tijd heb om alles in orde te brengen, en ook omdat ik nu 35d zonder rijbewijs zit ... tzal dus zeker nog een maand of 2-3 duren tegen dat m'n M op de weg kan ... bah.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenAuto naar hier halen met papieren
Indien geen europees gelijkvormigheidsattest, contact opnemen met importeur om afspraak te maken voor homologatie
Bij douane het nodige vignet gaan afhalen, + bewijs van uitschrijving van voertuig in UK, en dan krijg je je aanvraag tot inschrijving-document
Keuren
Inschrijven
Gewoon de importeur en de douane verschillen dus van een gewone 2dehands-aankoop
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEn qua BTW ? Da's wel net zoals je een Duitser haalt zeker ? Maw kan je voldoen in UK ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDR?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIs dat relevant als je privé koopt?
In Duitsland zie je wel altijd 'MwSt. ausweisbar', maar ik heb nog nooit ergens 'VAT (non)-refundable' gezien op een UK ad.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIk moet zeggen dat ik niet weet hoe de douane daar over denkt ... ik vraag het nog es na, hier en daar.
In Duitsland zie je wel altijd 'MwSt. ausweisbar', maar ik heb nog nooit ergens 'VAT (non)-refundable' gezien op een UK ad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenClio V6'en gaan ook maar weinig geld meer tegenwoordig
beginnen aan +/- 7k, maar dan zijn er ook de betere ... http://www.pistonheads.com/sales/950071.htm
En dan zit je met een 3 liter, recenter dan 'n E36 M3 3.0 dus qua taxen ook erover, onbereikbaar dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtenen merken die hier geen invoerder hebben? mission impossible?Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Ik volg deze topic al een tijdje, omdat ik ook naar min of meer de zelfde auto's aan het kijken ben in de zelfde prijsklasse. Ik hou ook al een tijdje de diverse sites in de gaten... Nu vraag ik mij af hoe "goed" een e30 of e36 m3 is onder de 10000€... Is dat doenbaar? Of koop je niet sowieso een kat in een zak?
De 3.0 is in mijn opzicht kwa tax nog net "doenbaar". De 3.2 is dan weer een stapje te ver.
Zijn er eigenlijk nog waardige alternatieven buiten de clio sport? Ikzelf ben 1m97 en vrij struis gebouwd. Ik denk daarom dat de clio wat krappekes zal uitvallen voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk BerichtenIk volg deze topic al een tijdje, omdat ik ook naar min of meer de zelfde auto's aan het kijken ben in de zelfde prijsklasse. Ik hou ook al een tijdje de diverse sites in de gaten... Nu vraag ik mij af hoe "goed" een e30 of e36 m3 is onder de 10000€... Is dat doenbaar? Of koop je niet sowieso een kat in een zak?
Sowieso zou ik er wel rekening mee houden dat ie na de aankoop nog wel eens onverwacht wat extra centjes kan kosten, dus als je autobudget strikt 10000€ is, en je hebt de auto nodig voor dagelijks gebruik, dan zou ik eerlijk gezegd iets anders zoeken. Mentaal heb ik bij mijn M3 ingecalculeerd dat de auto me het eerste jaar zo'n 5000€ extra kan kosten, maar ik heb dan wel altijd nog mijn firmawagen als daily driver. Als ik ooit te hoge kosten heb die ik niet onmiddellijk kan of wil maken, dan blijft hij gewoon even in de garage staan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenMijn schoonvader zegt altijd over tweedehandswagens: koop nooit de eerste die je gaat bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGarantie heb je nooit bij een auto van die leeftijd. Je kan geluk hebben en een goeie vinden onder de 10000€ (STA911 en Gregoryjoseph hebben zo schijnbaar een deftig exemplaar gevonden) of meer betalen en toch een brakke hebben... 't Is een kwestie van een beetje uit te kijken wat je koopt: hoe staat de kar er bij? wat is de historiek? welk "gevoel" krijg je erbij? eerlijke verkoper of iemand die zo snel mogelijk zijn wrak kwijt wil nu hij er nog iets voor krijgt? Koop niet zomaar de eerste de beste om er toch maar een te hebben, en neem desnoods iemand mee met kennis van zaken.
Sowieso zou ik er wel rekening mee houden dat ie na de aankoop nog wel eens onverwacht wat extra centjes kan kosten, dus als je autobudget strikt 10000€ is, en je hebt de auto nodig voor dagelijks gebruik, dan zou ik eerlijk gezegd iets anders zoeken. Mentaal heb ik bij mijn M3 ingecalculeerd dat de auto me het eerste jaar zo'n 5000€ extra kan kosten, maar ik heb dan wel altijd nog mijn firmawagen als daily driver. Als ik ooit te hoge kosten heb die ik niet onmiddellijk kan of wil maken, dan blijft hij gewoon even in de garage staan.. De wagen is dus geen prioritair voertuig, waardoor die bij lak aan budget voor eventuele kosten wel even aan de kant kan gezet worden...
Ik heb zelf een mondeo mkI '94, maar gezien de kosten die daar nu aan zijn (waterpomp kapot, boite versleten en spatie op de cardans) lijkt het mij niet echt nuttig daar nog geld in te pompen. Daar werd hoofdzakelijk nog door ma mee gereden voor de langere afstanden omdat die daar wat beter voor is dan haar R5je. Ik hou/hield wel van die bak. Voor zijn leeftijd en prijs was die goed uitgerust (airco, kuipjes, RS bumpers/zijschorten/velgen/spoiler en vooral de leuke sport-ophanging).
Ik rij momenteel in de weekends veel met de e220cdi '07 van mijn vader en heb in mijn 4 jaar rijbewijs toch al genoeg met krachtiger spul rondgereden ook. Ik ben daarom toch op zoek naar iets wat zeker meekan met de huidige 2-liter dieselstoven. Als ik zie dat die tegenwoordig al naar 100 gaan rond de 8 seconden :o. En vooral dat koppel! (Die 220cdi motor is trouwens een genot om mee te cruisen!)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenMijn schoonvader zegt altijd over tweedehandswagens: koop nooit de eerste die je gaat bekijken.
En ook beter een goeie koop dan goeiekoop.
Ikzelf geef ook liever ietsje meer voor iets degelijks, dan weinig geld eraan geven en spijt hebben achteraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk BerichtenIk reken erop van nog extra kosten te moeten maken achteraf natuurlijk. Ik heb zelf een firmawagen (voorlopig een Fiat Doblo, maar binnen enkele maanden wordt die vervangen door een break) en ben eigenlijk op zoek naar een weekendwagen, vandaar dat het wat sportiever mag zijn. De wagen is dus geen prioritair voertuig, waardoor die bij lak aan budget voor eventuele kosten wel even aan de kant kan gezet worden...
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk BerichtenIk rij momenteel in de weekends veel met de e220cdi '07 van mijn vader en heb in mijn 4 jaar rijbewijs toch al genoeg met krachtiger spul rondgereden ook. Ik ben daarom toch op zoek naar iets wat zeker meekan met de huidige 2-liter dieselstoven. Als ik zie dat die tegenwoordig al naar 100 gaan rond de 8 seconden :o. En vooral dat koppel! (Die 220cdi motor is trouwens een genot om mee te cruisen!)Enfin, 'k wil maar zeggen: het karakter van een M3 is toch een beetje anders dan van een 220CDI cruiser
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenIn dat geval valt een E36 M3 nog te overwegen, ze zijn ook nog eens redelijk waardevast (ttz ze gaan wellicht niet hard meer zakken in prijs) dus tenzij je een wrak koopt zal je bij herverkoop niet al te veel verliezen. Let wel, ik denk niet dat je nog veel in je Doblo zal rijden als je eenmaal een M3 hebt. Nu enkel nog blijven zoeken achter een deftig exemplaar in originele staat.
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenPas op, een M3 is wel geen koppelbeer zoals de moderne 2-liter diesels, ik verbaas me er elke dag nog over dat mijn 120d-tje bij normaal dagelijks gebruik "soepeler" aanvoelt dan de M3. De einser heeft dan ook meer koppel dat (vooral) veel vroeger vrijkomt (350Nm@ 2000rpm vs 320Nm@3600rpm). Iets voorbij de 4000 toeren knalt de diesel echter onherroepelijk in de rev limiter en daar begint de fun pas met de M3. De kick die je krijgt van hem naar (bijna) 8000 toeren te jagen is door geen diesel te evenarenEnfin, 'k wil maar zeggen: het karakter van een M3 is toch een beetje anders dan van een 220CDI cruiser
. Sound
.
Hoeveel kilometers kunnen die motoren eigenlijk aan? Veel is natuurlijk afhankelijk van hoe ermee omgegaan wordt, maar kunnen die gemakkelijk 300+k halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk BerichtenHehe, buiten het werk niet nee, dat is zowat de bedoeling toch. Nu enkel nog blijven zoeken achter een deftig exemplaar in originele staat.
Oorspronkelijk geplaatst door Dave86 Bekijk BerichtenHoeveel kilometers kunnen die motoren eigenlijk aan? Veel is natuurlijk afhankelijk van hoe ermee omgegaan wordt, maar kunnen die gemakkelijk 300+k halen?
Comment
Comment