Mededeling

Collapse
No announcement yet.

€10.000: BMW E30 M3 (UK) vs. BMW E36 M3 3.0 Sedan vs. Porsche 944 S2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Porker, voor €3000 zou ik die 328i coupé echt niet laten staan. Als die echt nog zo goed is als je garagist beweert, dan geraak je die nadien gemakkelijk kwijt voor hetzelfde bedrag of meer, moest het toch niet je ding blijken te zijn.
    Ik heb 'm nog niet gezien hé, maar als ik de garagist mag geloven is 't inderdaad een kans, de prijs is zeer aantrekkelijk...

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
    Ik vrees dat een Lotus wel echt rijdt zoals een trackcar, dus als daily : jij moet ermee rijden he, het is geen berline, en ook geen coupe, het is een kleine racewagen.

Als daily zou ik zeggen : neen
    Als fun- of trackcar : ja
    Hoe harder hoe liever eerlijk gezegd, ook als daily... Dat was net wat me stoorde aan m'n ritje met een 328i gisteren, 't is allemaal (logisch) wat geciviliseerd naar m'n zin, dat moet er hoedanook uit...

Comment

• ja, met dat k-series blok wel. das dan misschien ook het enige. En de betrouwbaarheid daarvan stel ik alleszinds niet in vraag. Mede dat het me ook niet veel interesseert. komt er iets aan dan herstel ik het wel. Enige dat er dan ook ooit aankomt is de befaamde HGF Maar die kun je meteen preventief vervangen als je de kop eraf hebt om hem te laten porten en flowen. Vandaar dat ik wellicht in de nabije toekomst zelf op zoek ga naar een 111R, exige of 340R

Vandaar dat ik wil weten wat er naast de motor nog slecht aan is

Comment

• lotus is zo vet en ook nog eens een stuk sneller (en zeker in gevoel) dan de andere kanshebbers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          ja, met dat k-series blok wel. das dan misschien ook het enige. En de betrouwbaarheid daarvan stel ik alleszinds niet in vraag. Mede dat het me ook niet veel interesseert. komt er iets aan dan herstel ik het wel. Enige dat er dan ook ooit aankomt is de befaamde HGF Maar die kun je meteen preventief vervangen als je de kop eraf hebt om hem te laten porten en flowen. Vandaar dat ik wellicht in de nabije toekomst zelf op zoek ga naar een 111R, exige of 340R

Vandaar dat ik wil weten wat er naast de motor nog slecht aan is
          Een hap uit de mail van 'n eigenaar...

Die verhalen rond die Engelse wagens zijn jammergenoeg meestal waar...
          Veelal zijn ze uitgerust met de originele rode koni's die na max 30 à 50 000 km niet meer door de keuring geraken. Ik heb een complete lotus sport suspension kit laten plaatsen met aangepaste verlaging en aanpassing van de stuurkolom. Kdenk rond de 2300 euro.

Dan heb je de originele remmen MMC schijven die echt goed remmen bij droog weer en als je ze warm kan houden, maar vanaf dat ze te koud worden (regen, koud weer, enkele km's zonder remmen) heb je voor 4 seconden geen rem... je moet ze dus warm houden. Ideale remmen voor circuit dus... maar voor op de weg???? Bij mij vervangen door ap racing dubbele geventileerde met pagid rs blokken en rvs remleidingen.... 3000 euro ofzo.... die remmen altijd en harder.

Je voelt me al komen zeker... Voor een wagen die perfect in orde staat zal je wel iets meer moeten betalen dan 10 000 euro. Mocht je toch het geluk hebben van ene te vinden moet je me maar iets laten weten maar koop aub gene voor de prijs alleen want dan weet je niet waar je "upgrade"budget zal eindigen.
          Ik zeg niet dat 't miseriebakjes zijn, wel dat je 'n ruimer budget moet hebben om zorgeloos Lotus te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
            Een hap uit de mail van 'n eigenaar...

Ik zeg niet dat 't miseriebakjes zijn, wel dat je 'n ruimer budget moet hebben om zorgeloos Lotus te rijden...
            ruimer budget om zorgeloos te rijden en te upgraden
            nu niet voor het één en het ander maar een standaard elise is sowiezo al vrij trackwaardig. alleszinds trackwaardiger dan een m3 en misschien komt ie wel in de buurt van een gemodde M3.
            Mijn idee zou eerder zijn: koop een elise. Doe er een aantal trackdays mee, leer de wagen kennen. Ondertussen komt er budget vrij en dan kun je beetje bij beetje de pijnpunten aanpakken.

Comment

• als betrouwbaarheid een issue is, waarom dan niet kijken voor
              zoiets?: http://www.pistonheads.com/sales/874340.htm
              zou niet voor mij zijn, ik zou de echte prefereren maar misschien denk je daar anders over natuurlijk

deze kan interessant zijn: http://www.pistonheads.com/sales/934642.htm

op een dag wil ik zo ééntje: http://www.pistonheads.com/sales/941274.htm
              of nog beter misschien: http://www.pistonheads.com/sales/902852.htm

Comment

• Ik zou durven...

Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Comment

• Ze (Trophy's) bestaan ook in LHD in Zwitserland

Die betaal je wel gemiddeld €12.000 (plus invoerrechten, hoe zit dat precies vanuit Zwitserland?).
                  De Britse betaal je zo'n €9.000...

Comment

hoe zit dat precies vanuit Zwitserland?).

+10% invoerrechten
                    +21% btw op AKprijs + invoerrechten + transportkosten

Enkel geen 10% invoerrechten indien je EU oorsprong kan bewijzen mits oorsprongscertificaat

Margenbesteuert ---> btw niet aftrekbaar
                    Regelbesteuert---> btw wel aftrekbaar

Wat uiteraard verboden is, is een lagere prijs op de factuur te laten noteren zodanig dat de invoerrechten en btw niet zo hoog uitvallen.

Comment

• Leuke karren indeed, maar ik denk dat jij een onversneden RWD man bent en zo'n FWD snel beu gaat zijn, zeker als je voor hetzelfde geld ook in een E30 M3 zou kunnen rijden.
                      De Porsche-met-motor-voorin plannen opgeborgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Leuke karren indeed, maar ik denk dat jij een onversneden RWD man bent en zo'n FWD snel beu gaat zijn, zeker als je voor hetzelfde geld ook in een E30 M3 zou kunnen rijden.
                        De Porsche-met-motor-voorin plannen opgeborgen?
                        Autorijden is veel meer dan driften alleen, ik denk dat ik wel kan genieten van zo'n FWD, 't is niet voor niets dat die Trophy's tussen de groten der aarde worden aangeschreven hé...

't Probleem is dat ik voor hetzelfde geld echt geen E30 M3 in huis kan halen, da's echt wishful thinking, ik moet die plannen opbergen tot ik meer geld heb, je zou maar al te makkelijk een slecht exemplaar in huis halen omdat je aan een krap budget zit verbonden, dat wil ik vermijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          +10% invoerrechten
                          +21% btw op AKprijs + invoerrechten + transportkosten

Enkel geen 10% invoerrechten indien je EU oorsprong kan bewijzen mits oorsprongscertificaat

Margenbesteuert ---> btw niet aftrekbaar
                          Regelbesteuert---> btw wel aftrekbaar

Wat uiteraard verboden is, is een lagere prijs op de factuur te laten noteren zodanig dat de invoerrechten en btw niet zo hoog uitvallen.

Niet toegelaten maar veel voorkomend?
                          Anders is zo'n import echt een dure affaire, invoer + BTW

Comment

• "Drawbacks of Trophy ownership"

My hours of ownership are in single digits, but the main faults seem to be:

1) I have to go to work and can't drive her

2) I have to sleep, and can't drive her

3) I have to eat, and have to be more careful when dirving her

etc

Comment

Autorijden is veel meer dan driften alleen, ik denk dat ik wel kan genieten van zo'n FWD, 't is niet voor niets dat die Trophy's tussen de groten der aarde worden aangeschreven hé...

't Probleem is dat ik voor hetzelfde geld echt geen E30 M3 in huis kan halen, da's echt wishful thinking, ik moet die plannen opbergen tot ik meer geld heb, je zou maar al te makkelijk een slecht exemplaar in huis halen omdat je aan een krap budget zit verbonden, dat wil ik vermijden...
                              Eindelijk een BMW adept die 't zegt! Volgens velen hier ben je geen echte als je geen rwd hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Eindelijk een BMW adept die 't zegt! Volgens velen hier ben je geen echte als je geen rwd hebt...
                                Vandaar dat jij van je FWD kar probeert af te geraken?

Comment

• hij gaat voor wat goed is

Comment

• alles is 4, met wat geluk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      hij gaat voor wat goed is
                                      Na daarnet op Francorchamps vanuit een pijlsnelle Porsche twee Clio Cups te zien voorbij snorren letterlijk op 3 wieltjes de bocht door ben ik wel overtuigd van die dingen hun kunnen, amai

'Mijn' Trophy op semi's zetten en dan tracken

Comment

• Ik denk ook wel dat zoiets vet is.
                                        Vooral door z'n compactheid, dat is echt plezant rijden volgens mij...

Comment

Working...
                                        X