Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote SUV op benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
    Ik denk dat de planeet's natuurlijke bronnen wel de laatste bekommernis is van eender wie een auto koopt en geef ze eens ongelijk. Er zijn nog andere redenen dan het slepen van vrachten of terreinrijden om een 4X4 te kopen. Over 't algemeen is zo'n SUV een stuk luxueuzer dan een gelijkaardige break, hij is van binnen nog net dat tikkeltje ruimer en de zitpositie is hoger wat erg verslavend is. Ik heb thuis ook een break proberen te slijten maar mijn ouders wilden niets anders meer dan een SUV na 5 jaar met een X5 eerste model gereden te hebben. En alhoewel ik ze aanvankelijk bijna wekelijks heb lastiggevallen met mijn gezaag dat dat absoluut geen rationele keuze is moet ik achteraf wel toegeven dat er weinig tot geen redenen zijn om niet voor zo'n X5 te kiezen, hij doet gewoon te veel dingen te goed om hem te laten staan.
    Ik zie niet hoe een 4x4 luxueuzer is dan een E500 Break 4-matic met deftige uitrusting of een dikke A6 Avant.

    Er zijn GEEN reden om een dikke SUV te kopen, tenzij irrationele, ipv van een dikke break als je niet meer dan 2.1 ton moet trekken en niet gaat terreinrijden.
    En zelfs in het terrein is zo een X5 hopeloos. Een MB R-klasse gaat makkelijk door de modder dan een Q7 met zijn veel te dikke banden.

    Je bent gTa achterna met je redenering. Je probeert je eigen keuze goed te praten.

    Probeer nog eens.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
      Ik zie niet hoe een 4x4 luxueuzer is dan een E500 Break 4-matic met deftige uitrusting of een dikke A6 Avant.

      Er zijn GEEN reden om een dikke SUV te kopen, tenzij irrationele, ipv van een dikke break als je niet meer dan 2.1 ton moet trekken en niet gaat terreinrijden.
      En zelfs in het terrein is zo een X5 hopeloos. Een MB R-klasse gaat makkelijk door de modder dan een Q7 met zijn veel te dikke banden.

      Je bent gTa achterna met je redenering. Je probeert je eigen keuze goed te praten.

      Probeer nog eens.
      Vind ik ook, ik snap die suv hype totaal niet, maar gta heeft meestal toch erg goede redeneringen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        Vind ik ook, ik snap die suv hype totaal niet, maar gta heeft meestal toch erg goede redeneringen.
        gTa moest in de politiek gaan.

        In zijn volgend pleidooi gaat hij uitleggen hoe de 120d comfortabeler is dan de Maybach 62, maar toch de sportiviteit biedt die een Zonda S de broek afdoet.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Ik zie niet hoe een 4x4 luxueuzer is dan een E500 Break 4-matic met deftige uitrusting of een dikke A6 Avant.
          Omdat een X5 van binnen duidelijk ruimer is en in vergelijking met een 5 touring(ik heb geen deftige ervaring met een E of A6) ook een stuk luxueuzer, beter afgewerkt, kortom hij staat een klasse hoger(tussen de 5 en de 7 reeks met name) wat het motorenaanbod ook aangeeft.

          Er zijn GEEN reden om een dikke SUV te kopen, tenzij irrationele, ipv van een dikke break als je niet meer dan 2.1 ton moet trekken en niet gaat terreinrijden.
          En zelfs in het terrein is zo een X5 hopeloos. Een MB R-klasse gaat makkelijk door de modder dan een Q7 met zijn veel te dikke banden.

          Je bent gTa achterna met je redenering. Je probeert je eigen keuze goed te praten.

          Probeer nog eens.
          How, how, rustig. Ik moet helemaal niks goedpraten, die X5 is niet van mij maar van mijn pa en als mijn pa daarmee content is wat heb ik dan te klagen?

          En ik geef toch ook gewoon toe dat het irrationeel lijkt om een SUV te kopen tot je er 5 jaar mee gereden hebt en weer moet gaan kiezen. Dan ziet een 5 break er nogal plat uit in vergelijking met een nieuwe X5. Geloof me maar, we hebben ze thuis genoeg gewikt en gewogen. En bovendien: geloof jij nu echt dat de verkoop van SUV's zo boomt omdat er geen reden is om die dingen te kopen buiten het snobgehalte? Dat lijkt me hoogstonwaarschijnlijk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Er zijn GEEN reden om een dikke SUV te kopen, tenzij irrationele, ipv van een dikke break als je niet meer dan 2.1 ton moet trekken en niet gaat terreinrijden.
            Wat voor mensen met rugproblemen die een hoge instap moeten hebben?
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Wat voor mensen met rugproblemen die een hoge instap moeten hebben?
              Voor gepensioneerden is er de Renault Scenic.

              En nu iedereen die hier met een SUV rijdt wegens rugproblemen: Hand opsteken !

              ...


































              :
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • Hmmm, leuk.

                De Audi Q7 valt (voor mij) af, vind 'm niet zo knap, maar mocht ik me in de situatie bevinden dat ik mijn madam zo'n kar cadeau kan doen, en ze vindt die de knapste of wil die, dan krijgt ze die.

                De BMW X5 valt ook af. Qua looks en qua rijden bevalt 'ie me enorm, maar tegenover de power van enkele andere in de poll staat 'ie eerder bleekjes. Kan zijn dat de madam dat niet erg vindt, maar een X5 zou ik dan enkel overwegen als de biturbo 4,4-liter V8 erin komt, zoals die al in de X6 te krijgen is.

                De Range Sport valt ook af, omdat ik 'm lelijk vind (achteraan), en omdat 'ie binnenin zeer hard teleurstelt qua styling, materialen en afwerking. Zelfs als ze er zo-eentje zou willen zou ik m'n veto stellen (gesteld dat ik een veto zou hebben ).

                De GL valt ook af, niet mis, maar nul charisma, voor mij. Lijkt me ook niet snel een auto te zijn die een dame kan bekoren, als er een ML, een X5, een Cayenne, en een Range in het lijstje staat.

                De G 55K AMG zou mijn keuze zijn, wat een icoon. Maar helaas is 't voor de madam, en aangezien die G de minst comfortabele van de hoop is, en ook de minst moderne, en vooral omdat 'ie eruit ziet als een in 'n edel kleurtje gestoken stuk witgoed, vrees ik voor de gewildheid bij de dames. Lijkt me 'n echte mannenkar te zijn.

                De Cayennes laat ik ook staan waar ze staan. GTS klinkt schitterend en rijdt naar verluidt 't meest sportief van de hele hoop, en ziet er helemaal niet slecht uit (net zoals de turbo), maar ... dra 'n nieuw model, en algemeen gezien kan die auto knapper.

                Blijven over : Range Rover (de echte) Supercharged en de ML 63 AMG. Van mij mag ze kiezen, beide zijn voor mij goed. Mijn voorkeur zou uit gaan naar de ML, omdat die echt snel is terwijl een RR S/C eerder gewoon vlot is. In de veronderstelling dat er al andere (snelle) karren zijn, lijkt dat argument van de prestaties me dan weer minder van belang (tenzij die kar ook wordt gebruikt om te reizen, met mij achter 't stuur), en dan lijkt de Range me de beste kaarten te hebben. Tot slot vind ik 'm ook 't meest presence te hebben, je ziet (bijna) niet dat 't een S/C is, en ik denk dat 'ie van alle auto's hier zo ongeveer het minst negatief zal worden onthaald door de goegemeente.
                Gelijk spel voor de ML en de Range, dus. Ik neig naar de ML, ik vermoed dat de madam zou neigen naar de Range.

                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Je bent gTa achterna met je redenering. Je probeert je eigen keuze goed te praten.
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                gTa moest in de politiek gaan.

                In zijn volgend pleidooi gaat hij uitleggen hoe de 120d comfortabeler is dan de Maybach 62, maar toch de sportiviteit biedt die een Zonda S de broek afdoet.
                Kerel, het mag zo stilletjes aan beginnen stoppen. Betrek me niet te pas en te onpas bij discussies waar ik geen reet mee te maken heb. En als m'n mening je niet zint, dan zeg je dat in het topic waar die mening werd geplaatst, en ga je niet nadien naast de kwestie continu alles weer oprakelen. Da's behoorlijk achterbaks. En 't rare is dan nog dat je in PM wél m'n mening volgt (of toch die indruk leek te geven), toegepast op mijn situatie uiteraard (zoals ik ze bedoel, ik ga geen mening uiten voor anderen). Wat is het nu eigenlijk?

                Ik heb al vaak verklaard dat mijn auto vrij hard rijdt (omdat ik het zo wil), en dat ik dat als compromis voor 't weggedrag dat 'ie biedt on track, zeer graag erbij neem. En ja, m'n kar is zeer zuinig als je er zeer rustig mee rijdt, maar 'ie zuipt als een Duitser als ik 'm continu volop laat werken (trackverbruik Croix lag tussen de 16 en 17 liter, als ik 't me goed herinner). En ik heb nooit de intentie gehad, en ga die ook nooit hebben, om te zeggen dat mijn auto sneller is dan sportwagens van welk kaliber ook. Wat ik wel heb gezegd, en nog ga mogen zeggen, is dat ik mijn auto op circuit geregeld even snel of sneller rijd dan mensen die daar met op papier duidelijk sneller materiaal op weg zijn, en dat dat één van de elementen is van 't trackrijden (die underdog-positie, dus) die me zoveel plezier verschaft. En tot slot is de lofzang die ik af en toe zing over mijn auto, altijd met het feit indachtig dat 'ie prachtig en zoals weinig andere auto's in die prijs/kilometer-klasse, compromissen kan maken : economisch in gebruik door de week, en nog altijd zeer efficiënt en erg leuk in 't weekend op afgesloten asfalt. Of dat je nu zint, of niet, kan me eerlijk gezegd geen reet schelen, maar ik weet wél dat het waar is (zoals al zo vaak gezegd : ik doe m'n bek niet open als ik weet dat ik nonsens zou vertellen, of als ik ergens te weinig van afweet).
                Last edited by ; 12/02/2009, 02:07.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Kerel, het mag zo stilletjes aan beginnen stoppen. Betrek me niet te pas en te onpas bij discussies waar ik geen reet mee te maken heb. En als m'n mening je niet zint, dan zeg je dat in het topic waar die mening werd geplaatst, en ga je niet nadien naast de kwestie continu alles weer oprakelen. Da's behoorlijk achterbaks. En 't rare is dan nog dat je in PM wél m'n mening volgt (of toch die indruk leek te geven), toegepast op mijn situatie uiteraard (zoals ik ze bedoel, ik ga geen mening uiten voor anderen). Wat is het nu eigenlijk?

                  Ik heb al vaak verklaard dat mijn auto vrij hard rijdt (omdat ik het zo wil), en dat ik dat als compromis voor 't weggedrag dat 'ie biedt on track, zeer graag erbij neem. En ja, m'n kar is zeer zuinig als je er zeer rustig mee rijdt, maar 'ie zuipt als een Duitser als ik 'm continu volop laat werken (trackverbruik Croix lag tussen de 16 en 17 liter, als ik 't me goed herinner). En ik heb nooit de intentie gehad, en ga die ook nooit hebben, om te zeggen dat mijn auto sneller is dan sportwagens van welk kaliber ook. Wat ik wel heb gezegd, en nog ga mogen zeggen, is dat ik mijn auto op circuit geregeld even snel of sneller rijd dan mensen die daar met op papier duidelijk sneller materiaal op weg zijn, en dat dat één van de elementen is van 't trackrijden (die underdog-positie, dus) die me zoveel plezier verschaft. En tot slot is de lofzang die ik af en toe zing over mijn auto, altijd met het feit indachtig dat 'ie prachtig en zoals weinig andere auto's in die prijs/kilometer-klasse, compromissen kan maken : economisch in gebruik door de week, en nog altijd zeer efficiënt en erg leuk in 't weekend op afgesloten asfalt. Of dat je nu zint, of niet, kan me eerlijk gezegd geen reet schelen, maar ik weet wél dat het waar is (zoals al zo vaak gezegd : ik doe m'n bek niet open als ik weet dat ik nonsens zou vertellen, of als ik ergens te weinig van afweet).
                  Zoals gezegd, was in een slechte dag gisteren.

                  En het siert u dat ge de lofzang aanhoudt over uw wagen. Ge steekt er tenminste iets meer energie en passie in dan velen hier die direct hun sp[eelgoed uit hun kinderwagen gooien als ge van hun ... erm... BMW dus, zegt dat het misschien niet onze Lieven Heer zijn persoonlijk vervoer is

                  No offence meant.

                  PS: En mijn Evo verbruikt op circuit ook niet echt meer dan op de gewone weg. Normaal kom ik met 15-16 liter toe en op Francorchamps zat ik rond de 18 liter.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • een SUV nodig om te gaan skien, wij zijn laatst met 4 volwassenen op skireis vertrokken met een astra hatchback 1.3 cdti op winterbanden en geen enkel probleem ondervonden.

                    je raadt het nooit maar er zit daar ook een 2de versnelling en desnoods een eerste op voor steile stukken.

                    Comment


                    • ja uiteraard eh...

                      Mensen kopen een suv omdat ze zich daarin veilig voelen.

                      King of the road

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                        een SUV nodig om te gaan skien, wij zijn laatst met 4 volwassenen op skireis vertrokken met een astra hatchback 1.3 cdti op winterbanden en geen enkel probleem ondervonden.

                        je raadt het nooit maar er zit daar ook een 2de versnelling en desnoods een eerste op voor steile stukken.
                        Ik begrijp uw ge-"lol" niet, er is hier niemand die stelt dat je een SUV nodig hebt om te gaan skien.

                        Ik vind wel dat je een kwiek rijgedrag mag verwachten als je zo een dure kar koopt, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                          Ik begrijp uw ge-"lol" niet, er is hier niemand die stelt dat je een SUV nodig hebt om te gaan skien.

                          Ik vind wel dat je een kwiek rijgedrag mag verwachten als je zo een dure kar koopt, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
                          Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd maar als je de post doorleest is het alsof je zonder SUV niet kan gaan skiën

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                            Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd maar als je de post doorleest is het alsof je zonder SUV niet kan gaan skiën
                            Dat ligt aan u

                            Comment


                            • G55 AMG, wat een beest! Heb er al ritje in meegereden, man man, heftige bak!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                                Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd maar als je de post doorleest is het alsof je zonder SUV niet kan gaan skiën
                                Ja, das vaak een argument om aan te tonen dat ze toch ergens nog goed voor zijn, maar eigenlijk is het ook daar niet voor nodig nee.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  De BMW X5 valt ook af. Qua looks en qua rijden bevalt 'ie me enorm, maar tegenover de power van enkele andere in de poll staat 'ie eerder bleekjes. Kan zijn dat de madam dat niet erg vindt, maar een X5 zou ik dan enkel overwegen als de biturbo 4,4-liter V8 erin komt, zoals die al in de X6 te krijgen is.


                                  Zo underpowered is de 4.8i nu ook weer niet. Hij is in ieder geval een heel pak sneller dan jouw winnaar, de RR s/c. Dus ik vind het argument flauwe kul eerlijk gezegd. Ook een Cayenne GTS is op papier even snel. Het valt dus allemaal wel mee.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                    Zo underpowered is de 4.8i nu ook weer niet. Hij is in ieder geval een heel pak sneller dan jouw winnaar, de RR s/c. Dus ik vind het argument flauwe kul eerlijk gezegd. Ook een Cayenne GTS is op papier even snel. Het valt dus allemaal wel mee.
                                    Beauty is in the eye of the beholder. Tegen september 2009 komt de X5 met de twin turbo 4,4-liter, en dan zou ik zeer hard vloeken dat ik niet op die had gewacht. Ik heb de X5 4.8i gereden en 't is inderdaad een schitterende auto, maar ik kan niet anders dan ook rekening houden met wat dra nog komt ook.

                                    En een Range kan je niet vergelijken met een Cayenne/X5/ML/... daar rijd je gewoon helemaal anders mee. Wat 'm niet minder yummie maakt, trouwens, ge rijdt daar gewoon met een compleet andere ingesteldheid mee.

                                    Ik blijf bij m'n flauwekulstandpunt dat ik nu echt geen X5 4.8i zou willen, omdat 'ie dra dus de duidelijk krachtiger motor met dubbele turbo krijgt. Hey, wie weet komt zelfs de M-versie vrij snel, die zou die motor ook hebben, en nog 'es zoveel meer power, en aangezien het budget geen doorslaggevende factor is in deze poll, dan zou ik zeker wachten op één van die twee. Of gaan voor de ML 63 AMG (als ik echt nu moet beslissen), of voor de Range, als de misses die liever zou hebben.

                                    Comment


                                    • Als een SUV dan toch moet, doe mij maar de Range, maar wel met de dikste motor die er is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        3) Mercedes G55K AMG (LWB)
                                        You must be joking

                                        Comment


                                        • Dat zou, na de Range, mijn 2e keuze zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X