Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik hoor hier collega's soms ook bezig over auto's. Die mensen kennen niet eens het verschil tussen een Porsche Boxster, 911, Cayman ... Van t moment als er "Porsche" op staat is het "ene met veel geld, die wel rare dinges zal gedaan hebben om da te betalen" .....
Nogal absurde poll... zeker in deze tijden.
By the way: contradictio in terminis: SUV en understatement gaan niet samen...
True, maar er is nog een verschil he ... Een X5 (zelfs met grote velgen) blijft een BMW jeep zoals er duizenden rondrijden. Een Cayenne is een Porsche. Dat ligt helemaal anders
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik hoor hier collega's soms ook bezig over auto's. Die mensen kennen niet eens het verschil tussen een Porsche Boxster, 911, Cayman ... Van t moment als er "Porsche" op staat is het "ene met veel geld, die wel rare dinges zal gedaan hebben om da te betalen" .....
Een kennis van m'n ouders heeft een aantal winkels, die hij laat uitbaten. Een van de gerantes, een vrouw van 35, had een X-type 2.0d gekocht.
Die kennis vond onmiddellijk dat er over haar loon moest gesproken worden, want ze had nl. een JAGUAR gekocht !!! dus ze moest wel teveel verdienen.
Niet-autoliefhebbers denken gewoon op een andere manier over auto's ...
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Een kennis van m'n ouders heeft een aantal winkels, die hij laat uitbaten. Een van de gerantes, een vrouw van 35, had een X-type 2.0d gekocht.
Die kennis vond onmiddellijk dat er over haar loon moest gesproken worden, want ze had nl. een JAGUAR gekocht !!! dus ze moest wel teveel verdienen.
Als je langs de andere kant met je centen ergens een buitenverblijf koopt in Zuid-Frankrijk vinden ze dat allemaal de max ...
zo hard de waarheid ... inderdaad een spijtige zaak
Een huisje in Zuid-Frankrijk wordt als een aanvaardbaardere vorm van "recreatie" beschouwd dan een nafte verslindende SUV. Lijkt me ook niet zo onlogisch. Iedereen wil er wel eens tussenuit, en dan is zo'n huisje fijn. Niet iedereen haalt plezier uit een dure auto.
Een huisje in Zuid-Frankrijk wordt als een aanvaardbaardere vorm van "recreatie" beschouwd dan een nafte verslindende SUV. Lijkt me ook niet zo onlogisch. Iedereen wil er wel eens tussenuit, en dan is zo'n huisje fijn. Niet iedereen haalt plezier uit een dure auto.
Maar kost vaak meer dan zo een SUV (of Porsche/Jag/...)
En daar gaat het hem dan om, iemand die dat kan geven aan een auto "verdient te veel" of "is te duur", terwijl een veelvoud hiervan uitgeven aan een 2e verblijf niet op die manier veroordeeld wordt.
Maar kost vaak meer dan zo een SUV (of Porsche/Jag/...)
En daar gaat het hem dan om, iemand die dat kan geven aan een auto "verdient te veel" of "is te duur", terwijl een veelvoud hiervan uitgeven aan een 2e verblijf niet op die manier veroordeeld wordt.
Een huis kan je beschouwen als investering voor de toekomst, het is vastgoed. Een wagen is dat niet, en zeker niet wagens zoals in deze poll hier.
Iemand die 200k legt voor een auto verdient te veel.
Iemand die 200k legt voor een buitenverblijf heeft dan toch ook "teveel" verdiend?
Het verschil tussen een investering en een gewone consumptie-aankoop? Een jaar na de aankoop van je wagen is de waarde ervan al gehalveerd, bij een huis stijgt de waarde. Een lening aangaan om een huis in Frankrijk te bekostigen lijkt toch ook een stuk aannemelijker dan een lening aangaan om een Porsche Cayenne te kopen?
Ik speel hier gewoon advocaat van de duivel, maar het verwondert mij niks dat men de aankoop van een vakantiehuisje aanvaardbaarder vindt dan de aankoop van een erg dure wagen.
Ik ben zwaar fan van de Cayenne, vandaar de CTT voor mij. De GTS zegt me wat minder, ook al omdat ik het pre-facelift model van de Cayenne knapper vind.
Nogal absurde poll... zeker in deze tijden.
Maar zeg nu eerlijk: wie koopt er nu nog zo'n anachronisme? Beter wachten op de nieuwe Lexus RX450h: rijdt niet veel trager, heeft geen last van dikke nekken imagoproblemen en verbruikt maar de helft. Het trekken van zware lasten laat ik dan maar doen door de tuinman met zijn Land Rover Defender
Ik vermoed de schoonmama van Alexander, juist?
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
1° Range Rover Supercharged: vaak geimiteerd,nooit geevenaard. De beste combi tussen terreincapaciteiten,comfort en verfijning
2° Range Rover Sport Supercharged: mischien iets mider presence dan de grote,toch nog steeds een revelatie zowel in het terrein (mischien beter dn de grote dankzij het moderne onderstel) en op de weg.
3° Mercedes GL500: Ruime wagen die zowel op de weg als het terrein zijn mannetje kan staan.
Comment