Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote SUV op benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Grote SUV op benzine

Stel hetvolgende: je vrouw wilt een grote SUV, want

- ze houdt van de hogere zitpositie
    - ze heeft een grote koffer nodig om de twee grote honden telkens mee te nemen (goeie laaddrempel is dus belangrijk - onmiddellijk al een minpunt voor de X5)
    - de wagen wordt gebruikt voor bovengemiddeld sleepwerk
    - het geeft haar een veiliger gevoel op skivakantie

Zelf wil je absoluut geen dieselmotor, dus 't moet een benzine zijn.

De auto wordt dagelijks gebruikt en klanten/personeel krijgen de auto ook regelmatig te zien. Een beetje een understated karakter is dus wel een pluspunt ...

Je stelt een lijstje op, en je kan het lijstje beperken tot de volgende wagens. Budget is geen prioriteit. De wagen wordt met alle zinvolle opties en een stel grote velgen uitgerust ... maar het moet allemaal af-fabriek blijven. Geen aftermarket gedoe.

Welke van de volgende wagens geniet je voorkeur? Het gaat er gewoon om welke je het liefst ziet en met welke je liefst zou rijden.

1) Audi Q7 4.2 V8

2) BMW X5 4.8i

3) Mercedes G55K AMG (LWB)

4) Mercedes ML63 AMG

5) Mercedes GL500

6) Porsche Cayenne GTS

7) Porsche Cayenne Turbo

Range Rover Sport S/C

9) Range Supercharged

De keuze gaat tussen deze 9 modellen, er is geen alternatief.
    "Waarom geen Volvo XC90 V8?" => Daarom niet.
    "Waarom geen Hummer?" => Daarom niet.
    ...
    123
    Audi Q7 4.2 V8
    5,69%
    7
    BMW X5 4.8i
    12,20%
    15
    Mercedes G55K AMG
    9,76%
    12
    Mercedes ML63 AMG
    10,57%
    13
    Mercedes GL500
    5,69%
    7
    Porsche Cayenne GTS
    13,82%
    17
    Porsche Cayenne Turbo
    17,89%
    22
    Range Rover Sport Supercharged
    6,50%
    8
    Range Rover Supercharged
    17,89%
    22
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Uit deze lijst kies ik de Range Rover. Blijft voor me de mooiste SUV. Mocht ik voor de Volvo kunnen kiezen was ik daarvoor gegaan...

Comment

Ik kies voor de Cayenne Turbo, als is understated nu niet bepaald zijn sterkste kant.

(En praktisch gezien zijn er ook zeker betere kandidaten)

Dus gewoon op gevoel.

Comment

Dus: understated, min of meer zakelijk, maar toch leuk om te rijden? X5 dus. Valt helemaal niet zo hard op. De meeste mensen zien het verschil niet met de 3.0d.
        Op de tweede plaats de ML, al valt die natuurlijk wel iets harder op. Ik trouwens ook niet in wat mijn madam met een AMG zou doen, want bepaald volgas rijden of snel bochten pikken, doet ze niet. Doe dus maar de ML 500 voor die tweede plaats. Scheelt ook weer 30.000 € in de prijs.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

RR S/C voor mij.

Heb nog met geen enkel van de kandidaten gereden, maar zo'n RR is voor mij dé SUV. Understated is ie evenwel helemaal niet naar het personeel/klanten toe.

Ik ben een absolute SUV-lover en hoop ooit voor dezelfde keuze te mogen staan, en zou het merendeel van de selectie zeker testrijden. Eigenlijk kan ik nu enkel diegene aanwijzen die ik zeker niét zou kiezen:
          - Audi Q7: totaal mijn ding niet qua looks
          - RRS S/C: niet van toepassing als je ook voor een RR kan gaan
          - GL500: één keer meegereden met een GL320CDI en die vond ik toch wat te veel 'dansen' (in vgl met een E53 X5). Bovendien kan de achterkant me écht niet bekoren, en het interieur is ook niet bijzonder.
          - Cayenne TT: ondanks minder vermogen zou ik steeds voor de GTS gaan, die heeft iets wat de TT mist.

Voor het overige liggen de G, de X5 en de ML héél dicht bij elkaar.

(Zet hier een E53 X5 4.8is tussen en ik kies deze)

Comment

X5, zuiver voor de looks

Comment

SUV en benzine

als ik deze twee woorden hoor vallen, moet ik meteen aan de Porsche Cayenne denken

Comment

Supercharged of GTS, afhankelijk van de rijstijl.

Rustige rijstijl: Range Supercharged
                Sportieve rijstijl: Cayenne GTS

Omdat de Cayenne tig keer beter rijdt dan de Range, maar een pak minder comfortabel genoemd kan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                  Dus: understated, min of meer zakelijk, maar toch leuk om te rijden?
                  Jep, en liefst een beetje vrouwelijk ... ik vind de G een zalige auto maar die zou bij mij onmiddellijk afvallen.

Grootste kanshebbers zijn de X5 en de GTS. X5 is discreter maar minder praktisch, GTS scoort op elk vlak goed behalve discretie.
                  1994 Mercedes SL320
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

De Porsche of Range Rover.

Al vind ik zo'n G55 AMG wel de vetste, maar dat past wel niet echt in dat profiel...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Waarom is de X5 niet praktisch? Of beter, mnider praktisch dan een Cayenne
                      Wegens de kofferklep die in 2 delen is, is niet echt praktisch als je continu een hond van 35 kg moet "inladen" en er moet uithalen ... ook vervelend voor losliggende spullen "achterin" je koffer.
                      Huidige wagen is een 2002 X5 4.4 en daar hetzelfde probleem ...
                      1994 Mercedes SL320
                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Mijn keuze is nogal vanzelfsprekend zeker?

Comment

cayenne turbo of G55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            cayenne turbo of G55
                            Porsche + discreet gaat niet samen

Comment

Vanwege de looks, de motor, ... en het understated karakter kies ik de X5.

Comment

Hoe kan je uit dit lijstje nu geen G55 AMG kiezen?

Ok het is minder sportief dan een X5 4.8 maar het is wel nu al een klassieker, het is razendsnel, luxueus en ontzettend snel.

Comment

Nogal absurde poll... zeker in deze tijden.
                                  By the way: contradictio in terminis: SUV en understatement gaan niet samen...
                                  Vermits deze bakken in combinatie met deze motorisatie zo absurd zijn, is de voornaamste vraag die moet gesteld worden: hoe hard wil ze opvallen en waarvoor moet dit transportmiddel dienen, naast de al beschreven basisbehoeften?

Is ze van de aard van sjieke madam met toeters en bellen, bontjas, 5cm make-up, zwart maar geblondeerd, overdreven zonnebank en gewoon om gemakkelijker dwars over den troittoir te parkeren, dan gaat de keuze naar de Porsche of de Q7 met 21" velgen.

Als het is om de paarden over en weer naar de manège te voeren en af en toe aan een oldtimer treffen mee te doen, dan is het de MB G.

Als je hetzelfde wil doen, maar dan met veel meer stijl, dan zeker de Range Rover.

Als het is om de 4 kinderen van boven op de skipiste naar beneden in het dal naar school te brengen en om als gerante van een luxueuze meubelwinkel af en toe een kast te vervoeren, dan is de MB GL de ideale keuze.

Als ze gewoon voor de look een mooie SUV wil met veel comfort, luxe en toch geen kamion gevoel wil hebben en niet uit is op de laatste nieuwe technologie en rijdynamiek, dan neemt ze voor mijn part de Range Sport, of misschien de ML.

Maar om alles zo goed mogelijk te combineren, is er voor mij in deze lijst maar één keuze: de X5 !

Maar zeg nu eerlijk: wie koopt er nu nog zo'n anachronisme? Beter wachten op de nieuwe Lexus RX450h: rijdt niet veel trager, heeft geen last van dikke nekken imagoproblemen en verbruikt maar de helft. Het trekken van zware lasten laat ik dan maar doen door de tuinman met zijn Land Rover Defender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

....

Het trekken van zware lasten laat ik dan maar doen door de tuinman met zijn Land Rover Defender
                                    Iemand die mijn visie deelt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      Duidelijk dat je nog niet met die ride gereden heb... Ik heb X5, ML, Q7 en RRR gereden en ik kan je maar één ding zeggen, kwa rijden staat de X5 er met kop en schouders boven.
                                      Daar twijfel ik geen seconde aan. Onze ex-E53 3.0d reed al fantastisch...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        Daar zit iets in ...

Comment

Working...
                                        X