Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

@ Daggie: rare definitie van droomvrouw heb jij!!!! .... zoals ik al zei, kop noch staart krijg ik van u
    Last edited by MichM3; 10/02/2009, 11:51.
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Wat is het verschil met de gewone, in de 996 reeks?
      - matzwarte gevezen kooi
      - Nomex kuipen
      - geen zijdelingse airbags
      - brandblusser
      - massa-onderbreker
      - 6-punts gordel voor bestuurder meegeleverd

=> op de MkI: single-mass vliegwiel...MkII double-mass, enkel RS heeft single mass
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
        @ Daggie: rare definitie van droomvrouw heb jij!!!!
        996RS --> MILF ?

Comment

- matzwarte gevezen kooi
          - Nomex kuipen
          - geen zijdelingse airbags
          - brandblusser
          - massa-onderbreker
          - 6-punts gordel voor bestuurder meegeleverd

=> op de MkI: single-mass vliegwiel...MkII double-mass, enkel RS heeft single mass
          'k

Ik kan me vergissen, maar is het clubsport pakket op de 997 dan niet beperkter?
          Ik dacht dat je daar de achterste rolkooi krijgt, brandblusser, massa-onderbreker en 6 puntsgordels (niet gemonteerd).
          Die stoelen zitten daar niet bij dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Ik heb na lang twijfelen de Cayman S genomen.
            Maar dan moeten er wel een aantal opties op ...

Als pure tracktoy zou ik wel nog steeds voor de GT3 keizen, maar om ook vooral voor weekends in te zetten denk ik dat de cayman S de leukere en betere wagen is ...

Zwart met zwarte spaakvelgen
            Idem ... ben ook niet zo'n grote fan van het design van de 996. Ik sluit me bij Bert aan ... buiten die zwarte met zwarte velgen, maar da's gewoon Bert da geen smaak heeft
            Porsche 997 S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              'k

Ik kan me vergissen, maar is het clubsport pakket op de 997 dan niet beperkter?
              Ik dacht dat je daar de achterste rolkooi krijgt, brandblusser, massa-onderbreker en 6 puntsgordels (niet gemonteerd).
              Die stoelen zitten daar niet bij dacht ik.
              toch niet hoor..pakket is gelijk...je moet beginnen met de kuipzetels te kiezen én te betalen...kies je voor non-CS,dan krijg je lederen kuipen...ga je voor CS-pakket, dan zijn ze uitgevoerd in Nomex...de rest van het pakket krijg je er dan gratis bij...de kuipen kosten wel 4500 eur!.

Af fabriek is telkens enkel het achterste deel van de kooi gemonteerd...de A stijlen krijg je erbij geleverd...ook de brandblusser en massa onderbreker zijn er apart bij. Het is aan uzelf of de dealer deze in te bouwen.

Jammer dat de CS ook in 997 uitvoering niet met single mass vliegwiel geleverd wordt...dat is iets wat niet strookt met het doel vande auto... of de 997 GT3 noch de zijdelingse airbags heeft in CS uitvoering weet ik eigenlijk ook ni. Goei vraag aan mezelf eigenlijk
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

Gilles, GT3! Ik denk dat je geen seconde terugkijkt als je die keuze maakt.

Jij lijkt me iemand die kan genieten van het leren "masteren" van iets, z'n karakter leren kennen en er leren het beste uit te halen, elke trackday meer en meer te weten komen over de persoonlijkheid van je speeltje, elke keer z'n features meer en meer laten resulteren in betere laptimes, ...

Dat lijkt me "Gilles" te zijn, en dan lijkt me dat een auto met een meer afgetekend, dieper en moeilijker karakter voor u op lange termijn meer voldoening zal geven. Da's 1.

2, ik zou het gevoel hebben dat je met een GT3 iets speciaals in huis haalt, een motorsport motorblok, kuipjes, rolkooi, relatief beperkte oplage, ... terwijl je met een Cayman S (hoe goed ook), een massaproduct in huis haalt. Niets mis mee, maar 'ie gaat volgens mij nooit de "vonk" creëeren die je hebt wanneer je weet dat er in je garage een GT3 staat te tikken na een stevige rit...
                Vergelijk het met een Becker Mexico met GPS en een nieuwe TomTom, tuurlijk is dat tweede breder inzetbaar, maar welke heb je 't liefste in je bezit, van welke word je content door gewoon te weten dat je 't hebt?

GT3, helemaal...
                En ik volg Mich ook in z'n GT3 mk.I relaas, maar da's niet aan de orde als een kennis z'n mk.II wegdoet..

Comment

toch niet hoor..pakket is gelijk...je moet beginnen met de kuipzetels te kiezen én te betalen...kies je voor non-CS,dan krijg je lederen kuipen...ga je voor CS-pakket, dan zijn ze uitgevoerd in Nomex...de rest van het pakket krijg je er dan gratis bij...de kuipen kosten wel 4500 eur!.
                  Dacht al zoiets. Dus geen kuipen, geen CS pakket (wat logisch is ).

Comment

Voor gTa is de GT3 de juiste keuze. Zelfde redenering als Porkertje

Comment

Leuke discussie
                      Alleen laat de topicstarter zich niet meer horen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                        Leuke discussie
                        Die zit bij RS motors, ne bestelbon te tekenen

Comment

ik zou direct voor de cayman gaan. Ik weet het de RS is een jongensdroom.
                          Maar denk dat het hardcore gedoe mij na een tijdje zou storen. Ne mens wilt ook gwn is cruisen,of een pistoleke gaan halen zonder te moeten klauteren.

Comment

Het gaat niet over de RS hé maar over de "gewone" 996 GT3 Mk II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Het gaat niet over de RS hé maar over de "gewone" 996 GT3 Mk II
                              euuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum

srr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                                Leuke discussie
                                Ik lees mee.

Comment

De Cayman S. No doubt... Zeer knappe auto en omwille van alle feiten die gegeven worden in de eerste post. Buiten dat ik helemaal niet vind dat een Cayman(/Boxster) een minderwaardige Porsche is. Porsche heeft zoals elk merk een wat uitgebreider gamma met verschillende types voor mensen die een Porsche willen, maar geen 911 moeten hebben.
                                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

... en dat zit hier nu nog altijd op fifty-fifty in deze poll

Allé mannekes, serieus effe: die Cayman S is toch oneindig veel interessanter dan die 996 GT3?

- dagdagelijks perfect bruikbaar
                                    - schitterend sportief, maar toch comfortabel
                                    - middenmotor = top plezier gegarandeerd (ge moet die Cayman S eens op circuit uitproberen: de max!)
                                    - goedkoper (ook als je af en toe het circuit bezigt, dan valt de bandenprijs nog een stuk beter mee bij de Cayman S)
                                    - betrouwbaarder (wie wil er nu een GT3 waar al iemand gegarandeerd de zot mee heeft uitgehaald?)
                                    - look (geef toe: die Cayman is een tijdloze beauty en de 996 is nu al hopeloos verouderd met zijn spiegeleieren)
                                    - exclusiviteit: wie sprak er hier over de Cayman als een massaproduct? Je zou de verkoopcijfers er eens op moeten naslaan, dat valt best mee...
                                    - enz...

Lees de post van Daggie nog eens, en je begrijpt nog meer wat ik bedoel. Ook ik heb niet met de nieuwste Cayman S gereden, maar wel met de eerste Cayman S, de 996 GT3, de 997 GT3 en GT3 RS.

Als je nu niet naar het geld moest kijken en zou twijfelen voor een 997 GT3 (RS), dan lag de zaak anders, want die is oneindig veel beter dan de 996...
                                    Maar dat is dan ook een compleet scheefgetrokken vergelijking owv de prijs

Comment

Cayman S.
                                      Schitterende wagen imo, zowel qua prestaties als uiterlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                        Als je nu niet naar het geld moest kijken en zou twijfelen voor een 997 GT3 (RS), dan lag de zaak anders, want die is oneindig veel beter dan de 996...
                                        Kan je dat wat duiden? Dat lijkt me zeer kort door de bocht.

Comment

Precies de stemming over Fortis hier...

Comment

Working...
                                          X