Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
=> op de MkI: single-mass vliegwiel...MkII double-mass, enkel RS heeft single mass
'k
Ik kan me vergissen, maar is het clubsport pakket op de 997 dan niet beperkter?
Ik dacht dat je daar de achterste rolkooi krijgt, brandblusser, massa-onderbreker en 6 puntsgordels (niet gemonteerd).
Die stoelen zitten daar niet bij dacht ik.
Ik heb na lang twijfelen de Cayman S genomen.
Maar dan moeten er wel een aantal opties op ...
Als pure tracktoy zou ik wel nog steeds voor de GT3 keizen, maar om ook vooral voor weekends in te zetten denk ik dat de cayman S de leukere en betere wagen is ...
Zwart met zwarte spaakvelgen
Idem ... ben ook niet zo'n grote fan van het design van de 996. Ik sluit me bij Bert aan ... buiten die zwarte met zwarte velgen, maar da's gewoon Bert da geen smaak heeft
Ik kan me vergissen, maar is het clubsport pakket op de 997 dan niet beperkter?
Ik dacht dat je daar de achterste rolkooi krijgt, brandblusser, massa-onderbreker en 6 puntsgordels (niet gemonteerd).
Die stoelen zitten daar niet bij dacht ik.
toch niet hoor..pakket is gelijk...je moet beginnen met de kuipzetels te kiezen én te betalen...kies je voor non-CS,dan krijg je lederen kuipen...ga je voor CS-pakket, dan zijn ze uitgevoerd in Nomex...de rest van het pakket krijg je er dan gratis bij...de kuipen kosten wel 4500 eur!.
Af fabriek is telkens enkel het achterste deel van de kooi gemonteerd...de A stijlen krijg je erbij geleverd...ook de brandblusser en massa onderbreker zijn er apart bij. Het is aan uzelf of de dealer deze in te bouwen.
Jammer dat de CS ook in 997 uitvoering niet met single mass vliegwiel geleverd wordt...dat is iets wat niet strookt met het doel vande auto... of de 997 GT3 noch de zijdelingse airbags heeft in CS uitvoering weet ik eigenlijk ook ni. Goei vraag aan mezelf eigenlijk
Gilles, GT3! Ik denk dat je geen seconde terugkijkt als je die keuze maakt.
Jij lijkt me iemand die kan genieten van het leren "masteren" van iets, z'n karakter leren kennen en er leren het beste uit te halen, elke trackday meer en meer te weten komen over de persoonlijkheid van je speeltje, elke keer z'n features meer en meer laten resulteren in betere laptimes, ...
Dat lijkt me "Gilles" te zijn, en dan lijkt me dat een auto met een meer afgetekend, dieper en moeilijker karakter voor u op lange termijn meer voldoening zal geven. Da's 1.
2, ik zou het gevoel hebben dat je met een GT3 iets speciaals in huis haalt, een motorsport motorblok, kuipjes, rolkooi, relatief beperkte oplage, ... terwijl je met een Cayman S (hoe goed ook), een massaproduct in huis haalt. Niets mis mee, maar 'ie gaat volgens mij nooit de "vonk" creëeren die je hebt wanneer je weet dat er in je garage een GT3 staat te tikken na een stevige rit...
Vergelijk het met een Becker Mexico met GPS en een nieuwe TomTom, tuurlijk is dat tweede breder inzetbaar, maar welke heb je 't liefste in je bezit, van welke word je content door gewoon te weten dat je 't hebt?
GT3, helemaal...
En ik volg Mich ook in z'n GT3 mk.I relaas, maar da's niet aan de orde als een kennis z'n mk.II wegdoet..
toch niet hoor..pakket is gelijk...je moet beginnen met de kuipzetels te kiezen én te betalen...kies je voor non-CS,dan krijg je lederen kuipen...ga je voor CS-pakket, dan zijn ze uitgevoerd in Nomex...de rest van het pakket krijg je er dan gratis bij...de kuipen kosten wel 4500 eur!.
Dacht al zoiets. Dus geen kuipen, geen CS pakket (wat logisch is ).
ik zou direct voor de cayman gaan. Ik weet het de RS is een jongensdroom.
Maar denk dat het hardcore gedoe mij na een tijdje zou storen. Ne mens wilt ook gwn is cruisen,of een pistoleke gaan halen zonder te moeten klauteren.
De Cayman S. No doubt... Zeer knappe auto en omwille van alle feiten die gegeven worden in de eerste post. Buiten dat ik helemaal niet vind dat een Cayman(/Boxster) een minderwaardige Porsche is. Porsche heeft zoals elk merk een wat uitgebreider gamma met verschillende types voor mensen die een Porsche willen, maar geen 911 moeten hebben.
... en dat zit hier nu nog altijd op fifty-fifty in deze poll
Allé mannekes, serieus effe: die Cayman S is toch oneindig veel interessanter dan die 996 GT3?
- dagdagelijks perfect bruikbaar
- schitterend sportief, maar toch comfortabel
- middenmotor = top plezier gegarandeerd (ge moet die Cayman S eens op circuit uitproberen: de max!)
- goedkoper (ook als je af en toe het circuit bezigt, dan valt de bandenprijs nog een stuk beter mee bij de Cayman S)
- betrouwbaarder (wie wil er nu een GT3 waar al iemand gegarandeerd de zot mee heeft uitgehaald?)
- look (geef toe: die Cayman is een tijdloze beauty en de 996 is nu al hopeloos verouderd met zijn spiegeleieren)
- exclusiviteit: wie sprak er hier over de Cayman als een massaproduct? Je zou de verkoopcijfers er eens op moeten naslaan, dat valt best mee...
- enz...
Lees de post van Daggie nog eens, en je begrijpt nog meer wat ik bedoel. Ook ik heb niet met de nieuwste Cayman S gereden, maar wel met de eerste Cayman S, de 996 GT3, de 997 GT3 en GT3 RS.
Als je nu niet naar het geld moest kijken en zou twijfelen voor een 997 GT3 (RS), dan lag de zaak anders, want die is oneindig veel beter dan de 996...
Maar dat is dan ook een compleet scheefgetrokken vergelijking owv de prijs
Als je nu niet naar het geld moest kijken en zou twijfelen voor een 997 GT3 (RS), dan lag de zaak anders, want die is oneindig veel beter dan de 996...
Kan je dat wat duiden? Dat lijkt me zeer kort door de bocht.
Comment