Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• tweedehands 996/2 GT3 vs. nieuwe 987/2 Cayman S

Eerst en vooral : enkel deze twee, dus geen "minder uitgeruste 911 voor mij" of iets anders.

996/2 GT3 met Clubsport pack
    • jonger exemplaar, van de laatste dus met weinig km, b.v.: klik
    • 381 pk voor 1.380 kg
    • 4,5 sec naar 100
    • 2-zitter
    • kuipzetels in stof, rolbeugel, 4-punts gordels, ...
    987/2 Cayman S met de nodige opties
    • 320 pk voor 1.350 kg
    • 5,2 sec naar 100
    • 2-zitter
    • sport-PASM met sperdifferentieel, kuip- of sportzetels, 19", ... en nog wat opties

Uiteindelijk zijn er toch redelijk wat gelijkenissen tussen deze twee auto's. Toch enkele belangrijke verschillen :
    • Cayman S is nieuw, dus kleurencombinatie en uitrusting is zelf te kiezen, je koopt zelf nieuw bij de dealer, geniet volle garantie, en ge kweekt de auto zelf op <-> GT3 is al enkele jaren oud, heeft niet zoveel kilometers maar heeft vermoedelijk wel al getrackt
    • GT3 is een harde sportwagen die geen compromissen sluit <-> Cayman S kan bijna even sportief zijn, maar koppelt daar ook een zachtere kant aan voor de openbare weg
    • Cayman S heeft een reeks elektronicasystemen aan boord die het (dagelijks) rijden ermee in minder ideale omstandigheden veiliger maken <-> de GT3 heeft geen rijhulpsystemen (enkel ABS, geen ASR of ESP)
    • Cayman S is in de ogen van veel mensen (leken?) een "minderwaardige" Porsche "voor de arme man", terwijl de 911 (ook de 996) en zeker een GT3 bij iedereen de ogen doet opengetrokken worden
    • comfort is in de Cayman S zeer behoorlijk, in de GT3 is dit zeer beperkt

Wat zou jouw keuze zijn?
    108
    996/2 GT3 Clubsport
    50,00%
    54
    987/2 Cayman S met een pak (sporty) opties
    50,00%
    54

Was ik maar een "arme man"
    AutoMinded.be

Comment

Mijn keuze zou de MkI Club Sport zijn!!! op termijn een future classic en rouwer dan de MkII!!! lichter ook!!!

De Cayman is een super auto maar o zo overpriced...serieus, koop toch gewoon een 996 GT3 MkI CS voor 55-60k eur.... great value for money!!!!
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

Comment

Een Mk.I 996 GT3? Heeft me nooit aangesproken, I don't know why. 'k Vind de Mk.II een pak knapper, en 'ie mag dan wat zwaarder zijn en een tik docieler rijden, I wouldn't mind.

Comment

Uit die 2 zeker en vast de GT3.

Hoewel ik ook de MkI prefereer boven de MkII, die spreekt me gewoon meer aan hoewel toch moet toegeven dat de MkII mooier is maar een auto is meer dan looks alleen.

Comment

Als ik +60k aan een auto moet spenderen, dan zou ik toch voor een nieuwe kiezen. Ten eerste is hij dan volledig naar je eigen goesting, en ten tweede heb je zekerheid en garantie. Zo'n GT3 clubsport werd wellicht niet gebruikt om mee te flaneren he.
            Last edited by janvkn; 06/02/2009, 13:58.
            AutoMinded.be

Comment

Ze zijn gelijk van prijs?

dan zou men keuze naar de GT3 gaan. Niet omdat de cayman S minderwaardig is in mijn ogen, maar een porsche zou bij mij toch eerder als weekendwagen gebruikt worden. dus mag het allemaal wat spartaner en harder uitgevoerd zijn. plus het feit dat het toch beiden 2-zitters zijn.
              een rolkooi en GT kuipjes blijven toch in mijn ogen, en als je wat zoekt kom je wel ééntje tegen in een kleur die je aanstaat. (interieur mag/moet bij zo'n wagen zowieso zwart zijn dus dat is gemakkelijk gekozen.)
              bij de cayman mag het allemaal wat vrolijker en persoonlijker qua kleurcombinatie
              wel 1 opmerking.
              mag er iets aan gewijzigd worden? want de 996GT3 is een moeilijk kind bij mij. de PFL heeft een veel mooiere en aanpasbare spoiler, waar ik de achterspoiler van de FL zo banaal vind (en ook niet aanpasbaar dacht ik) . Maar dan is de turbosnoet weer mooier bij de FL. dus mits enige aanpassing zou ik gewoon de GT3RS vleugel graag monteren op de 996GT3/2 en anders zou men voorkeur toch voor de 996 GT3/1 gaan.

maar dus GT3 voor mij
              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Een Mk.I 996 GT3? Heeft me nooit aangesproken, I don't know why. 'k Vind de Mk.II een pak knapper, en 'ie mag dan wat zwaarder zijn en een tik docieler rijden, I wouldn't mind.
                ik vind de MKII echt lelijk...die spoiler trekt op niks...de MKI is zoveel meer in evenwicht...

...ach..degustibus coloribusque...
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

Ik heb na lang twijfelen de Cayman S genomen.
                  Maar dan moeten er wel een aantal opties op ...

Als pure tracktoy zou ik wel nog steeds voor de GT3 keizen, maar om ook vooral voor weekends in te zetten denk ik dat de cayman S de leukere en betere wagen is ...

Zwart met zwarte spaakvelgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Als ik +60k aan een nieuwe auto moet spenderen, dan zou ik toch voor een nieuwe kiezen. Ten eerste is hij dan volledig naar je eigen goesting, en ten tweede heb je zekerheid en garantie. Zo'n GT3 clubsport werd wellicht niet gebruikt om mee te flaneren he.
                    ik snap u niet...een nieuwe kost 2 x 60k eur.
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

Mag je een aftermarket sperdiff steken op de Cayman?

edit: dat is blijkbaar gewoon als optie te kiezen tegenwoordig..

Zeker een Cayman dan.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

GT3 voor mij. Cayman is een super daily driver, maar de GT3 biedt gewoon veel meer sensatie en opwinding.

Comment

GT3, veel meer wagen voor dat geld. Ik ben geen fan van de Cayman, maar zelfs dan, om van een 996 GT3 te winnen gaat er toch heel wat tegenover moeten staan voor mij persoonlijk
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            GT3 voor mij. Cayman is een super daily driver, maar de GT3 biedt gewoon veel meer sensatie en opwinding.
                            Op de openbare weg geef ik zelf voordeel aan de cayman S (zeker binnewegjes)
                            Man, dat ding heeft zo een ballans en stuurt zo snel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Op de openbare weg geef ik zelf voordeel aan de cayman S (zeker binnewegjes)
                              Man, dat ding heeft zo een ballans en stuurt zo snel
                              Wel ja he, 't is zeker geen gemakkelijke poll.. moest het er écht op aankomen zie ik me nog voor die nieuwe Cayman gaan eigenlijk Cayman onderstel = beste onderstel van Porsche. Ik ben benieuwd wat ze gaan uitspoken met die aangekondigde RS-versie.

Maar dan denk ik aan die GT3 .. 't is toch een andere klasse.. en als je de keuze hebt.. hmm

Nu, 't zijn allebei absolute droomwagens

Comment

996 Gt3
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

GT3 graag.

Ben niet echt fan van de Cayman (om het zacht uit te drukken)

Comment

Ik ben zwaar fan van de Cayman.

Maar een GT3 is natuurlijk wel een aanzienlijke trap hoger, ook al is hij tweedehands. Het aanzienlijk beperkter waardeverlies helpt natuurlijk ook wel.

GT3 met ruime voorsprong dus.

Comment

GT3 of 996 met............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Idem hier.

Moest ik nu al een "gewone" sportwagen hebben, ik zou voor de GT3 gaan, maar aangezien dat niet het geval is, doe mij toch maar de Cayman S. Dan kan ik er op de openbare weg ook nog makkelijk mee uit de voeten.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X