Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurencombinaties - algemene voorkeur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleurencombinaties - algemene voorkeur

Bij het kiezen van een nieuwe wagen heb ik het altijd moeilijk om de uiteindelijke kleurencombinatie (buiten/binnen) vast te leggen, en vaak begin ik na de bestelling me af te vragen of ik niet een andere keuze had moeten maken (wat ik dan uiteindelijk nooit doe, maar toch...).

Daarom ook deze poll: heb je een favoriete algemene kleurstelling voor al je wagens, hangt het sterk van het model af, of ben je ook een twijfelaar?

Je kan slechts één keuze maken - als je er meerdere hebt, dan hoort je antwoord thuis onder optie 2 (meerdere favorieten).

Met 'kleur' wordt alles bedoeld wat niet zuiver zwart of grijs is. Dus bv. een donkerbruine interieurtint valt ook onder 'kleur', net als bv. een beige wagen. Wit is niet rechtstreeks in de poll opgenomen, maar je kan in dat geval voor 'kleur' kiezen (aangezien wit nog steeds een 'afwijkende' kleurkeuze is in vergelijking met de 80% zwarte en grijze wagens op de weg).

Met 'hangt van het model af' bedoel ik duidelijk dat je geen echte voorkeur hebt, dat het 'case by case' is. M.a.w. het is niet omdat al je wagens zwart/zwart zijn, maar je vindt dat een Ferrari rood moet zijn, dat je antwoord 'hangt van het model af' hoort te zijn.
    62
    Hangt af van het model
    29,03%
    18
    Ik twijfel altijd en/of heb meerdere favorieten
    9,68%
    6
    Zwart (buiten) / zwart (binnen)
    14,52%
    9
    Zwart (buiten) / beige (binnen)
    4,84%
    3
    Zwart (buiten) / kleur (binnen)
    8,06%
    5
    Grijstint (buiten) / zwart (binnen)
    3,23%
    2
    Grijstint (buiten) / beige (binnen)
    3,23%
    2
    Grijstint (buiten) / kleur (binnen)
    1,61%
    1
    Kleur (buiten) / zwart (binnen)
    14,52%
    9
    Kleur (buiten) / beige of kleur (binnen)
    11,29%
    7
    Last edited by ; 17/01/2009, 13:43.

black on black

Comment

Donkergroen met beige zetels blijft voor mij het mooiste
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
        black on black
        Once you go black, you never go back?

Idem voor mij. Vooral met m'n Avensis vond ik 't de mooiste combo.
        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Zwarte buitenkleur, bruin interieur

Comment

Donkerblauw buiten, zwart dashboard met beige zetels en houtinleg binnenin.

Comment

buitenkleur hangt er een beetje vanaf.
              binnen altijd zwart(ivm onderhoud) .
              Nissan QQ driver.

Comment

Geen grijs of zwart voor mij. Ik heb graag een kleurtje op de buitenkant. Binnen geen lichte kleuren zoals beige of wit, onderhoud is te moeilijk.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Meerdere favorieten.

donkergroen met beige interieur
                  zilver of zwart met rood lederen interieur
                  rood met zwart interieur
                  ....

Geen black on black
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Ook hier meerdere favorieten:
                    donkerblauw met beige of lichtgrijs leder
                    zwart met rood of beige leder
                    rood met zwart leder
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Donkergroen met beige zetels blijft voor mij het mooiste
                      British racing green neem ik aan?

Comment

Zwart vanbuiten en rood vanbinnen zoals in een Maserati Gran Turismo

Comment

Zwart voor het exterieur, kleur voor het interieur.
                          Ik heb het nog al gezegd dat ik wel heb voor zwart metaalkleur i.c.m. rood leder (dus enkel het leder zelf, niet het halve dashbord).
                          En natúúrlijk zijn er uitzonderingen.
                          Nog een kanttekening: bij stoffen zetels mss toch liever zwart.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                            Zwart vanbuiten en rood vanbinnen zoals in een Maserati Gran Turismo

Dit vind ik er dus al een beetje over.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Voor mij hangt dat af van wagen tot wagen.

Comment

Kleur (blauw altijd al 'n voorkeur gehad) met contrasterend interieur indien mogelijk (beige b.v.).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  Voor mij hangt dat af van wagen tot wagen.
                                  Idem.
                                  Maar toch: donkergroen/diepblauw/bordeaux met een soort van lichtbruin interieur zie ik op de meeste auto's wel zitten.

Comment

buiten: zwart/wit
                                    binnen: caramel/bruinig/rood

vind ik steevast de mooiere combinatie
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                      black on black
                                      ²

Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen (modellen waar andere kleurencombinaties mooier zijn).

Comment

Misschien wat ingaand tegen de manier waarop ik de vraag stelde, maar in principe vind ik middenblauw (niet te licht, niet te donker) in combinatie met een licht interieur (beige, champagne, etc.) het knapst. Mijn favoriete kleurencombo onder de 'normale' wagens bv. is Tiefseeblau / creambeige op een BMW 5.

Echter, de meeste fabrikanten hebben helemaal geen mooi blauw in de aanbieding (recent komen enkel BMW Tiefseeblau, Audi Mauritius blauw en het blauw wat vroeger op de E90 beschikbaar was maar dan vervangen door Montego in aanmerking voor mij), en een licht interieur is naar onderhoud ook niet alles (mijn huidige wagen heeft dat en het viel zeker mee, maar nu er een kleintje is zie ik dat niet meer zitten).

Dus in principe heb ik wel m'n voorkeur, echter in de praktijk kan ik die zelden realiseren wegens niet te krijgen (mooie blauwe buitenkleur) en niet praktisch (lichte binnenkleuren). En bijgevolg kom ik dan bij de andere combo's uit, en daar heb ik meerdere favorieten:
                                        • Zwart/beige
                                        • Zwart/bruin
                                        • Middengrijs/bruin
                                        Ik hou niet van donkergrijs. Zilver vind 'k knap met zwart maar tegelijk zo weinig verbeelding dat ik het nooit over m'n hart zou krijgen dat te kiezen. Zwart op zwart kan voor heel aggressieve wagens wel, maar ik zou het ook moeilijk hebben het te kiezen. Groene, rode, gele wagens ga je mij nooit in zien (dan is er wel steeds een blauw wat ik knapper vind). Wit vind 'k knap en zou 'k aandurven, maar enkel voor hypersportieve wagens (type GT3).

De wagen die ik nu besteld heb (C200 break) is middengrijs (palladium) - zwart heb 'k nu en heb 'k het even mee gehad qua onderhoud. Twijfels waren er vooral ivm. interieur, ben uiteindelijk voor zwart leder gegaan. Stof/leder was lelijk (de stof dan toch) en zwart wegens low key (valt minder op dat het leder is) en gebruiksgemak. Heb nog zitten twijfelen over het Cognac leder van MB, maar vond het uiteindelijk te rood en daardoor ook niet echt goed passen bij het middengrijs aan de buitenkant.

Comment

Working...
                                        X