Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Absoluut de oude! Is idd op verschillende vlakken beter en ziet er gewoon ook knapper uit! Zwart voor mij a.u.b.
groot gelijk. een zwarte met zwarte velgen vind ik persoonlijk heel knap check de mijne
het grootste verschil in deze 2auto's zit hem in de achterophanging. de 2007 ctr heeft achteraan een torsieas, dit is gedaan op de auto goedkoper te maken. en dit is niet ideaal. de ep3 zou beter sturen en sneller bochten pakken. het 2de grote verschil zit hem in het gewicht. ik denk dat de nieuwe zo'n 100kg zwaarder is, en dit met dezelfde motor. de motor in de fn2 heeft wel een ander motormanagement. deze heeft een betere koppelgebied, en oja 1pktje meer. maar 100kg op een motor met een relatief laag koppel en voor zijn klasse weinig pk's is toch een aardig verschil. dit laat niet staan dat hij toch een van de fijnst rijdende auto's is uit zijn klasse. en ondankst dat jeremy clarckson tegen de fn2 is, zet de stig hem op nummer 1 in de hothatch test.
je hebt trouwens ook nog de ek9. de old school civic type-r. dit is de eerste civic type-r alleen uitgebracht in japan. op basis van het ek chassis ( civic 1996-2001 geloof ik) in deze civic zit het b16b motorblok op basis van de b18c uit de integra type-r. de b16b is een 1.6 met 185pk!! deze civic is echt the hardcore civic type-r maar enkel rechtsgestuurd te krijgen via import.
dan is er ook nog de fd2 de civic type-r sedan uit japan. ook enkel rechtsgestuurd en met een 225pk k20a motorblok. ook enkel rechtsgestuurd en verkrijgbaar via import. hier rijd er eentje van in nederland. dus is vrij uniek.
De nieuwe natuurlijk, heb het geluk gehad van beide auto's uitvoerig te mogen testen.
En het verschil is minimaal, verschillende professionele piloten waren zelfs sneller met de nieuwe dan met de oude (ondanks de theoretisch minder ideale set-up)
In het dagelijks gebruik is het verschil wel levensgroot, de oude is hierin slechts een schaduw van de nieuwe.
Waarmee ik bedoel dat de nieuwe alle comfort heeft van een moderne auto en in het dagelijks verkeer de oude achter zich laat door de soepeldere motor.
Zit momenteel te wachten op mijn nieuw model type R in het rood.
Na 14 jaar crx gereden te hebben moest ik noodgedwongen uitkijken naar een iets grotere wagen. (ivm kids)
Nu rij ik ondertussen bijna 3 jaar rond in een oud model civic sport maar met de veel te lichte 1.4 motor in.
dit hield ik niet vol en ja hoor vorig weekend de knoop doorgehakt
Mijn oude model gaat weg voor het nieuwe en dan nog wel de Type R. dit wordt smullen
Qua looks en dat super interieur zoals de enterprise ga ik toch ook voor het nieuw model.
al moet gezegd zijnde dat het oude toch ook verdomd knap is en verdomd goed in elkaar steekt.
Enkel jammer dat Honda niet het blokje van de S2000 erin gelepeld heeft
Toch nog eens een boven halen want we zijn momenteel ook aan het twijfelen tussen deze twee ... Zaterdag zijn we met de fn2 gaan rijden en is een zeer allround voertuig met zeer veel opties en ruimte . We zaten er met drie personen in en dat voelde je natuurlijk wel . Het was voor mij de eerste keer met een vtec en ik moet zeggen dat het me wel kan bekoren . Is een heel andere manier van rijden dan met de mini maar daarom niet minder leuk . Gisterenavond dan eens met de ep3 gaan rijden , ook weer met drie in de wagen en ik vond dat deze daar precies minder last van had ... Zal ook wel te maken hebben met het feit dat deze dan oom een pak minder kilo's op de weegschaal zet . Wagen hing zeer goed aan het gas en het schakelen verloopt zo kort en precies dat het echt een plezier is om er in te roeren ... De ep3 mag dan wel niet zo modern meer zijn , hij geeft in mijn ogen meer hard core plezier en daar is het in dit segment om te doen .... Het is ook wel opmerkelijk dat de prijzen op de tweedehandsmarkt zo dicht bij elkaar liggen .... Er zijn ep3's bij die nog duurder staan dan de fn2's ?! En volgens mij heeft dit enkel te maken met de funfactor van de oude generatie ... De puurheid zonder de franjes ...
Al zijn veel van die Recaro's te klein voor mij. Met m'n 1m88 heb ik opt autosalon vorig jaar in wat sportieve wagens gaan zitten en kwamen mijn schouders tot op die harde rand
Toch nog eens een boven halen want we zijn momenteel ook aan het twijfelen tussen deze twee ... Zaterdag zijn we met de fn2 gaan rijden en is een zeer allround voertuig met zeer veel opties en ruimte . We zaten er met drie personen in en dat voelde je natuurlijk wel . Het was voor mij de eerste keer met een vtec en ik moet zeggen dat het me wel kan bekoren . Is een heel andere manier van rijden dan met de mini maar daarom niet minder leuk . Gisterenavond dan eens met de ep3 gaan rijden , ook weer met drie in de wagen en ik vond dat deze daar precies minder last van had ... Zal ook wel te maken hebben met het feit dat deze dan oom een pak minder kilo's op de weegschaal zet . Wagen hing zeer goed aan het gas en het schakelen verloopt zo kort en precies dat het echt een plezier is om er in te roeren ... De ep3 mag dan wel niet zo modern meer zijn , hij geeft in mijn ogen meer hard core plezier en daar is het in dit segment om te doen .... Het is ook wel opmerkelijk dat de prijzen op de tweedehandsmarkt zo dicht bij elkaar liggen .... Er zijn ep3's bij die nog duurder staan dan de fn2's ?! En volgens mij heeft dit enkel te maken met de funfactor van de oude generatie ... De puurheid zonder de franjes ...
Zoals iemand hierboven ook al zei is de nieuwe waarschijnlijk van wat meer comfort voorzien.
Als je de wagen enkel gaat gebruiken om van de pure fun van het rijden te genieten ben je misschien wel beter af met de fn2. Ik had ook wel niet verwacht dat er fn2's zouden zijn die duurder zijn dan ep3's!
De oude voor mij maar aangezien deze vrij duur zijn word het moeilijk.
Gemiddeld kost de oude civic type r rond de 10k. En dan heb je een wagen van rond de 7jaar.
Zoals iemand hierboven ook al zei is de nieuwe waarschijnlijk van wat meer comfort voorzien.
Als je de wagen enkel gaat gebruiken om van de pure fun van het rijden te genieten ben je misschien wel beter af met de fn2. Ik had ook wel niet verwacht dat er fn2's zouden zijn die duurder zijn dan ep3's!
fn2 is dus wel degelijk de nieuwste ... ep3 is de oude
Voor mij ook liever de oude als je leest dat de nieuwe qua rijgedrag en snelheid een verslechtering is t.o.v de ep3
Ben ook nooit fan geweest van het exterieur van de nieuwe honda civic, tenzij in type-r en dan nog is het met gemengde gevoelens.
Comment