Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De oude is meer op het rijden gericht vind ik, afwerking laat wat steken vallen maar qua rijgedrag is die super: lekker stuurgevoel en supervering om bochtjes te pikken. En die plaats van de versnellingspook.
De nieuwe is echt meer een allrounder, beter afgewerkt, meer gericht op comfort i.t.t. de ep.
Ik heb maar een drietal keer meegereden met een ep3, maar heb wel 5 jaar met een ep4 sport, gereden die qua ophanging* en stuurgevoel exact hetzelfde was, alleen de motor was anders . Mijn broer heeft nu sinds kort een fn2 en die is toch echt een pak beter afgewerkt en mooier binnenin. Qua rijsensatie is die natuurlijk ook gewoon goed, neemt heerlijk bochtjes en is heel gemakkelijk 'vlot' te rijden. Het jammere aan die fn2 is dat ie de indruk schept dat ie ook comfortabel kan cruisen op bv de autostrade maar dat kan ie eigenlijk niet door de harde sportieve afvering.
Persoonlijk vond ik de ep meer aanzetten tot snel rijden dan de fn, gewoon al omdat ie ook meer driver-minded aanvoelt. Of dat positief of negatief is moet ieder voor zich uitmaken.
Als het is om ook dagelijks te gebruiken zou ik dus de fn kiezen, als het enkel is om trackdays te doen of te gaan ringen de ep
(*de type R hing standaard wel nog iets lager, ik dacht 1cm)
Comment