Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa 159 : should I stay or should I go ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
    Zeiden 2 alfisti

Heb je al eens met een 159/Brera/Spider gereden?

Dan had je geweten dat we gelijk hebben

Comment

je zal wel horen zeggen dat alfa niet betrouwbaar is, maar als je zo een 159 ziet staan dan vergeet je alles wat je hebt gehoord. en dan is het je hart die spreekt .

Comment

Gewoon gaan voor die 159..
        Ik zelf heb LANG LANG aan het twijfelen geweest om zo eentje te kopen...
        Zo een schoonheid, En qua afwerking vind ik em subliem...
        dat geribbeld alminium op de console, schitterend

De grootste dingen die mij weerhouden hebben om er 1 te kopen was...
        Dat de aankoop via cardoen zou verlopen ( de grootste reden eig)
        en dat ik de zitpositie, ook al was de stoel volledig verstelbaar, niet volledig naar men zin kreeg...
        ik kreeg de stoel niet laag genoeg, ik bleef altijd met een stuk van het dak in men gezichtsveld zitten... en ik ben maar normaal van lengte (1m80)...
        en dat stoorde me enorm..

Overigens stuurt de 159 ook enorm prettig

Comment

IK WIL ER ééN !!!

Ge moest al in de Alfa garage staan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
            Ge moest al in de Alfa garage staan !
            Ik ben pas terug, voor een offerte weliswaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Voor ik begin te zeggen hoe leuk ik de 159 vond, zeg eerst eens wat je opties zijn. Tussen welke auto's gaat het?
              Zucht...

Ofwel gaat het budget omhoog en dan spreken we over BMW 3 of A4 alhoewel die laatste eigenlijk afvalt met zijn belachelijke leveringstermijnen.

Ofwel in ongeveer dezelfde prijs (afhankelijk van de uitvoeringen C5, Saab 9-3)

Ofwel met een minder budget en een KTM Superduke als speleding in het achterhoofd : C4, Golf,...?...

Ofwel in een heel andere richting, de Scirocco, vind ik ook niet lelijk.

Keuzestress heet zoiets denk ik.

Comment

Ik vind de 159 en de nieuwe Ford Mondeo goed aan elkaar gewaagd...
                mss ook is naar kijken...
                En die nieuwe mondeo is ook een knappe bak EN spacious ....

Comment

En kameraad van mij heeft een 159 JTD 150pk als bedrijfswagen. De eerste maand heeft de auto 5 maal in de garage gestaan na afslepen. Problemen met de brandstoftoevoer...

Het zal wel een alleenstaand geval zijn maar het moet toch weer net lukken

Zelf vind ik de Alfa een hele mooie wagen echter iets te "overstyled". Ik vond vroegere modellen veel leuker (33/145/147/...)
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oh ja, zuid-limburg welke garage Genk - Hasselt - Tongeren? Eventueel uitwijken naar wallonië?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Als Alfist sta ik in tegenstelling tot de jaren '90 niet te liegen als ik zeg dat een alfa tegenwoordig betrouwbaar is.
                      Maar om zeker te zijn neem je toch best een 3.2 V6.

JTD zonder twijfel sterk betrouwbaar zuinig en goedkoop in onderhoud

op alfa forum is er eentje met 700 000km op ne 166 2.4jtd

krijg je mist deftig warmrijden en service niet kapot

de 3.2 is ook leuk heb eens eentje testgereden maar mist tegenover de echte alfa V6 wat charisma en verbruikt vrij veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Gewoon gaan voor die 159..
                        Ik zelf heb LANG LANG aan het twijfelen geweest om zo eentje te kopen...
                        Zo een schoonheid, En qua afwerking vind ik em subliem...
                        dat geribbeld alminium op de console, schitterend

De grootste dingen die mij weerhouden hebben om er 1 te kopen was...
                        Dat de aankoop via cardoen zou verlopen ( de grootste reden eig)
                        en dat ik de zitpositie, ook al was de stoel volledig verstelbaar, niet volledig naar men zin kreeg...
                        ik kreeg de stoel niet laag genoeg, ik bleef altijd met een stuk van het dak in men gezichtsveld zitten... en ik ben maar normaal van lengte (1m80)...
                        en dat stoorde me enorm..

Overigens stuurt de 159 ook enorm prettig
                        ja je zit altijd wat hoger in een alfa (ik meet ook 1m80)

ik merk dat op als ik een bmw zit.Maar dat is een gewoonte hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subzero Bekijk Berichten
                          Oh ja, zuid-limburg welke garage Genk - Hasselt - Tongeren? Eventueel uitwijken naar wallonië?
                          Dan hebt ge Botta (op de baan van Riemst naar Tongeren), Menten in Hoeselt (op het industrieterrein naast de E313) ofwel Pagnotta (Genk). Bij Pagnotta zijn we nooit geweest voor onderhoud, bij Botta wel en daar waren we niet echt tevreden van... (probleem met de centrale vergrendeling van de 166, Botta plaatst een 2de-hands computer om te testen en belt ons om te zeggen dat het in orde is...en zegt dan kom hem morgenavond maar halen want we gaan er nu een volledig nieuwe inzetten (hallo werkuren). Heeft 2 maanden gewerkt en toen hetzelfde probleem... Ondertussen door wat op fora te zoeken erachter gekomen dat het waarschijnlijk ligt aan 1 van de deursloten, oplossing: beetje olie spuiten.

Als het wat verder weg mag zijn: Garage Jannis in Overpelt. Heel tevreden over, goede service, klantvriendelijk,...

Het allerbeste is natuurlijk een paar mensen kennen die na hun uren kunnen/willen sleutelen, maar bij leasing lijkt me dat ook niet ideaal he
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Draagarmpje? Vanwaar haal je die info? Het is de 147/156/GT generatie die last heeft van slijtage aan de draagarmen... daar kan je eigenlijk wel spreken van draagarmpjes, vooral achteraan dan. Maar bij de 159, dat is het eerste wat ik ervan hoor.
                            de 147,156 en gt hebben ind veel last van draagarmen en indd met name de 2 achterste (meer specifiek de achterste achterste) en de langsliggende.
                            de 159 heeft er veel minder last van maar het komt ook wel eens voor. ik zei nochtans al twee keer dat het geen courant probleem was, maar gewoon een voorkomend probleempje
                            en euhm,... ik zit ganse dagen onder alfa's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              de 159 heeft er veel minder last van maar het komt ook wel eens voor. ik zei nochtans al twee keer dat het geen courant probleem was, maar gewoon een voorkomend probleempje
                              en euhm,... ik zit ganse dagen onder alfa's...
                              Komt eens voor? Wat loopt er precies mis met die draagarmen van de 159?

Comment

Komt eens voor? Wat loopt er precies mis met die draagarmen van de 159?
                                *zucht*
                                komt eens voor, is toch niet zo moeilijk te begrijpen? speling op een rubber, een rubber die uitscheurt, ... Net zoas er wel eens speing op een stuurnoot kan zitten
                                maar het grootste probleem lijkt me de afstelling die verkeerd is waardoor sommigen hun banden schuin slijten e.d.

maar het zijn meestal nog jonge wagens, dus veel problemen steken voorlopig de kop niet op

Comment

Dat van het Premium onderstel is wel waar, en voel je ook heel hard. Ik ken in dit segment geen wagen die tegelijk zo comfortabel rijdt en ook zo hard door de bocht kan. Zoals je in een hoger segment zou verwachten dus. Maar het is nooit lichtvoetig, je voelt dat er massa achter zit.

De koetswerkstijfheid is trouwens ook enorm, hoger dan een BMW3 als ik me niet vergis (en dat was de vorige kampioen). Als je pakweg een riooldeksel raakt dan voel je gans de wagen in 'one piece' bewegen, zero flex in dat chassis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                    Dat van het Premium onderstel is wel waar, en voel je ook heel hard. Ik ken in dit segment geen wagen die tegelijk zo comfortabel rijdt en ook zo hard door de bocht kan. Zoals je in een hoger segment zou verwachten dus. Maar het is nooit lichtvoetig, je voelt dat er massa achter zit.

De koetswerkstijfheid is trouwens ook enorm, hoger dan een BMW3 als ik me niet vergis (en dat was de vorige kampioen). Als je pakweg een riooldeksel raakt dan voel je gans de wagen in 'one piece' bewegen, zero flex in dat chassis.

idd heeft de grooste torsiestijfheid in zijn segment.

ik voel zeer goed het verschil tussen mijn Gt en de brera van de zaak

de brera zou makkelijk 400pk kunnen verteren

Sublieme passieve veiligheid
                                    Naast zijn uitzonderlijk hoge niveau van actieve veiligheid – voorkomen blijft altijd beter dan genezen – onderscheidt de Alfa Romeo 159 zich ook door zijn sublieme passieve veiligheid. En dan hebben we het niet alleen over zijn dubbel blokkerende anti-diefstal deurvergrendeling en optilbeveiliging. Door de geavanceerde structuur met zeer sterke bodemgroep, veel kokervormige elementen, extra sterke staalsoorten, meervoudige lagen staal, laser lastechniek en extra laspunten is de Alfa Romeo 159 uitzonderlijk stijf en biedt de veiligheidskooi rondom de cabine bijzonder goede bescherming. De torsiestijfheid is de allerbeste in zijn klasse met een ongelofelijke waarde van meer dan 180.000 daNm/rad. De Alfa Romeo 159 beschikt over alle veiligheidstechnieken die in deze klasse gangbaar zijn en voegt daar zelfs de nodige aan toe. Zo heeft hij acht airbags – waaronder speciale airbags die de onderbenen beschermen – en ook zijn anti-whiplash techniek, bandenspanningssensoren en een innovatief systeem om de gordelkrachten bij een botsing te beperken aan boord. Vanzelfsprekend is de airbagtechniek intelligent en reageert dus op de impact van een crash. Je kunt het ook in één zin zeggen: de Alfa Romeo 159 zet in zijn klasse een nieuwe mijlpaal op veiligheidsgebied.

bron http://www.autokopen.nl/persberichte...h_comfort.html
                                    Last edited by ; 13/09/2008, 09:46.

Comment

DDke, de volgende keer gewoon een echte auto (BMW 3-reeks)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        DDke, de volgende keer gewoon een echte auto (BMW 3-reeks)?
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten

hehe ik begrijp je reactie en ik hoop dat het een grapje is...maar ik ben niet zeker...

een reden voor mij om minder op dit forum te komen rondhangen...

Comment

Working...
                                          X