Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Carrera 4s 993 vs 996

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb een 996 4S gehad en dat was een prima wagen én knap qua looks. Een 993 4S wordt al eerder een derde wagen, geen dagelijkse km-vreter terwijl de 996 dat toch wel gerust kan zijn.

Wat de sound betreft : met PSE heeft de 996 3.6 echt wel een supersound hoor. Een standaard 993 klinkt ook niet echt spectaculair goed, dan scoren de oudere zoals de 964 toch beter vind ik

Qua looks geef ik toch licht de voorkeur aan de 993.

Comment

Moeilijk!

de 996 C4S vond ik één van de knapste 996-en... maar de 993 is natuurlijk een blijver. Eentje die je nooit beu wordt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Mazda 3 MPS: 6.1 tot 100
        Porsche 996 4S Tiptronic: 5.6 tot 100
        Porsche 993 4S: 5.3 tot 100
        Porsche 996 4S H6: 5.1 tot 100

Je gaat me niet zeggen dat een Focus RS het in 5.2 doet.

Kan best dat die het sneller doet dan een 993 4S, maar dan is ie ook sneller dan een 996 4S, en dan valt zijn argument dus al weg

Edit: Subaru Impreza WRX STI doet het in 5.2, maar geldt dat ding als hot hatch?
        Ik dacht dat het verschil groter zou zijn, zo iets van 6s voor de 993

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
          Hier heb je er een heel pak onder de 55k, allemaal ScheckheftGeplegt dus met Porsche onderhoudsboek, er zitten zelfs een paar dealerwagens tussen met garantie
          Kan je mij zeggen op welke Duitse woorden ik moet letten, zoals die ScheckheftGeplegt ?
          Want ik kan geen woord Duits

Comment

Het meeste spreekt voor zich hoor, maar als je iets specifiek wil weten vraag gerust, mag ook via pb.

Als je op vennootschap koopt, dan kruis je best "Mehrwertsteuer Ausweisbar" aan, dit wil zeggen dat je de helft van de BTW kunt recupereren.
            Als je privé koopt, maakt dat niet uit.

Comment

Ik denk dat de poll duidelijk is hé.

Ik sluit me sowieso aan bij de meerderheid aangezien de 993 C4S de laatste mooie Porsche is geweest tot de 997 er gekomen is.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De 996 4S Coupe doet me ook vrij weinig, maar in Cabrio vind ik die echt wel af en zou ik die boven de 993 4S Coupe verkiezen.. Rekening houdend met de leeftijd, want puur qua lijn is de 993 4S Coupe een echt tijdloos en mooi model..
                Het interieur van de 993 is sober, maar nog niet zo verouderd als bvb de 964..

Maar los daar van zou ik alle mensen toch afraden 1 van beide te kopen en gewoon nog enkele jaartjes op hun tanden bijten en dan voor een eerste generatie 997 ( eventueel S of 4S ) te gaan, die o zo knap is, zowel interieur als exterieur..

Comment

al wast maar voor de moneypit die zo een 993 kan worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    al wast maar voor de moneypit die zo een 993 kan worden
                    Hier heb je zeker een punt. Er wordt nogal eens vergeten dat je met een 993 een auto van minstens 11-12 jaar oud in huis haalt.
                    Velen hebben zich al miskeken op de kosten om een 964 in topconditie te houden. Met een 993 zal het niet anders zijn. Je staat dus met een 993 én voor een hoge aankoopprijs én voor een hoge onderhoudskost (dit in de veronderstelling dat je die koopt om mee te rijden en niet als garage queen).

Comment

Anders moet je eens aan Wannes vragen hoe het met zo een 964 gesteld is

Comment

Een Porsche van 11 jaar oud kopen omdat je geen van 3 jaar oud kan betalen lijkt me dan ook nogal een slecht idee. Dat moet je meer kopen als liefhebber dan uit financiele overwegingen om toch maar een Porsche op de oprit te hebben staan.

Comment

Working...
                        X