Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Erg knappe wagen
De 993 vind ik ook heel schoon en klinkt heerlijk maar de 996 ook natuurlijk.
320pk tegen 285pk, de 993 heeft het al moeilijk tegen een paar hothatches tegenwoordig. Klinkt zo verkeerd..
Deze is te moeilijk voor mij. Heb met beiden gereden als bestuurder en ze hebben beiden ongeveer evenveel voor/nadelen. Eerste poll op dit forum dat ik echt moet passen
Nu mag een Focus RS , S2000 of mazda of whatever 2 sec sneller zijn op de 0-100... dan nog zullen ze nooit het gevoel geven wat de 993 geeft/gaf qua rijgenot/sensatie/geluid.
Overpriced? Overgewaardeerd? Classic Porsches zullen nu éénmaal altijd schaars en gewild zijn.
Wie had ooit gedacht dat een 73 RS2.7 vandaag de dag voor 250K van eigenaar wisselt
Misschien, maar voor een 996 4s met een gekende historiek bij Porsche garage ga je toch zeker 55 000 betalen. In België staan er bij bepaalde handelaars idd soms goedkopere, en meestal meer dan één, maar die hebben soms verborgen gebreken.
Mijn schoonbroer heeft zo een 996 TT gekocht voor 60 000 euro, maar hij heeft er op 1 jaar toch 10 000 euro kosten aan gedaan. Er was geen historiek voor handen.
Ik ben onlangs gaan kijken naar een 993 4s met 111d km, 41 000 euro, interessante prijs totdat ik de auto voor me had. Leder interieur serieus versleten, olielek aan motor, elektrische zetels defect.
Daar was maar een OHB bekend van de eerste 55d km in Duitsland, tot jaar 2002 of zoiets. Wie weet wat er daarna gebeurd is.
Mijn budget die ik voorzie is echt voor een volledig gekende onderhoudshistoriek, en eventuele analyse van een Porsche garage met voorziene kosten ( zo'n 110 verschillende controle punten)
ik weet een prachtige 996 Turbo staan voor 70.000€
altijd onderhouden bij Porsche Ingelmunster met slechts 45.000 km op de teller
een koopje dus
Misschien, maar voor een 996 4s met een gekende historiek bij Porsche garage ga je toch zeker 55 000 betalen. In België staan er bij bepaalde handelaars idd soms goedkopere, en meestal meer dan één, maar die hebben soms verborgen gebreken.
Mijn schoonbroer heeft zo een 996 TT gekocht voor 60 000 euro, maar hij heeft er op 1 jaar toch 10 000 euro kosten aan gedaan. Er was geen historiek voor handen.
Ik ben onlangs gaan kijken naar een 993 4s met 111d km, 41 000 euro, interessante prijs totdat ik de auto voor me had. Leder interieur serieus versleten, olielek aan motor, elektrische zetels defect.
Daar was maar een OHB bekend van de eerste 55d km in Duitsland, tot jaar 2002 of zoiets. Wie weet wat er daarna gebeurd is.
Mijn budget die ik voorzie is echt voor een volledig gekende onderhoudshistoriek, en eventuele analyse van een Porsche garage met voorziene kosten ( zo'n 110 verschillende controle punten)
Tja een gebruikte Porsche moet je niet in België maar in Duitsland kopen he, simpele wet van vraag en aanbod zorgt voor lagere prijzen.
Hier heb je er een heel pak onder de 55k, allemaal ScheckheftGeplegt dus met Porsche onderhoudsboek, er zitten zelfs een paar dealerwagens tussen met garantie
Voor mij was de 993 van hoger kwaliteit, maar das persoonlijk zeker ? Het geluid is mooier, en ik ben zeker dat de laatste evolutie motoren van de 993 ( met varioram ) sterker zijn dan de watergekoelde blokjes
Iemand vertelde me ooit dat de kost van een 993 motor om en bij de 25000euro zou kosten. Een watergekoeld blok van de 996 'slechts' 10000euro ...
en was een betrouwbaar bron, iemand die weet waarover hij spreekt.
Voor mij was de 993 van hoger kwaliteit, maar das persoonlijk zeker ? Het geluid is mooier, en ik ben zeker dat de laatste evolutie motoren van de 993 ( met varioram ) sterker zijn dan de watergekoelde blokjes
Iemand vertelde me ooit dat de kost van een 993 motor om en bij de 25000euro zou kosten. Een watergekoeld blok van de 996 'slechts' 10000euro ...
en was een betrouwbaar bron, iemand die weet waarover hij spreekt.
We hebben hier een Boxster 2.7 als 2de wagen (zie onderschrift), maar mijn pa heeft een 996 Targa en daarvoor een 993 Carrera 2 waar ik trouwens mee heb leren rijden.
Zoals hierboven al gezegd door iemand, luchtkoeling was een doodlopend spoor om aan de emissienormen te kunnen voldoen en er waren nog wel meer redenen waarom Porsche overgestapt is naar waterkoeling.
993 heeft zeker sterke blokken en dat komt omdat dit model eigenlijk gewoon een doorontwikkeling is van de 964 (je merkt dat nog het beste aan het interieur). Er zijn relatief weinig 993 gemaakt en de eigenaars en vooral de verkopers houden maar al te graag de mythe van 'laatste echte' in stand als je begrijpt wat ik bedoel. Dat velen er massaal intrappen en denken dat die in waarde zal blijven stijgen is dan hun probleem niet meer.
De 996 is technisch een totaal andere wagen.
Over die 10.000€ voor een 996 blok, ik vermoed dat je het hier hebt over een vervangmotor voor de 3.4 uit de pre-facelift.
Dit is weer een verhaal apart want door een probleem met de cilinderwanden bij sommige van de eerste exemplaren zijn er heel wat van die motoren vervangen (meeste onder garantie). De zeldzame gevallen die niet onder garantie vielen konden een vervangmotor kopen voor de speciale prijs van ongeveer 10.000.
Als je in Duitse advertenties bij een 996 3.4 ziet staan 'AT-motor' (AustauschMotor) dan is dat er zo ene
996. De 993 is ook mooi, maar de 996 C4S vind ik persoonlijk nog steeds de knapste Porsche ooit. Ook de 997 komt er niet bij in de buurt.
De gefacelifte 996's zijn gewoon allemaal knap, maar de C4S springt er echt nog bovenuit. Die voorbumper, die rode band, dat elegante, ...
Comment