Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Carrera 4s 993 vs 996

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Erg knappe wagen
    De 993 vind ik ook heel schoon en klinkt heerlijk maar de 996 ook natuurlijk.
    320pk tegen 285pk, de 993 heeft het al moeilijk tegen een paar hothatches tegenwoordig. Klinkt zo verkeerd..

996 dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      de 993 heeft het al moeilijk tegen een paar hothatches tegenwoordig.
      Noem er eens 1tje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Noem er eens 1tje...
        moeilijk denk ik

Comment

Noem er eens 1tje...
          Focus RS, Mazda MPS, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Focus RS, Mazda MPS, ...
            Mazda 3 MPS: 6.1 tot 100
            Porsche 996 4S Tiptronic: 5.6 tot 100
            Porsche 993 4S: 5.3 tot 100
            Porsche 996 4S H6: 5.1 tot 100

Je gaat me niet zeggen dat een Focus RS het in 5.2 doet.

Kan best dat die het sneller doet dan een 993 4S, maar dan is ie ook sneller dan een 996 4S, en dan valt zijn argument dus al weg

Edit: Subaru Impreza WRX STI doet het in 5.2, maar geldt dat ding als hot hatch?
            Last edited by ; 11/08/2008, 19:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              de 993 heeft het al moeilijk tegen een paar hothatches tegenwoordig.
              So what?

De 993 rijder rijdt met een oude(re) porsche -> = smaak
              De hot hatch rijder rijdt een veredelde johnny-kar -> =/= smaak

(no offence intended)

Comment

Mazda 3 MPS: 6.1 tot 100
                Porsche 996 4S Tiptronic: 5.6 tot 100
                Porsche 993 4S: 5.3 tot 100
                Porsche 996 4S H6: 5.1 tot 100

Je gaat me niet zeggen dat een Focus RS het in 5.2 doet.

Kan best dat die het sneller doet dan een 993 4S, maar dan is ie ook sneller dan een 996 4S, en dan valt zijn argument dus al weg
                mjah 0-100 is niet zo belangrijk.. zeker niet bij hot hatches met tractieproblemen off the line.

een subaru impreza sti is nu ook een hot hatch trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Deze is te moeilijk voor mij. Heb met beiden gereden als bestuurder en ze hebben beiden ongeveer evenveel voor/nadelen. Eerste poll op dit forum dat ik echt moet passen
                  Deel gerust je ervaringen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    mjah 0-100 is niet zo belangrijk.. zeker niet bij hot hatches met tractieproblemen off the line.

een subaru impreza sti is nu ook een hot hatch trouwens
                    Dus jij denkt dat een Mazda 3 met een 260pk turbomotor en FWD sneller rond circuit geraakt dan een Porsche 993 4S met 285pk?

Comment

Dus jij denkt dat een Mazda 3 met een 260pk turbomotor en FWD sneller rond circuit geraakt dan een Porsche 993 4S met 285pk?
                      neen.

ik wil maar zeggen dat in bvb de hernemingen het erg close zou kunnen zijn.

Comment

Nu mag een Focus RS , S2000 of mazda of whatever 2 sec sneller zijn op de 0-100... dan nog zullen ze nooit het gevoel geven wat de 993 geeft/gaf qua rijgenot/sensatie/geluid.

Overpriced? Overgewaardeerd? Classic Porsches zullen nu éénmaal altijd schaars en gewild zijn.
                        Wie had ooit gedacht dat een 73 RS2.7 vandaag de dag voor 250K van eigenaar wisselt

voor mij de 993 dus ...

gr

een ex-993owner

Comment

absoluut.. veel liever de 993 dan any hot hatch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                            Je kan echt niet kiezen hé
                            997 - 996 Turbo - 993
                            ik ben aan het sparen , en hoe langer ik wacht hoe meer hij mag kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olliblue Bekijk Berichten
                              Misschien, maar voor een 996 4s met een gekende historiek bij Porsche garage ga je toch zeker 55 000 betalen. In België staan er bij bepaalde handelaars idd soms goedkopere, en meestal meer dan één, maar die hebben soms verborgen gebreken.
                              Mijn schoonbroer heeft zo een 996 TT gekocht voor 60 000 euro, maar hij heeft er op 1 jaar toch 10 000 euro kosten aan gedaan. Er was geen historiek voor handen.

Ik ben onlangs gaan kijken naar een 993 4s met 111d km, 41 000 euro, interessante prijs totdat ik de auto voor me had. Leder interieur serieus versleten, olielek aan motor, elektrische zetels defect.
                              Daar was maar een OHB bekend van de eerste 55d km in Duitsland, tot jaar 2002 of zoiets. Wie weet wat er daarna gebeurd is.

Mijn budget die ik voorzie is echt voor een volledig gekende onderhoudshistoriek, en eventuele analyse van een Porsche garage met voorziene kosten ( zo'n 110 verschillende controle punten)
                              ik weet een prachtige 996 Turbo staan voor 70.000€
                              altijd onderhouden bij Porsche Ingelmunster met slechts 45.000 km op de teller
                              een koopje dus

Comment

993

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                  ik weet een prachtige 996 Turbo staan voor 70.000€
                                  altijd onderhouden bij Porsche Ingelmunster met slechts 45.000 km op de teller
                                  een koopje dus
                                  PM me please
                                  Ikzelf zoek geen turbo, maar ken iemand die misschien interesse heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olliblue Bekijk Berichten
                                    Misschien, maar voor een 996 4s met een gekende historiek bij Porsche garage ga je toch zeker 55 000 betalen. In België staan er bij bepaalde handelaars idd soms goedkopere, en meestal meer dan één, maar die hebben soms verborgen gebreken.
                                    Mijn schoonbroer heeft zo een 996 TT gekocht voor 60 000 euro, maar hij heeft er op 1 jaar toch 10 000 euro kosten aan gedaan. Er was geen historiek voor handen.

Ik ben onlangs gaan kijken naar een 993 4s met 111d km, 41 000 euro, interessante prijs totdat ik de auto voor me had. Leder interieur serieus versleten, olielek aan motor, elektrische zetels defect.
                                    Daar was maar een OHB bekend van de eerste 55d km in Duitsland, tot jaar 2002 of zoiets. Wie weet wat er daarna gebeurd is.

Mijn budget die ik voorzie is echt voor een volledig gekende onderhoudshistoriek, en eventuele analyse van een Porsche garage met voorziene kosten ( zo'n 110 verschillende controle punten)
                                    Tja een gebruikte Porsche moet je niet in België maar in Duitsland kopen he, simpele wet van vraag en aanbod zorgt voor lagere prijzen.
                                    Hier heb je er een heel pak onder de 55k, allemaal ScheckheftGeplegt dus met Porsche onderhoudsboek, er zitten zelfs een paar dealerwagens tussen met garantie

Buiten het subjectieve 'ik vind de 993 mooier' heb ik hier nog geen enkel objectief argument contra de 996 mogen lezen

Comment

@dimas heb jij een 996 ? Of een 993 gehad ?

Voor mij was de 993 van hoger kwaliteit, maar das persoonlijk zeker ? Het geluid is mooier, en ik ben zeker dat de laatste evolutie motoren van de 993 ( met varioram ) sterker zijn dan de watergekoelde blokjes

Iemand vertelde me ooit dat de kost van een 993 motor om en bij de 25000euro zou kosten. Een watergekoeld blok van de 996 'slechts' 10000euro ...

en was een betrouwbaar bron, iemand die weet waarover hij spreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46 Bekijk Berichten
                                        @dimas heb jij een 996 ? Of een 993 gehad ?

Voor mij was de 993 van hoger kwaliteit, maar das persoonlijk zeker ? Het geluid is mooier, en ik ben zeker dat de laatste evolutie motoren van de 993 ( met varioram ) sterker zijn dan de watergekoelde blokjes

Iemand vertelde me ooit dat de kost van een 993 motor om en bij de 25000euro zou kosten. Een watergekoeld blok van de 996 'slechts' 10000euro ...

en was een betrouwbaar bron, iemand die weet waarover hij spreekt.
                                        We hebben hier een Boxster 2.7 als 2de wagen (zie onderschrift), maar mijn pa heeft een 996 Targa en daarvoor een 993 Carrera 2 waar ik trouwens mee heb leren rijden.
                                        Zoals hierboven al gezegd door iemand, luchtkoeling was een doodlopend spoor om aan de emissienormen te kunnen voldoen en er waren nog wel meer redenen waarom Porsche overgestapt is naar waterkoeling.
                                        993 heeft zeker sterke blokken en dat komt omdat dit model eigenlijk gewoon een doorontwikkeling is van de 964 (je merkt dat nog het beste aan het interieur). Er zijn relatief weinig 993 gemaakt en de eigenaars en vooral de verkopers houden maar al te graag de mythe van 'laatste echte' in stand als je begrijpt wat ik bedoel. Dat velen er massaal intrappen en denken dat die in waarde zal blijven stijgen is dan hun probleem niet meer.

De 996 is technisch een totaal andere wagen.
                                        Over die 10.000€ voor een 996 blok, ik vermoed dat je het hier hebt over een vervangmotor voor de 3.4 uit de pre-facelift.
                                        Dit is weer een verhaal apart want door een probleem met de cilinderwanden bij sommige van de eerste exemplaren zijn er heel wat van die motoren vervangen (meeste onder garantie). De zeldzame gevallen die niet onder garantie vielen konden een vervangmotor kopen voor de speciale prijs van ongeveer 10.000.
                                        Als je in Duitse advertenties bij een 996 3.4 ziet staan 'AT-motor' (AustauschMotor) dan is dat er zo ene
                                        Last edited by ; 12/08/2008, 11:41.

Comment

996. De 993 is ook mooi, maar de 996 C4S vind ik persoonlijk nog steeds de knapste Porsche ooit. Ook de 997 komt er niet bij in de buurt.
                                          De gefacelifte 996's zijn gewoon allemaal knap, maar de C4S springt er echt nog bovenuit. Die voorbumper, die rode band, dat elegante, ...
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X