Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Carrera 4s 993 vs 996

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Porsche Carrera 4s 993 vs 996

Welke kies je ?
    Rekening houden dat je alles zelf moet betalen, aankoop, taksen, brandstof, onderhoud.
    Ook dat het een 2e auto is ,voor dagelijks gebruik heeft de 996 zeker een voordeel.
    993 in pefecte staat is te vinden rond 50 a 55 000 euro, de 996 55 a 60 000 euro.
    73
    993 Carrera 4s
    71,23%
    52
    996 Carrera 4s
    28,77%
    21

Zonder twijfel de 993 4S.

- Knapste porsche ooit (op de 993 Turbo na)
    - Luchtgekoeld

Comment

waanzinnig mooie auto inderdaad.. zeker die van hierboven

993 > 996

Comment

993 diréct
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Zonder twijfel de 993 4S.

- Knapste porsche ooit (op de 993 Turbo na)
          - Luchtgekoeld

fok zeg , meer moet dat niet zijn voor mij

ik stem dus ook op de 993

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
            fok zeg , meer moet dat niet zijn voor mij

ik stem dus ook op de 993
            Je kan echt niet kiezen hé
            997 - 996 Turbo - 993
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

De 996 vind ik heel knap, maar de 993 gaat daar los over!

Comment

993 no doubt

Comment

993
                  Moest ik het geld hebben misschien een 997 (voor't gemak), maar zeker geen zo'n lelijk misbaksel van een 996.

Comment

Geen seconde twijfel:

de 993. Zeker omdat het een 2e wagen is. Dit is werkelijk de knapste generatie 911'en. En dan het geluid van die luchtgekoelde motor...

Comment

Duidelijke overwinning voor de 993 !

Ik zou enkel nog twijfelen tussen een 4s en een cab, jammer dat er geen 4s cab gemaakt is

Comment

993 is voor de hardcore porschisten de laatste echte Porsche. Ik hoop me ooit zo nog eentje te kunnen aanschaffen.

Comment

993, zonder twijfel

Comment

Zwaar de 993 4S!!! In Aventura Grün . Is inderdaad zeker toch één de mooiste 911's ooit. Alleen spijtig van het 993 interieur superkaal in mijn ogen zeker in vergelijking met een mooi uitgerust 996 interieur met PCM, carbon,...

Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                            Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                            BMW 320d
                            Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Ik zal hier maar de luis in de pels spelen dan.

993 is door de markt momenteel zwaar overprijsd en 996 precies het omgekeerde

Dit doet niets af van de intrinsieke kwaliteiten van de 993, feit is gewoon dat de value for money aan de huidige marktprijzen redelijk lousy is voor een kar van minstens 10 jaar oud.

Zij die nu een 993 kopen en denken dat deze zoals de voorbije jaren in prijs zal blijven stijgen, zullen imho van een kale kermis thuis komen. Aan een auto van die leeftijd komen ook stilaan wat zwaardere kosten, perfect onderhouden of niet

Heb je trouwens al eens met een 993 4s gereden?
                              Dat is nog zo'n oud en bruut 4S systeem dat heel weinig 'speelruimte' laat.
                              Enfin ik zeg het maar....
                              996 4S kan trouwens al makkelijk tot 10.000€ goedkoper gevonden worden dan uw budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                996 4S kan trouwens al makkelijk tot 10.000€ goedkoper gevonden worden dan uw budget
                                Misschien, maar voor een 996 4s met een gekende historiek bij Porsche garage ga je toch zeker 55 000 betalen. In België staan er bij bepaalde handelaars idd soms goedkopere, en meestal meer dan één, maar die hebben soms verborgen gebreken.
                                Mijn schoonbroer heeft zo een 996 TT gekocht voor 60 000 euro, maar hij heeft er op 1 jaar toch 10 000 euro kosten aan gedaan. Er was geen historiek voor handen.

Ik ben onlangs gaan kijken naar een 993 4s met 111d km, 41 000 euro, interessante prijs totdat ik de auto voor me had. Leder interieur serieus versleten, olielek aan motor, elektrische zetels defect.
                                Daar was maar een OHB bekend van de eerste 55d km in Duitsland, tot jaar 2002 of zoiets. Wie weet wat er daarna gebeurd is.

Mijn budget die ik voorzie is echt voor een volledig gekende onderhoudshistoriek, en eventuele analyse van een Porsche garage met voorziene kosten ( zo'n 110 verschillende controle punten)

Comment

Mocht ik mogen kiezen dan opteer ik direct voor de 993. Die wagen zit simpelweg perfect in elkaar en dan mag die 996 beter zijn, hij blijft het lelijke broertje. Ik vermoed ook dat de 996 alleen nog in waarde zal dalen terwijl de 993 zijn prijs beter zal behouden.

Comment

Gemakkelijke keuze: 993 ! Meest schitterende 911 ooit gebouwd

Comment

Deze is te moeilijk voor mij. Heb met beiden gereden als bestuurder en ze hebben beiden ongeveer evenveel voor/nadelen. Eerste poll op dit forum dat ik echt moet passen

Comment

De 996 Carrera 4S post-facelift voor mij.
                                        De 993 vind ik overgewaardeerd op dit ogenblik omwille van "de laatste luchtgekoelde". De 996 zal binnen een goeie 5 jaar (als de 998 uit is) beginnen aanzien worden als "de eerste watergekoelde".
                                        Want uiteindelijk is dat meegaan met de moderne techniek die voor handen is. Luchtgekoeld was gewoonweg een doodlopend spoor en dat heeft niets te zien met "echte-Porsche-zijndigheid". Porsche staat nog altijd voor een fantastische sportwagen met de modernste aandrijftechnieken, dus waterkoeling hoort daar zeker bij. De fanatici zullen dit ook wel inzien met tijd.

Vandaar mijn keuze, want een 2e hands Porsche koop ik ook in zekere zin als beleggingsinstrument en de 996 is ondergewaardeerd op dit ogenblik.

Comment

Working...
                                        X