Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118d of 120d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 118d of 120d

Hallo

Wat zouden jullie kiezen? Een BMW 118 of 120 d, allebei met dezelfde opties:

Comfort line (+ elektronische airco)
    17" velgen
    Xenon-lichten
    Half leder half stof ? of gewoon leder ?
    ...

Het is ongeveer een prijsverschil van 2500 euro.

Een 118d rijdt wel leuk en heeft "genoeg" kracht, maar een 120d rijdt natuurlijk nog leuker hé Een 118d is wel goedkoper, ook qua taks en verzekering.
    Misschien een 118d laten motorisch tunen of is dit niet aan te raden ?

Mvg
    54
    118d
    27,78%
    15
    120d
    51,85%
    28
    118d tunen?
    14,81%
    8
    iets anders?
    5,56%
    3

als die 2500€ opleg geen probleem is dan zeker de 120d nemen

ik heb al 3 jaar spijt dat ik een 320d heb genomen ipv een 330d
    Last edited by ; 19/07/2008, 21:52.

Comment

3-serie ? tgaat ier toch over een één ?

Comment

Tunen zal er niet in zitten. De EDC17 chip ofzo is daar te zwaar voor beveiligd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten

aangepast , sorry

Comment

Yep, maar het gaat over de eeuwige discussie : 18d vs 20d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
              aangepast , sorry
              haha
              toerke eeft were te veel pintjes gedronken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                Yep, maar het gaat over de eeuwige discussie : 18d vs 20d
                ja, da weet ik.
                maar kzou ook niet weten wat genomen

Comment

120d Voor de redenen die ik in u ander topic zei..
                  -

Comment

haha
                    toerke eeft were te veel pintjes gedronken

Comment

ja, da weet ik.
                      maar kzou ook niet weten wat genomen
                      ipv een 18d zou ik een TDI-170 nemen, kost evenveel

Comment

118d is al voldoende vlot. Ik zou ieg proberen een testrit te versieren met beide versies en dan beslissen of de meerprijs het werkelijk waard is.

Comment

Wat een vraag. 120d uiteraard

Comment

Een 118d voor mij, ik doe met dat geld wel iets leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              ipv een 18d zou ik een TDI-170 nemen, kost evenveel
                              De TDI-170 is nog een oude pompverstuiver en is lang niet so verfijnd als een x18d of x20d: luidruchtig, smalle powerband en piekerig.

Om op de vraag te antwoorden, je moet je afvragen of het verschil voor jou 2500 euro waard is. De 118d is zeker geen slak, maar een 120d biedt toch net iets meer. Zelf zou ik altijd voor de krachtigste motor gaan die binnen mijn budget valt, anders zou ik me zolang ik de wagen heb afvragen of ik toch niet beter die andere had genomen...
                              AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                Misschien een 118d laten motorisch tunen of is dit niet aan te raden ?
                                Het sturingssysteem van die motor is tot op heden niet gekraakt, en dat is verre van de enige reden waarom ik het niet zou doen.

- Bij chiptuning zijn garantiegevallen altijd ambigu.
                                - Verzekering kan wel eens vies doen als ze daar achter komen.
                                - Betrouwbaarheid gaat erop achteruit, niet dat je dan met een machine rondrijdt die niet te vertrouwen is, maar toch minder als een originele motor.
                                - Een 120d en 118d verschillen verder nog buiten de sturing alleen.

Ik zou het niet doen, temeer omdat je je wagen nog moet bestellen. Je kan nu de keuze maken tussen heel vlotjes, en verdomd snel. Een keuze die nu wat eurootjes zal verschillen. Dat je dat er aan wil geven moet je nu uitmaken. Ga met beide wagens rijden, met de 118d ben je al vlotter dan de gemiddelde wagen en je zigzagt al tussen het gewoon verkeer. De 120d is naar hetgeen ik ervan al heb gehoord en van cijfermateriaal al heb gezien op het snelle af, ja zelfs bijna Golf GTI terrein. Bedenk nu goed wat je wil, zodat je achteraf niet op je keuze wil terugkomen en gaan chippen. Alles ingecalculeerd, risico verzekering, verminderde betrouwbaarheid en bijkomde risico's op dat terrein is een 120d imo geen slechtere deal dan een gechipte 118d, gesteld dat ie ooit gekraakt wordt. Houdt in het achterhoofd dat veel mensen nu al veel werkuren hebben gestoken in het kraken van die software, als jij daar een kopietje van wilt in jouw wagen zal je daarvoor betalen, ik zou al maar 1000 euro opzij leggen als je voor die optie wil gaan. Die extra euro's om dan in een keer voor een 120d te gaan zijn me mijn gemoedsrust waard.

Comment

oei, k ben momenteel nog de enige die 118d met motortuning. Maar 'k wist niet dat die moeilijk te chippen waren?

Comment

De facelift diesels (118d 143pk en 120d 177pk) waren tot voor kort niet te chippen, maar nu ondertussen wel al. Power Plus Engineering is al volop bezig, en anderen volgen snel.

En toch zou ik ook de 120d aanraden. Rijdt zoveel leuker, inclusief garantie en met correcte verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      De TDI-170 is nog een oude pompverstuiver en is lang niet so verfijnd als een x18d of x20d: luidruchtig, smalle powerband en piekerig.

Om op de vraag te antwoorden, je moet je afvragen of het verschil voor jou 2500 euro waard is. De 118d is zeker geen slak, maar een 120d biedt toch net iets meer. Zelf zou ik altijd voor de krachtigste motor gaan die binnen mijn budget valt, anders zou ik me zolang ik de wagen heb afvragen of ik toch niet beter die andere had genomen...
                                      That's my point : 18d > TDI-170 > 20d

Wat heb je aan een "mooi" klinkenke motor, met een mooie curve, maar te weinig PK's ?

Ieder kiest uiteraard wat ie wilt ...

Een 118d is op zich wel een snelle wagen, maar wat komt er - ook in dit topic - naar boven : chippen van een 118d. Waarom zou dat zijn ? Standaard 118d versus Golf/A3 170 is serieus verschil zene. En het is niet dat een 118d RWD broodnodig heeft ... dusssssssss
                                      Last edited by ; 20/07/2008, 11:52.

Comment

120d. De 118d is op papier wel snel, maar door de lineariteit van de motor, merk je daar amper iets van als je eenmaal achter het stuur zit. En als de opleg geen probleem is ...
                                        Tunen zou ik niet doen.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X