Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik pas me aan, ik rij rustiger en iets minder snel.

    Comment


    • #62
      Ik hou in het achterhoofd dat de brandstofprijzen relatief hoog staan, maar dan blijf het dan ook bij....


      Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk sowieso al een redelijk zuinige rijstijl heb, dus financieel valt het best wel mee. (tot nu toe !!)

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        jup, op lange stukken rij ik vaak wat trager.
        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Neen ik pas mij niet aan.

        Ik ga wél minder rijden, maar mijn rijstijl blijft hetzelfde.
        I second those!
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

        Comment


        • #64
          ik laat de auto zeker niet staan met de huidige prijzen.
          Als ik tijd heb rij ik wel wat rustiger, maar dat is vooral omdat ik wat minder wegpiraat wil zijn


          Antwerpen is't Stad
          en al de rest is parking!!

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Ja dat is ook niet gemaakt voor een zuinige rijstijl hé. En dat merk je eraan...


            3500 toeren op 120 @ 8-8.5 liter/100km.
            Laagste gemiddelde verbruik dat ik ooit haalde was 8.8 (huidige stand op BC). Meestal zit 'ie tussen 11.5-13 liter.
            fak zo zuipen!

            ik heb 8 liter, als ik doorgeef 9 liter. en dat voor een dikke 185 pk!

            Comment


            • #66
              Ik pas mijn rijstijl niet aan en trek geregeld nog door tot aan het rood.. Maar gezien de prijzen en het hoge verbruik beginnen de pointless plezierritjes er wel uit te vliegen want de portefeuille begint soms toch wel te protesteren

              Comment


              • #67
                Hier ook: rijstijl blijft onveranderd, maar ik pak al eens vaker de fiets i.p.v. de auto.

                Comment


                • #68
                  k had ne leasebak me tankkart maar nu ik met die benzine zuipschuit zit van die volvo

                  Comment


                  • #69
                    Ik doe het al jaren,hoge snelheden zijn niet aan mij besteed.
                    Nora!

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                      Ik doe het al jaren,hoge snelheden zijn niet aan mij besteed.
                      Is dan ook voor niks nodig, aan gewone snelheden geraakt ge ook overal.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #71
                        rijgedrag aanpassen my ass!
                        Door de hoge prijzen, zijn er mss veel die rijden proberen te beperken, dus meer plaats op de weg voor mij

                        Scheuren zolang je kan! De voorrraad is beperkt!

                        Comment


                        • #72
                          Past uw rijgedrag aan?


                          Mijn broer goed de nederlands praat. Ik vragen.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                            Sommigen kunnen het echt niet laten hé? Ik schatte je net iets hoger in, Zweed. Het is niet omdat je een bedrijfswagen hebt dat je je niks aantrekt van het overige verkeer. Het is niet omdat je een bedrijfswagen hebt dat je een gevaar bent op de baan.
                            Ik zie niet wat ik zou moeten laten. Van mijn mening te uiten??

                            Ik baseer me gewoon op een vaststelling: Ik vertrok 11 jaar terug uit Belgie toen er veel minder van dat TDI gedoe rondreed en het viel daar best mee.
                            Tegenwoordig, ondanks de superboetes, zie ik op de Brusselse Ring van veel meer arrogante apetoeren dan vroeger, steevast door iemand met een nummerplaathouder van een leasebedrijf...

                            Bij deze ga ik niet zeggen dat ze allemaal zo rijden. Het betreft vast een minderheid. Maar elke idiote toer die zo gebeurt is een risico voor mensenlevens.
                            En ik blijf van mening dat er een correlatie zit tussen "ik betaal de brandstof en de kosten toch niet" en dit brandstof-verspillend (en gevaarlijk) rijgedrag.

                            De kern blijft dat ik het een onlogisch systeem vind bedrijfswagens en bijhorende brandstofkaarten fiscaal te bevoordelen in een tijdperk waarin men druk uitoefent op energieverbruik en de gewone man (die wel zelf zijn brandstof betaalt) op kosten jaagt mijn schrikwekkende taksen om hem te ontmoedigen auto te rijden.
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              De kern blijft dat ik het een onlogisch systeem vind bedrijfswagens en bijhorende brandstofkaarten fiscaal te bevoordelen in een tijdperk waarin men druk uitoefent op energieverbruik en de gewone man (die wel zelf zijn brandstof betaalt) op kosten jaagt mijn schrikwekkende taksen om hem te ontmoedigen auto te rijden.
                              Daar kan ik wel inkomen ja ... maar ge moogt gerust zijn, ALS de brandstofprijzen stijgen, dan zullen de leasingmaatschappijen het niet laten om die kosten door te rekenen aan de klanten, zijnde de bedrijven. Je krijgt dan, normaliter, minder auto voor hetzelfde geld (want: brandstof duurder).

                              En dan is iedereen tevreden, want dan betaalt iedereen mee, he.

                              De leasingmaatschappijen gaan niet zeggen : he, onze kosten (brandstofkosten via brandstofkaarten) die stijgen ... weet je wat, WIJ zullen die kosten opvangen, zodat onze klanten evenveel moeten betalen, ipv meer.

                              Peut.

                              Maar ik denk dat je bedoelt dat leasingrijders niet betalen/kilometer, omwille van het systeem met maximumkilometers. En dus, blijkbaar "gratis" rijden. Maar niks is minder waar.

                              Weet je wat, als het toch allemaal zo gratis is, die firmawagens, haal er een in huis.

                              Comment


                              • #75
                                leasingmijs betalen geen brandstof

                                maar als de naft duurder qordt worden autos minder waard wel

                                Comment


                                • #76
                                  Bij mij zitten de brandstofbudgetten op dit moment in het bedrijf op ongeveer 350 euro per wagen (dus ook per consultant). Aangezien wij ten allen tijde op onze medewerkers willen (en ook kunnen) rekenen, ga ik niet moeilijk doen over zuinig rijgedrag of privé-kilometers, het wordt uiteindelijk toch doorgerekend...
                                  Dat wil echter niet zeggen dat ik het niet controleer. Als er nu er nu echt grote uitschieters bij zitten zonder goede verklaring, gaan we daar wel eens over praten. Arrogant leasewagenrijdersgedrag kan ik helaas moeilijk controleren, al laten we de nummerplaathouders wel verwijderen

                                  Alternatieve vervoersvormen zijn bijzonder moeilijk:
                                  - Het is niet efficiënt
                                  - Het is praktisch onhaalbaar aangezien wij meestal met verschillende projecten tegelijk bezig zijn, en dus meerdere bestemmingen per week (en soms per dag) hebben.

                                  Zelf let ik er soms op om zuiniger te rijden, al is dat moeilijk als je meer dan de helft van de tijd in de file staat...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Ik zie niet wat ik zou moeten laten. Van mijn mening te uiten??
                                    En waar zeg ik dat je iets moet laten? Ieder mag zijn mening uiten, why not? Ik reageerde puur op je uitlating als ware het enkel de man met de bedrijfswagen die de boel saboteert op de baan. En ik was wat teleurgesteld dat jij schijnbaar meeging in de vooroordelen van de massa. Ondertussen heb je gelukkig deze (naar mijn mening kortzichtige) opinie al een beetje durven nuanceren. Waarvoor dank.

                                    Of het systeem anders zou moeten? Misschien wel, misschien niet, ik ben nog niet écht overtuigd (en ik tracht het objectief te bekijken). Maar dan kan men ook andere wantoestanden aanpakken. Misschien moet men ook Cayennes, X5 en konsoorten schrappen als lichte vracht. Men zou kunnen uitgaan van dit principe: lichte vracht = camionette, genre Vanio. En daar gaan anderen weer tegen uitkomen. Het is hard om iets op te geven wat je na jaren als een vanzelfsprekendheid beschouwd hebt. Ik zou er ook voor vloeken.

                                    Mag ik nog even opmerken dat ik wél voor mijn brandstof en wagen betaal, zelfs los van de persoonlijke bijdrage. Het is een deel van mijn loon, ik laat daar cash voor liggen. Het is een beetje vals om het voor te stellen als een pure gift. There's no such thing as a free lunch .
                                    Last edited by Maaher; 13/06/2008, 22:37.
                                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      leasingmijs betalen geen brandstof
                                      Wie deelt de tankkaarten dan wel uit ?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Wie deelt de tankkaarten dan wel uit ?
                                        Die mannen bieden het beheer van de kaarten aan als service. Da's zoals Dexia je een Visa kaart aanbiedt als service. Ongeveer toch.
                                        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                                          Die mannen bieden het beheer van de kaarten aan als service. Da's zoals Dexia je een Visa kaart aanbiedt als service. Ongeveer toch.
                                          Ik ontvang toch geen betalingen voor brandstof, en mijn loon hang niet af van tankgebruik

                                          Duuuuuuus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X