Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Past u uw rijgedrag aan door de hoge brandstofprijzen
Collapse
X
-
Het zal de werkgever wel zijn die die rekeningen krijgt en die betaald he, en naargelang wat waar je werkt tellen ze daarvan een gedeelte door aan de werknemen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenDuuuuuuus wat? Uw werkgever ontvangt ook geen rekeningen voor brandstof?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet zal de werkgever wel zijn die die rekeningen krijgt en die betaald he, en naargelang wat waar je werkt tellen ze daarvan een gedeelte door aan de werknemen.
Volgens mij omdat die berekening van brandstofgebruik op voorhand gemaakt is, en de schommelingen, worden betaald door de leasingmaatschappij.
Als de prijs daalt, krijgt onze firma ook geen geld terug hoor. Contract = contract, en die wordt getekend in het begin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenIk zie niet wat ik zou moeten laten. Van mijn mening te uiten??
Ik baseer me gewoon op een vaststelling: Ik vertrok 11 jaar terug uit Belgie toen er veel minder van dat TDI gedoe rondreed en het viel daar best mee.
Tegenwoordig, ondanks de superboetes, zie ik op de Brusselse Ring van veel meer arrogante apetoeren dan vroeger, steevast door iemand met een nummerplaathouder van een leasebedrijf...
Bij deze ga ik niet zeggen dat ze allemaal zo rijden. Het betreft vast een minderheid. Maar elke idiote toer die zo gebeurt is een risico voor mensenlevens.
En ik blijf van mening dat er een correlatie zit tussen "ik betaal de brandstof en de kosten toch niet" en dit brandstof-verspillend (en gevaarlijk) rijgedrag.
De kern blijft dat ik het een onlogisch systeem vind bedrijfswagens en bijhorende brandstofkaarten fiscaal te bevoordelen in een tijdperk waarin men druk uitoefent op energieverbruik en de gewone man (die wel zelf zijn brandstof betaalt) op kosten jaagt mijn schrikwekkende taksen om hem te ontmoedigen auto te rijden.
Het is wel erg frappant dat bij elk ongeval in de ochtend of avondspits minstens één lease-auto betrokken is...
Ikzelf trek me er ook geen zak van aan, ik betaal genoeg tax en belasting om 341 gr co de lucht in te blazen met mijn Subaru...
En ja, als zelfstandige moet ik mijn eigen brandstof bekostingen, zowel voor mijn prive als werk voertuig...
Comment
-
Ik ga meer en meer met de wesp naar het werk, ondanks het feit dat ik de
benzine dan zelf moet betalen en er nochtans een leasekar met tankkaart voor de deur staat. De mens wordt aangemoedigd om met zijn bedrijfswagen te rijden en de wegen te blokkeren. Fout systeem...
Met de Vespa naar mijn werk is zuiniger, veel plezanter en ik neem minder plaats in het verkeer in. Ik pleit voor meer tweewielers in het verkeer en een betere vergoeding hiervoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenBlijkbaar niet hoor, ge zou wa horen dan zene. Kosten voor firmawagen zijn vast ...
Volgens mij omdat die berekening van brandstofgebruik op voorhand gemaakt is, en de schommelingen, worden betaald door de leasingmaatschappij.
Als de prijs daalt, krijgt onze firma ook geen geld terug hoor. Contract = contract, en die wordt getekend in het begin
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenHet gros van de file hier zit vol van die firmawagen-trutten die zich niet veel aantrekken van hun gedrag in het verkeer, laat staan van de prijs van de diesel (of benzine)...
Het is wel erg frappant dat bij elk ongeval in de ochtend of avondspits minstens één lease-auto betrokken is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenNeen, de tankkaart wordt vaak betaald door de werkgever, niet via het lease-contract
Is dat verschillend tussen de ene maatschappij en de andere, of is zoiets contract-afhankelijk
Ik heb mijn werkgever nog niks horen zeggen van : eej gasten, rijd es wa minder, da kost geld. En den eerste die da wel doet, die gaat nogal wat over zich krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenTja, als 50% van de wagens in die file leaswagens zijn
Het is niet omdat iedereen jaloers is op die 50%, dat je die kan wegtoveren hoor. Misschien zijn dat ook mensen, die naar hun werk moeten.
Nuja, dat is een veronderstelling, ze kunnen evengoed een rondje rijden tijdens de spits, om dan terug in hun bed te kruipen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenBij de MINI is dat ook hoor. Ik krijg die no way onder de 8,5 liter gemiddeld.
Rijstijl heb ik nog niet aangepast... de kostprijs per km is zo hoog geworden dat ik maar beter zorg dat ik waar voor m'n geld krijg
Comment
-
Ik rijd nog evenveel als vroeger. Ik pas mijn rijgedrag op de autosnelweg aan gezien ik bijna alleen autostrade rijd. Ik rijd nu constant 120. Vroeger 140 en dan moest je nog constant vertragen en versnellen. Uiteindelijk ben je even snel want als ik 120 rijd kom ik wat later de auto's tegen die mij daarvoor tegen een hogere snelheid inhaalden. Het verbuik is een groot verschil en ik rijd per tank 150km meer dan vroeger. Zo maakt de hogere prijs geen verschil. Gewoon een wijziging van mentaliteit.
Comment
-
ik dacht ook dat ik mij niet ging aanpassen maar mijn teller vertelt mij toch iets anders... ik ga dit jaar precies met moeite aan 20000km (het zal zelfs minder zijn denk ik) komen terwijl ik altijd al +35000 heb gehad (1 jaar zelfs 60.000km maar da's een uitzondering)
Ik doe al 7 jaar hetzelfde jobke en ga nog altijd evenveel op vakantie met de wagen als anders (1 skitrip + 1x zuidfrankrijk) en toch haal ik veel minder km
ik moet wel een Janneke doen: "Ik fiets" ewa meer
Comment
-
Met onze Opel Corsa 1.2 Twinport Ecotec uit 2006 (vorig model) hebben we het 'zuinige rijden' nu al meer dan een jaar toegepast. Op de teller staan 75000 km, en 80% daarvan is autosnelweg. Zuinig rijden houdt in: niet zot optrekken, 115 rijden op de autostrade en geen 130 meer als voordien (120-125 als je wil voorsteken mag wel), anticiperen, dus niet gelijk een zot remmen, maar uitbollen en remmen op de motor, dat soort dingen dus. Gewoon defensief rijden, maar ook niet gelijk ne pee.
Resultaat: vooraf hadden we een verbruik van rond de 7 liter per 100 km. Nu zitten we aan 5.8. Da's toch een besparing op brandstof van 17% Da's toch niet mis vind ik. Zal in de buurt van het normverbruik zijn denk ik.
edit: we tanken altijd een liter of 35-38. Vroeger deden we daar ongeveer 600 km mee. Nu dus meer dan 700, soms 750 zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDat is wel héél wat minder.
Moet wel zeggen dak een lief dichtbij heb deze keer
Maar toch, ik ben er ni triestig om, heb niet het gevoel dak minder fun heb bij het autorijden... en toch doet m'n bakje minder km en kost het mij een heel pak minder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenstraf hé?
Comment
Comment