Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118d Vs Renault Laguna 1.5 Dci Expression

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

118d graag. De Laguna kan me uiterlijk niet bekoren, en het is ten zeerste de vraag of hij mij al rijdend wel zou kunnen overtuigen, zeker met die motor. Feit is alleszins dat ik geen wagen meer wil die trager is dan wat ik nu heb, en de Laguna met die kleine motor is zéker trager.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

De BMW 1.
      De Laguna is namelijk nog lelijker dan deze BMW1 (zoals hij hier wordt voorgesteld tenminste).

Comment

Vraagje: maakt het verbruik eigenlijk uit? Gesteld dat er een noemenswaardig verschil is, want ik weet niet zo direct of de Bimmer echt meer verbruikt.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Vraagje: maakt het verbruik eigenlijk uit? Gesteld dat er een noemenswaardig verschil is, want ik weet niet zo direct of de Bimmer echt meer verbruikt.
          Tis leasing dus kosten maken niets uit.
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ik kan je enkel aanraden wat ik altijd doe: rijd er eens mee. Leg een proefrit vast en let op zaken die JIJ belangrijk vindt.

Nadien schrijf je hier een mooi uitgebreid testverslag neer.
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Ik zou zeggen BMW maar ik vrees dat de Renault beter gaat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                Ik kan je enkel aanraden wat ik altijd doe: rijd er eens mee. Leg een proefrit vast en let op zaken die JIJ belangrijk vindt.

Nadien schrijf je hier een mooi uitgebreid testverslag neer.
                Inderdaad, van de meesten kan ik hun antwoord al voorspellen als ik hun nickname zie, testen die bakken zou ik zeggen.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                  Ik zou zeggen BMW maar ik vrees dat de Renault beter gaat zijn.
                  Typisch voor dit forum! Al is de rest beter, toch voor de BMW gaan!
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Voor lange afstanden lijkt de grotere Renault mij comfortabeler wegens langere wielbasis en Frans comfort. Er is ook meer beenruimte achterin en een grotere koffer. De motor zal wellicht wel wat minder sterk zijn dan de BMW, maar voor snelwegkilometers mag je mij toch de relaxte Fransoos geven hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Inderdaad, van de meesten kan ik hun antwoord al voorspellen als ik hun nickname zie, testen die bakken zou ik zeggen.
                      Vind ik ook.
                      Wat mijzelf betreft ook: mocht ik nu een wagen bestellen, het zou allicht een 1-reeks zijn, maar niet alvorens een paar andere wagens in die prijscategorie getest te hebben, en ik denk daarbij vooral aan de Audi A3, de Ford Mondeo en de Alfa 159.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
                        Typisch voor dit forum! Al is de rest beter, toch voor de BMW gaan!
                        Ik zou eerst met beide autos een proefrit moeten doen.

Comment

Juist, maar je verwoordde het zo mooi. Ik kon het niet laten.

Comment

Ik zou zeker voor de bmw gaan, meer rijplezier, betere motor en mooiere wagen. ( vind ik persoonlijk dan )

Comment

Goh, eerste gedacht zou zijn... de BMW omwille van de motor en de sportiviteit.
                              Aan de andere kant, je rijdt er 50000 km per jaar mee en de BMW 1 is nu ni bepaald comfortabel te noemen: stug, basisstoelen zijn ni super,...
                              De laguna gaat aan comfort (ruimte, stoelen, hardheid,...) een pak beter zijn, maar ik zou eigenlijk eens met die motor moeten rijden om te kunnen beslissen.
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik heb voor de BMW gekozen, zuiver en alleen voor de motor...

Moest er in de Laguna de 2.0dCI gelegen hebben was mijn keuze snel gemaakt. Zeer snel zelfs...

Ik heb met het gamma van Renault kunnen testrijden en daar zat ook de 1.5dCI bij. Daar ik al enkele jaren iets heb tegen deze 1.5 diesel stond ik dan ook bijzonder wantrouwig tov deze wagen... Tijdens de testrit had ik echter niet het gevoel met een 1.5 onderweg te zijn, het is geen racemonster maar je kan redelijk vlotjes met de wagen rijden ondanks dat je soms toch wel hoog in de toeren moet klimmen... Naast enkele benzinevarianten heb ik ook de 2.0 kunnen testen en die heeft me aangenaam verrast, het was een bijzonder leuke wagen om te rijden. De Laguna is dan ook een toffe wagen geworden als moet ik wel toegeven dat ik het design van de vorige knapper vond.

Maar goed... De 1.5dCI zal volstaan om de Laguna min of meer vlot voort te bewegen maar wat de betrouwbaarheid betreft stel ik toch serieuze vragen... Als een 1.5dci het in een Kango nog geen 150.000km volhoudt wat gaat dit dan geven in een Laguna? De kwaliteit van de motoren zal al wel beter zijn maar toch... Met de 1.5dci105 die in een Megane steekt hier op 't bedrijf zijn er ook al problemen (amper 20.000km en de motor staat al volledig vettig van de olie).

Zuiver voor betrouwbaarheid kies ik dus voor de BMW.

Comment

Ik zou voor optie 3 gaan (die hier wel niet staat)

Ford Mondeo 1.8TDCI Trend Business.

Comment

Je gaat een serieus aantak kiloemters afleggen met die wagen. Dan vind ik comfort bijzonder belangrijk.
                                    Vanaf begin juni zal ik 4x per week naar Houthalen-Helchteren en terug (gent) moeten. In alle eerlijkheid kan ik zeggen dat ik er tegenop zie omdat met de Corolla te doen, en wel omdat mijn vrouw hier thuis met een 406 rijdt. Ook al is die auto wat ouder, het comfort van de stoelen is waay beter. En hij zit gewoon iets ruimer ook.

Als je dagelijks wat uren in de wagen zit is ruimte & comfort belangrijk. Zelfs nog iets belangrijker dan uiterlijk. Je buurman ziet dan wel je blinkende kar staan maar voelt je rug of benen niet

Conclussie: ik ga voor de Laguna ook al vind ik die eigenlijk niet zo mooi. Een zalig rijcomfort waar de BMW zéker niet kan aan typen. Bovendien heeft de Laguna een ruime koffer (zeker wanneer je je achterbank platgooit). En geloof me, als je aan 't bouwen bent zal je die groter koffer meer dan eens bejubelen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                      Tijdens de testrit had ik echter niet het gevoel met een 1.5 onderweg te zijn, het is geen racemonster maar je kan redelijk vlotjes met de wagen rijden ondanks dat je soms toch wel hoog in de toeren moet klimmen...
                                      Hoog in de toeren klimmen is leuk

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                      Maar goed... De 1.5dCI zal volstaan om de Laguna min of meer vlot voort te bewegen maar wat de betrouwbaarheid betreft stel ik toch serieuze vragen... Als een 1.5dci het in een Kango nog geen 150.000km volhoudt wat gaat dit dan geven in een Laguna? De kwaliteit van de motoren zal al wel beter zijn maar toch...
                                      Wat kan caractere als leaserijder de betrouwbaarheid nu schelen? Als die motor naar de haaien is komt er een nieuwe onder z'n reet geschoven. Das al.

Als ik 't zelf moest financieren begrijp ik je.

Comment

Bovendien lijkt die expression wel leuk uitgerust te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                          een makkelijk antwoorde op een makkelijke vraag... Ik zou zonder twijfel voor de bmw gaan.

het ooh wil ook wat, een mens wil een rijcomfort, geen franse klodden...
                                          Typisch geval van de kortzinnigheid van sommige mensen.
                                          Het is een BMW en dat kost meer. Dus natuurlijk is dat beter
                                          Heb je trouwens al met beide wagens gereden ?

Het is trouwens geen persoonlijke reactie. Het merendeel van de antwoorden zijn hier zo.

Qua uiterlijk kunnen de smaken natuurlijk verschillen, daar twijfel ik niet aan.

Comment

Working...
                                          X